Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei haluakaan saada lasta

Vierailija
20.06.2026 |

Emme ole aivan valtavasti asiasta puhuneet. Olen joskus kauan aikaa sitten hänelle maininnut keskustelussa, että haluaisin joku päivä saada oman perheen. Vuosia tuntui, että vähän välteltiin aihetta, enkä siitä sen vuoksi kovin paljoa halunnut puhua. Tänään hän sitten totesi, että asia on ahdistanut häntä valtavasti vuosia, koska ei itse halua, mutta tietää että minä haluan.

Tulikin vähän erilainen loppuelämä ilmeisesti. Jää ainakin mahdollisuuksia muulle elämälle, jos tästä voi jotain positiivista löytää. En toki kiistä, etteikö tämä asia satuttaisi, mutta totesin siinä hetkessä vain, että asia kunnossa. Mutta asiat korjaantuu ajan kanssa, kunhan tulin purkamaan oloani.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ihan perinteisin menetelmiä onnistuu naisen raskaaksi saattaminen, ei avioliitto tietääkseni ole ennenkään sitä estänyt

Jotkut ovat uskollisia!

Vierailija
62/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettehän edes tiedä pystyisittekö saamaan lapsia vaikka haluaisitte ja yrittäisittekin. Ikävintä tässä on se ettette ole osanneet keskustella asiasta. On sellaisiakin pariskuntia joissa mies venyttää päätöksentekoaan vuosikausia ja roikuttaa vaimoaan löysässä hirressä, kunnes vihdoin ilmoittaa ettei haluakaan isäksi. Silloin se voi olla raskaaksi tulemisen kannalta liian myöhäistä.

Puhukaa. Käsitelkää ongelma. Yhdessä. Teitähän se koskee, ei meitä.

Ei tässä ole enää keskusteltavaa. Hän on ehdoton päätöksessään, joten en ala väittämään vastaan. Asia on siis loppuunkäsitelty, tulin vain purkamaan murhettani tänne.

 

AP

Ei kuulosta siltä. Kommunikointinne sakkaa pahasti, ja sinä purat pahaa mieltäsi ventovieraille ihmisille nimettömällä keskustelupalstalla. Tietenkin toivon ettei lapsettomuus kaada suhdettanne jos se on muuten hyvä (mitä hieman epäilen, koska teillä on kirjoituksesi perusteella pahoja puutteita avoimuudessa), mutta koeta tosiaan olla katkeroitumatta. Sinulla on oikeus surra sitä että menetät jotain mitä et koskaan tule saamaan. 

Tämä on ainoa asia kylläkin, mistä ollaan menty ristiin tietämättämme. Ei tämä suhdetta kaada tietenkään. On tässä tietysti peiliin katsomisen paikka, ettei vaimo ole voinut olla avoin, ja varsinkin jos näkee minun toiminnassa jotain niin väärää, että tämä päätös johtuu siitä. Yritetään keskustella ja mennä eteenpäin, niin kuin olemme aina ennenkin menneet. Ei tänne olisi varmasti kannattanut kirjoittaa, mutta tämä oli ainoa paikka siinä hetkessä, missä saa purkaa.

 

AP

Että minä vihaan tuota eteenpäin menemisen eetosta. Sitä hoetaan kuolemansurussakin.

Sinäkin voisit miettiä mitä tarkoitat.

Ei minulla ole muuta suuntaa, kuin mennä eteenpäin tästä. Sitä minä tarkoitan sillä. Elämä jatkuu

 

AP

Jatkuu tietenkin, mutta millaisena? Vainollasi ei ole mitään oikeutta evätä sinulta lasta. 

Yritän pitää tämän mahdollisimman pienenä särönä muuten niin hyvässä elämässä, mikä meillä on. Olen luonteeltani muutenkin sellainen, ettei lopullisetkaan asiat, kuten läheisten kuolemat, tai tämä, vaivaa muutamaa päivää enemmän. Se on ihan hyvä omasta mielestä. Olemme kuitenkin aikoinaan "sopineet", että olemme loppuelämämme yhdessä, ja jos tämä on sen "hinta", niin olen sen valmis maksamaan. 

 

AP

Ihan turhaa ap ottaa moista marttyyrin viittaa kantaakseen. Lusikat jakoon niin pääsette molemmat jatkamaan haluamaanne elämää tahoillanne.

Ei tässä mitään marttyyreja olla

 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymä on kuolemantuomio :(

Onhan se joka ainoa joka tänne syntyy kuolee. Menettää vielä ihan kaiken mitä on ikinä saanut aikaiseksi tai tienannut.

Vierailija
64/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei saa lapsia, vaikka haluavat ja joutuvat sitten sopeutumaan siihen ajatukseen, ettei sellaista koskaan saa. Joskus ne lapset voi jäädä saamatta sen takia, ettei toinen halua lapsia.

Vierailija
65/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä mahdollisuuksia lapsiin on toki pitempään kuin naisilla mutta melko huono idea jäädä tuollaiseen suhteeseen silti. Jos oikeasti haluaa niitä lapsia niin (vapaaehtoisesti) lapsettomassa suhteessa tulee katkeroitumaan vuosi vuodelta. Ja jos itse on oikeasti aktiivinen ja isämateriaalia niin halukkaita naisia löytyy kyllä.

Sinun tilanteessasi minua jäisi kaivamaan mitä muuta vaimo on jättänyt kertomatta jos näinkään tärkeästä asiasta ei voi keskustella suoraan.

Vierailija
66/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanivanhemmuus jonkun toisen naisen kanssa, ei tarvitse erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mun vaimo ollu tuollanen voitas olla yhessäki vielä.

Vierailija
68/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt yksisarvisen. Vain viideosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin sisältyvät lapsia haluavat lapsettomatkin. Velat ovat näin liikakansoitusaikanakin edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Hänen ajatukset tulivat minulle ihan uutena asiana. Kuten aikaisemmin mainitsin, keskusteltiin kauan sitten asiasta, ja silloin hän ei kieltänyt, mutta sanoi ettei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista (olimme molemmat opiskelemassa). Enkä silloin ajatellutkaan, mutta kerroin kyllä, että joku päivä varmasti toivoisin. 

 

AP

Onpa ikävä tilanne. Kyllä vaimosikin olisi pitänyt asia ottaa puheeksi, kun tiesi, että haluat lapsen. Tuo on petollista toimintaa.

Sinuna miettisin nyt ihan rauhassa, että mitä asiasta ajattelet. Ja sitten toimisin. Saatat tulla katkeraksi muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko harkinnut uutta vaimoa?

Ei ole käynyt mielessäkään. Sovittiin aikoinaan, että ollaan yhdessä myötä- ja vastamäessä.

 

AP

Yleensä lapsiasiat sovitaan ennenkuin mennään kimppaan. Toki sitten voi mieli muuttua. Sopeudu tai eroa, nää on vaihtoehdot kaikille sukupuolille. 

Sä oot varmaan niin työläs miesvauva ettei vaimosi muita lapsia kaipaa.

Vierailija
70/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt yksisarvisen. Vain viideosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin sisältyvät lapsia haluavat lapsettomatkin. Velat ovat näin liikakansoitusaikanakin edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Hänen ajatukset tulivat minulle ihan uutena asiana. Kuten aikaisemmin mainitsin, keskusteltiin kauan sitten asiasta, ja silloin hän ei kieltänyt, mutta sanoi ettei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista (olimme molemmat opiskelemassa). Enkä silloin ajatellutkaan, mutta kerroin kyllä, että joku päivä varmasti toivoisin. 

 

AP

Onpa ikävä tilanne. Kyllä vaimosikin olisi pitänyt asia ottaa puheeksi, kun tiesi, että haluat lapsen. Tuo on petollista toimintaa.

Sinuna miettisin nyt ihan rauhassa, että mitä asiasta ajattelet. Ja sitten toimisin. Saatat tulla katkeraksi muuten.

Niin, nyt alan työstämään omia ajatuksiani sen suhteen, etten tule katkeraksi. Ymmärrän sen uhan tässä kohtaa hyvin, ja haluan nyt vuorostani tehdä sen eteen asioita, jotten muuttuisi katkeraksi. Se tekisi hallaa avioliitolle.

 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eks ei halunnut lapsia. Erottiin ja se teki kolme lasta toisen miehen kanssa. Oon vähän katkera todellakin.

Se ei halunnut niitä sinun kanssasi. Hänen mielestä ette selvästi toimineet yhdessä tarpeeksi hyvin. Siksi erosittekin.

Vierailija
72/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettehän edes tiedä pystyisittekö saamaan lapsia vaikka haluaisitte ja yrittäisittekin. Ikävintä tässä on se ettette ole osanneet keskustella asiasta. On sellaisiakin pariskuntia joissa mies venyttää päätöksentekoaan vuosikausia ja roikuttaa vaimoaan löysässä hirressä, kunnes vihdoin ilmoittaa ettei haluakaan isäksi. Silloin se voi olla raskaaksi tulemisen kannalta liian myöhäistä.

Puhukaa. Käsitelkää ongelma. Yhdessä. Teitähän se koskee, ei meitä.

Ei tässä ole enää keskusteltavaa. Hän on ehdoton päätöksessään, joten en ala väittämään vastaan. Asia on siis loppuunkäsitelty, tulin vain purkamaan murhettani tänne.

 

AP

Ei kuulosta siltä. Kommunikointinne sakkaa pahasti, ja sinä purat pahaa mieltäsi ventovieraille ihmisille nimettömällä keskustelupalstalla. Tietenkin toivon ettei lapsettomuus kaada suhdettanne jos se on muuten hyvä (mitä hieman epäilen, koska teillä on kirjoituksesi perusteella pahoja puutteita avoimuudessa), mutta koeta tosiaan olla katkeroitumatta. Sinulla on oikeus surra sitä että menetät jotain mitä et koskaan tule saamaan. 

Tämä on ainoa asia kylläkin, mistä ollaan menty ristiin tietämättämme. Ei tämä suhdetta kaada tietenkään. On tässä tietysti peiliin katsomisen paikka, ettei vaimo ole voinut olla avoin, ja varsinkin jos näkee minun toiminnassa jotain niin väärää, että tämä päätös johtuu siitä. Yritetään keskustella ja mennä eteenpäin, niin kuin olemme aina ennenkin menneet. Ei tänne olisi varmasti kannattanut kirjoittaa, mutta tämä oli ainoa paikka siinä hetkessä, missä saa purkaa.

 

AP

Tuskin se vaimo näkee sinun toiminnassasi mitään erityistä väärää. Vai olisiko syytä nähdä?

Hän ei vain halua lasta. Ei ole halunnut aiemmin, eikä halua nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa mun vaimo ollu tuollanen voitas olla yhessäki vielä.

Moni paska parisuhde perustuu puhumattomuuteen. Kaikki erot tapahtuvat samasta syystä. 

Jos et osaa olla ihmisen kanssa, on parempi olla olematta. Mä en ala mihinkään puhekyvyttömän ja kuuron  miehen kanssa.

Vierailija
74/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyö sitö huo raa!

Sua ei ole lyöty tarpeeksi. Paniko faija sinua kasvutynnyrin tapinreiästä suuhun? Tykkäsitkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ihan perinteisin menetelmiä onnistuu naisen raskaaksi saattaminen, ei avioliitto tietääkseni ole ennenkään sitä estänyt

Ei onnistu kun ei halua.

Vierailija
76/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei saa lapsia, vaikka haluavat ja joutuvat sitten sopeutumaan siihen ajatukseen, ettei sellaista koskaan saa. Joskus ne lapset voi jäädä saamatta sen takia, ettei toinen halua lapsia.

Juu ja jotku saa lapsia vaikka ne ei haluais.

Vierailija
77/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyö sitö huo raa!

Tapa ittes.

Vierailija
78/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei saa lapsia, vaikka haluavat ja joutuvat sitten sopeutumaan siihen ajatukseen, ettei sellaista koskaan saa. Joskus ne lapset voi jäädä saamatta sen takia, ettei toinen halua lapsia.

Silloin pitää miettiä, mikä on tärkeintä. Illuusio lapsesta ei ole tosiasia. Se ei ikinä ole sitä mitä kuvitteli. Lapsi voi olla vaikeavammainen esim. Uutta parisuhdetta toiseen aikuiseen ei myöskään ole helppo luoda eikä vanhasta suhteesta helppo irrottautua. 

Aikuinen päättää itse. Tsemppiä ap, et sä vastauksia hae vaan halusit varmaan myötätuntoa. Ole hyvä, et vaikuta tyhmältä mieheltä kuten moni ketjussa.

Vierailija
79/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulta kysytään. En jättäis ainakaan omaa rakasta sen takia että lapsia ei saa. Rakkaan löytäminen ei ole helppoa tässä elämässä.

Vierailija
80/89 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt yksisarvisen. Vain viideosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin sisältyvät lapsia haluavat lapsettomatkin. Velat ovat näin liikakansoitusaikanakin edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Hänen ajatukset tulivat minulle ihan uutena asiana. Kuten aikaisemmin mainitsin, keskusteltiin kauan sitten asiasta, ja silloin hän ei kieltänyt, mutta sanoi ettei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista (olimme molemmat opiskelemassa). Enkä silloin ajatellutkaan, mutta kerroin kyllä, että joku päivä varmasti toivoisin. 

 

AP

Tuntuu käsittämättömältä, että ette ole näin tärkeästä asiasta puhuneet aiemmin. Tällaiset perusasiat pitäisi käydä läpi viimeistään ensimmäisillä treffeillä, ellei jo ennen sitä. Jos toinen todella toivoo lapsia ja toinen ei sitten niin millään, niin ihan turha siinä silloin on edes treffeille mennä.

 

Useammin se on mies, joka ei lasta halua ja on pelannut aikaa muuntelemalla totuutta. Se on naiselle kova paikka miettiä, haluaako etsiä uuden miehen, jonka kanssa perustaa perhe. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi