Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei haluakaan saada lasta

Vierailija
20.06.2026 |

Emme ole aivan valtavasti asiasta puhuneet. Olen joskus kauan aikaa sitten hänelle maininnut keskustelussa, että haluaisin joku päivä saada oman perheen. Vuosia tuntui, että vähän välteltiin aihetta, enkä siitä sen vuoksi kovin paljoa halunnut puhua. Tänään hän sitten totesi, että asia on ahdistanut häntä valtavasti vuosia, koska ei itse halua, mutta tietää että minä haluan.

Tulikin vähän erilainen loppuelämä ilmeisesti. Jää ainakin mahdollisuuksia muulle elämälle, jos tästä voi jotain positiivista löytää. En toki kiistä, etteikö tämä asia satuttaisi, mutta totesin siinä hetkessä vain, että asia kunnossa. Mutta asiat korjaantuu ajan kanssa, kunhan tulin purkamaan oloani.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko harkinnut uutta vaimoa?

Vierailija
2/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko harkinnut uutta vaimoa?

Ei ole käynyt mielessäkään. Sovittiin aikoinaan, että ollaan yhdessä myötä- ja vastamäessä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos asia olisi sinulle tärkeä, olisi sinun pitänyt se selväksi tehdä ja keskustella siitä jo paljon aiemmin. 

Vierailija
4/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanuusvanhemmuus voi auttaa sinua ja jotakuta muuta

Vierailija
5/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Vierailija
6/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos asia olisi sinulle tärkeä, olisi sinun pitänyt se selväksi tehdä ja keskustella siitä jo paljon aiemmin. 

Näin olisi pitänyt. Pelotti vaan keskustella aiheesta aikanaan, ja tässä välissäkään, koska ei se selkeästi ollut hänelle mieleinen aihe.

AP

Vierailija
7/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa :(

Vierailija
8/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsi jonkun toisen kanssa. 

Vierailija
9/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet löytänyt yksisarvisen. Vain viideosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin sisältyvät lapsia haluavat lapsettomatkin. Velat ovat näin liikakansoitusaikanakin edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Vierailija
10/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapsi jonkun toisen kanssa. 

Olen naimisissa, joten ei onnistu.

AP

Vierailija
11/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymä on kuolemantuomio :(

Mitä sitten? On kuitenkin omia tarpeita joita täytyy lapsella tyydyttää.

Vierailija
12/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet löytänyt yksisarvisen. Vain viideosa naisista jää lapsettomiksi, ja heihin sisältyvät lapsia haluavat lapsettomatkin. Velat ovat näin liikakansoitusaikanakin edelleen uniikkeja lumihiutaleita :(

Hänen ajatukset tulivat minulle ihan uutena asiana. Kuten aikaisemmin mainitsin, keskusteltiin kauan sitten asiasta, ja silloin hän ei kieltänyt, mutta sanoi ettei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista (olimme molemmat opiskelemassa). Enkä silloin ajatellutkaan, mutta kerroin kyllä, että joku päivä varmasti toivoisin. 

AP

Vierailija
13/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syy liittyy sinuun?

Vierailija
14/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen ajatukset tulivat minulle ihan uutena asiana. Kuten aikaisemmin mainitsin, keskusteltiin kauan sitten asiasta, ja silloin hän ei kieltänyt, mutta sanoi ettei tässä elämäntilanteessa ole mahdollista (olimme molemmat opiskelemassa). Enkä silloin ajatellutkaan, mutta kerroin kyllä, että joku päivä varmasti toivoisin. 

AP

Eroa. Te ajattelette elämästä liian eri tavalla.  Katkeroidut vanhemmiten,  kun et saanut lasta.

Vierailija
15/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä syy liittyy sinuun?

Yritin tätäkin kysyä tänään. Ei ainakaan suoraan myöntänyt. 

AP

Vierailija
16/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun motiivi perheelle oli? Tietoinen vilpitön halu ottaa kaikki lapsen tuomat asiat vastaan, elää lapsiperhearkea ja kokemus isäidentiteetin sopivuudesta itsellesi? Vai velvollisuus suvulle tai yhteiskunnalle, koska "niin kuuluu"? Pelko tuntea itsensä ulkopuoliseksi työpaikan "iskä-äijäjutuissa" tai vanhuudessa? No, ehkä vähän johdattelevan läpinäkyvästi mun mielestä toi ensimmäinen on ainut kunnollinen motiivi haluta lapsi.

Mikä motiivisi onkaan, koetko oikeasti, että pystyt löytämään uutta kulmaa elämään ja tulevaisuuteesi katkeroitumatta? Tietysti hyvä ymmärtää, että elämäsi ei todennäköisesti menisi ihan käsikirjoituksesi mukaan, vaikka sinulla olisi lapsi, kun lapsesta ei välttämättä kasvatuksellakaan tule se samoista asioista tykkäävä mini-me.

t. nainen vähän samanlaisen miehen kanssa, sillä poikeuksella, että olin ollut avoin alusta asti. Tässä mennään, mutta totta kai sitä miettii, kuinka isona asia pyörii yhä toisen päässä.

Vierailija
17/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä syy liittyy sinuun?

Yritin tätäkin kysyä tänään. Ei ainakaan suoraan myöntänyt. 

AP

Ei suoraan.. Täytyykin osata lukea rivien välistä, mikä lienee haastavaa miehille

Vierailija
18/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän antaa sinulle huomiota ja pillua niin ole onnellinen, se olisi loppunut lapsen myötä.

Vierailija
19/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eroa. Te ajattelette elämästä liian eri tavalla.  Katkeroidut vanhemmiten,  kun et saanut lasta.

En minä ole katkeroituvaa tyyppiä. Olen jo tässäkin asiassa mennyt eteenpäin, vaikka tänään sain kuulla. Keskityn sitten elämässä muihin asioihin, eihän tämä maailmaa kaada, kun kyse on minusta.

AP

Vierailija
20/59 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ihan perinteisin menetelmiä onnistuu naisen raskaaksi saattaminen, ei avioliitto tietääkseni ole ennenkään sitä estänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan