Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teilläkin lapsena niin että mihinkään "turhiin" koulupäiviin ei osallistuttu?

Vierailija
17.06.2026 |

Esim koulun päätösjuhla/todistuksenjaot, kun "ei siellä kuitenkaan enää mitään tapahdu, ei ole opetusta" ja ylipäätään lukuvuoden viimeinen viikko, koska "numerot on jo annettu, niin ei järkeä enää mennä kouluun". Myöskään mihinkään koulun joulujuhliin, luokkaretkille, leirikouluihin en koskaan päässyt osallistumaan, kun äiti sanoi että silloin ei tarvitse mennä kouluun koska ei opeteta. Ja "kouluhan on vain opetusta varten". Olisin halunnut osallistua mutta en saanut, lapsena sitä innostui kun olisi ollut muutakin aktiviteettiä koulussa kuin opiskelua. Harmitti kun en päässyt noihin kivoihin juttuihin mukaan kun koko luokka muuten pääsi. Eli sitten äiti valehteli koululle että olen kipeä tms. Nyt aikuisena tälläinen toiminta tuntuu minusta vähän oudolta. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistunut abiajelulle, luin YO-kirjoituksiin kotona. Silloin v. 1977 ei ollut mitään typeriä  vanhojen tanssiaisia koulussa, en olisi osallistunut eikä olisi ollut hömppään rahaakaan. Olin jo keskikoulussa erilaiset teemapäivät ja hömpät poissa. Luokkaretkille osallistuin, niillä oli hyvä ohjelma: kerran käytiin puunjalostustehtaassakin ja monissa museoissa. Keskityin koulunkäyntiin,: sain 6 laudaturia, silloin sai kirjoittaa kerralla vain 6 ainetta) ja keskiarvo oli 9,6. 

Mikä sinusta sitten tuli? Tai täällähän voi kuka tahansa väittää olevansa mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi