Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teilläkin lapsena niin että mihinkään "turhiin" koulupäiviin ei osallistuttu?

Vierailija
17.06.2026 |

Esim koulun päätösjuhla/todistuksenjaot, kun "ei siellä kuitenkaan enää mitään tapahdu, ei ole opetusta" ja ylipäätään lukuvuoden viimeinen viikko, koska "numerot on jo annettu, niin ei järkeä enää mennä kouluun". Myöskään mihinkään koulun joulujuhliin, luokkaretkille, leirikouluihin en koskaan päässyt osallistumaan, kun äiti sanoi että silloin ei tarvitse mennä kouluun koska ei opeteta. Ja "kouluhan on vain opetusta varten". Olisin halunnut osallistua mutta en saanut, lapsena sitä innostui kun olisi ollut muutakin aktiviteettiä koulussa kuin opiskelua. Harmitti kun en päässyt noihin kivoihin juttuihin mukaan kun koko luokka muuten pääsi. Eli sitten äiti valehteli koululle että olen kipeä tms. Nyt aikuisena tälläinen toiminta tuntuu minusta vähän oudolta. Onko muilla tälläisiä kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi päivät on niin turhia ja silti pitää joku lauantai mennä kouluun että tulee päivät täyteen. Täyttä älyttömyyttä tuollainen on.

Olen osittain samaa mieltä kun äitisi. Koulu on opiskelua ja oppimista varten.

Todistuksen voisi saada viimeisenä perjantaina käteen.

Vierailija
2/21 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala äiti sulla,onko Porvoosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut koulun juhliin kolmannen luokan jälkeen.

Vierailija
4/21 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut. Koulun juhlat ja retket on osa Koulun opetussuunnitelmaa. Ja on virhe ajatella, ettei siellä opeteta. Siellähän vasta tärkeitä taitoja opetetaankin kuten tapakulttuuria, käyttäytymistä, keskittymistä, odottamista jne.

Täytyy sanoa, että sinulla on ollut hyvin lyhytnäköinen äiti. 

Vierailija
5/21 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo äiti.

Vierailija
6/21 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aina paikalla. Mutta 9 pois niin, että jäi 10 luokalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi päivät on niin turhia ja silti pitää joku lauantai mennä kouluun että tulee päivät täyteen. Täyttä älyttömyyttä tuollainen on.

Olen osittain samaa mieltä kun äitisi. Koulu on opiskelua ja oppimista varten.

Todistuksen voisi saada viimeisenä perjantaina käteen.

Miksi tätä on alapeukutettu? Ihan tottahan tuo on.

Vierailija
8/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on jättänyt osallistumatta. Vuonna 2020 kutsuttiin lapset toukokuun lopulla koukuun, jotta saataisiin korona leviämään hallitusti. Lapsi ei osallistunut näihin koronakekkereihin.

 

Sen sijaan Mika Salminen (HUS) muiden jalkapallofanien kanssa hoiti homman juhannuksen alla. Näin saatiin koronaa Suomeenkin: https://yle.fi/a/3-11998450?utm_source=social-media-share&utm_medium=so…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo äiti.

Varmaan uskis, ei saa olla mitään kivaa !

Vierailija
10/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut abiajelulle, luin YO-kirjoituksiin kotona. Silloin v. 1977 ei ollut mitään typeriä  vanhojen tanssiaisia koulussa, en olisi osallistunut eikä olisi ollut hömppään rahaakaan. Olin jo keskikoulussa erilaiset teemapäivät ja hömpät poissa. Luokkaretkille osallistuin, niillä oli hyvä ohjelma: kerran käytiin puunjalostustehtaassakin ja monissa museoissa. Keskityin koulunkäyntiin,: sain 6 laudaturia, silloin sai kirjoittaa kerralla vain 6 ainetta) ja keskiarvo oli 9,6. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistunut abiajelulle, luin YO-kirjoituksiin kotona. Silloin v. 1977 ei ollut mitään typeriä  vanhojen tanssiaisia koulussa, en olisi osallistunut eikä olisi ollut hömppään rahaakaan. Olin jo keskikoulussa erilaiset teemapäivät ja hömpät poissa. Luokkaretkille osallistuin, niillä oli hyvä ohjelma: kerran käytiin puunjalostustehtaassakin ja monissa museoissa. Keskityin koulunkäyntiin,: sain 6 laudaturia, silloin sai kirjoittaa kerralla vain 6 ainetta) ja keskiarvo oli 9,6. 

Aika outo koulu sinulla on ollut. Vanhojentansseja on ollut maalaislukioissakin jo vuosikymmeniä ennen tuota vuotta. 

Vierailija
12/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai osallistuin. Ne oli kuitenkin koulupäiviä ja pääsi pois kotoa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan jää kaveritaidot ja elämänkokemukset välistä? Kaksi vaihtoehtoa. Äitisi oli joko autisti tai vaan ihan yleisesti katkera.

 

t. psykologi 

Vierailija
14/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n tapauksessa lapsi olisi toivonut , ettei tarvitse mennä, niin ymmärtäisin. Nyt kuulosti todella erikoiselta ratkaisulta, että äiti käskee lintsaamaan kivoista jutuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita välit poikki äitiisi.

Vierailija
16/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsikö ap:n äiti varpusta jouluaamuna ja suvivirttä? 

Vierailija
17/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
18/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi päivät on niin turhia ja silti pitää joku lauantai mennä kouluun että tulee päivät täyteen. Täyttä älyttömyyttä tuollainen on.

Olen osittain samaa mieltä kun äitisi. Koulu on opiskelua ja oppimista varten.

Todistuksen voisi saada viimeisenä perjantaina käteen.

Koulupäiviä on lain mukaan tietty määrä. Voiko töistä jäädä pois, jos siellä ei ole mielestäsi mitään tärkeää?

Vierailija
19/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistunut abiajelulle, luin YO-kirjoituksiin kotona. Silloin v. 1977 ei ollut mitään typeriä  vanhojen tanssiaisia koulussa, en olisi osallistunut eikä olisi ollut hömppään rahaakaan. Olin jo keskikoulussa erilaiset teemapäivät ja hömpät poissa. Luokkaretkille osallistuin, niillä oli hyvä ohjelma: kerran käytiin puunjalostustehtaassakin ja monissa museoissa. Keskityin koulunkäyntiin,: sain 6 laudaturia, silloin sai kirjoittaa kerralla vain 6 ainetta) ja keskiarvo oli 9,6. 

Ei tuohon aikaan vanhojen tanssit olleet mikään kilpavarusteluohjelma, pukeuduttiin vanhoihin vaatteisiin ja tanssittiin.

Vierailija
20/21 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pois vain, jos olin oikeasti sairas. Samat arvot opetin omalle pojalleni. Kouluun ja töihin mennään, ellei ole oikeaa syytä olla pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme