Olen huomannut aikuisena, että minun äitini nalkuttaa koko ajan
Siis meille hänen lapsilleen, varmaan puolisoille myös aikanaan. Esim. kun olin hänellä kylässä hän ei aluksi sanonut mitään kotitöistä tai mitä hän toivoisi minun vieraana siellä tekevän. Sitten parin päivän päästä alkoi uhriutuminen ja jankkaaminen, siis yht äkkiä kun olin vaikka syömässä aamupalaa, että TISKEJÄ EI OLE LAITETTU. Ja olisi pitänyt HETI ilmeisesti alkaa hyppimään hänen pillinsä mukaan. Mitään apua tai ohjeita ei kuitenkaan saanut, kun olin siis täysin vieraassa asunnossa. Hän ei edes suostunut tulla näyttämään missä roskakatos sijaitsi. En lapsena edes tajunnut, tietysti pidin normaalina käytöksenä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei paria päivää kauemmin jaksanut aikuista lasta, joka jättää kaiken niille sijoilleen äitimuorin siivottavaksi kylässä ollessaan.
Asun yksin ja osaan kyllä huolehtia kotitaloudesta ilman raivoamista tai muuta. Nyt olin vieraana enkä ollut varma mitä minun siellä pitäisi tehdä. Joskus kun on kylässä niin ns. emäntä haluaa itse laittaa ruuat yms. Ei me siellä mihinkään roskiin oltu hukkumassa. Asiallisesti voisi aikuisten kesken sopia asiat eikä kohdella toista kuin kuraa lattiassa. Hänen mielestään minun olisi varmaan heti pitänyt tarjoutua talonpojaksi, mutta kun kutsu oli sen laatuinen, että ikään kuin lomalle olisin ollut menossa. En sitten tiedä jos olisin tiennyt, että hän etsii vain kotipiikaa olisinko harkinnut vielä saapumistani tarkemmin. Ap
Aikuiset tekee oma-aloitteisesti sen mikä tekemistä kaipaa. Aikuiset myös ymmärtää että yön yli -kyläilyille EI mennä istumaan passattavana.
Älä vaan ikinä mene vuokramökille lomalle. Joudut meinaan ihan itse viemään roskat ja ruokkimaan itsesi.
Mä vähentäisin vierailuja tuollaisen vanhemman luona, joka kehottaisi minua tappamaan itseni. Yksi kerta riittäisi.
Sellainen vanhempi saisi tyytyä muutamaan puhelinsoittoon ja pariin korkeintaan parin tunnin visiittiin vuodessa hänen luonaan.
Äidin käytös ei ollut hyväksyttävää eikä normaalia, vaikka Ap olisi vaikuttanut vähän nahjukselta ja velttopeeltä.
Äiti vaikuttaa mielenterveysongelmaiselta. Menisi hoitoon.
Fiksu nuori ymmärtää missä pitää olla avuksi. Laiska, tyhmä ja ilkeä ei huomaa eikä välitä.
Miniä kattoo silmät pyöreenä kummissaan kun pyydän ruokailun jälkeen nuoret huuhteleen lautaset koneeseen. Niin meidän omatkin lapset tekee.
Mihin napsahti?