Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut aikuisena, että minun äitini nalkuttaa koko ajan

Vierailija
10.06.2026 |

Siis meille hänen lapsilleen, varmaan puolisoille myös aikanaan. Esim. kun olin hänellä kylässä hän ei aluksi sanonut mitään kotitöistä tai mitä hän toivoisi minun vieraana siellä tekevän. Sitten parin päivän päästä alkoi uhriutuminen ja jankkaaminen, siis yht äkkiä kun olin vaikka syömässä aamupalaa, että TISKEJÄ EI OLE LAITETTU. Ja olisi pitänyt HETI ilmeisesti alkaa hyppimään hänen pillinsä mukaan. Mitään apua tai ohjeita ei kuitenkaan saanut, kun olin siis täysin vieraassa asunnossa. Hän ei edes suostunut tulla näyttämään missä roskakatos sijaitsi. En lapsena edes tajunnut, tietysti pidin normaalina käytöksenä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei paria päivää kauemmin jaksanut aikuista lasta, joka jättää kaiken niille sijoilleen äitimuorin siivottavaksi kylässä ollessaan.

Tämähän se kun äitikään ei ole kaikki voipa robotti vaan rajallinen ihminen. Sori siitä.

Vierailija
42/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olishan se fantsua loikoa ja sotkea äidin luona kun lomakodissa ja sitten poistua loisimaan uuteen paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki naiset nalkuttaa.

se on niillä geeneissä.

" Minä kuolisin jos lakkaisin nalkuttamasta"

Pulmusten äiti

Vierailija
44/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle päästään, kun jokainen korjaa jälkensä, ihan itse ymmärtämällä tämän, ei kai aikuisia tarvitse kädestä pitäen opastaa. 

En tunne ketään, joka erityisesti nauttisi toisten jälkien korjaamisesta. Tiskit koneeseen ja tehdään oma osuus kotitöistä! Niiiin yksinkertaista. Vapaamatkustajat ovat syvältä.

Juhlat ja vieraat ovat sitten oma lukunsa.

Vierailija
45/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on naisilla femotyyppinen ominaisuus, minunkin äiii nalkutti, samoin idoäiti, tyttöytävä1, vaimo sekä tyttöystävä2.

Niin, eivät naisetkaan mitään täydellisiä enkeleitä ole. Ap

No, älkää nyt sentään yleistäkö, kyllä tunnekaakattamisen sijaa normaaliinkin kommunikaatioon kykeneviä on.

Mies

Vierailija
46/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika opetella ulos vuorovaikutuksesta missä kommunikoidaan nalkuttamisella. Aloitetaan sillä että kaikki osallistuvat kotitöihin pienestä pitäen huomaavaisesti, erityisesti pojat.

Vierailija
47/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes menit, kun teillä on noin vaikeaa?

Vierailija
48/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia väsyneet uutterat äidit on. Kai ap siivoaa oman kämppänsä hyvin.

Vierailija
49/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asettaa nalkuttavalle riivinraudalle tiukat rajat. 
Mikäli ohjeistusta ei suostuta antamaan kotitöihin, hän voi tehdä ne itse ja pitää turpansa kiinni. 
Mikäli ei onnistu, älä mene kylään niin kauan kunnes nalkuttava kyynaama ymmärtää asian. 

Vierailija
50/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika opetella ulos vuorovaikutuksesta missä kommunikoidaan nalkuttamisella. Aloitetaan sillä että kaikki osallistuvat kotitöihin pienestä pitäen huomaavaisesti, erityisesti pojat.

Olen huomannut parisuhteista, että joissain perheessä tehdään yhdessä ja osallistutaan. Enemmän kunnia kuin rangaistus toimia perheen jäsenenä. Ap

Vierailija
51/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei paria päivää kauemmin jaksanut aikuista lasta, joka jättää kaiken niille sijoilleen äitimuorin siivottavaksi kylässä ollessaan.

Asun yksin ja osaan kyllä huolehtia kotitaloudesta ilman raivoamista tai muuta. Nyt olin vieraana enkä ollut varma mitä minun siellä pitäisi tehdä. Joskus kun on kylässä niin ns. emäntä haluaa itse laittaa ruuat yms. Ei me siellä mihinkään roskiin oltu hukkumassa. Asiallisesti voisi aikuisten kesken sopia asiat eikä kohdella toista kuin kuraa lattiassa. Hänen mielestään minun olisi varmaan heti pitänyt tarjoutua talonpojaksi, mutta kun kutsu oli sen laatuinen, että ikään kuin lomalle olisin ollut menossa. En sitten tiedä jos olisin tiennyt, että hän etsii vain kotipiikaa olisinko harkinnut vielä saapumistani tarkemmin. Ap

Katsoit, että kutsu tarkoitti täysihoitoa.

Vierailija
52/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan nalkuttaja menee itseensä ja opettelee kommunikoimaan kuten aikuinen ihminen.

Vierailija
53/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa asettaa nalkuttavalle riivinraudalle tiukat rajat. 
Mikäli ohjeistusta ei suostuta antamaan kotitöihin, hän voi tehdä ne itse ja pitää turpansa kiinni. 
Mikäli ei onnistu, älä mene kylään niin kauan kunnes nalkuttava kyynaama ymmärtää asian. 

Juuri näin. Pitää olla äärimmäisen tiukkana näiden tahallaan vaikeiden fossiilien kanssa ja pitää puoliaan, muuten ne purkavat negatiivista energiaa päällesi loppuelämänsä ajan.

Vierailija
54/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sellaisia uhriutuvat äidit on.

Vierailija
55/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻Nyt saat lajitella roskat gambiaksi!

👀👀👀👀

👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱

🚮🗑🚮🗑🚮🗑🚮

👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍

🔎🕵‍🔎🕵‍🔎🕵‍🔎🕵‍🔎🕵‍🔎🕵‍

🏙🏠🏙🏠🏙🏠🏙🏠🏙🏠

👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍👱‍

😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓😓

👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱👨🏿‍🦱

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

💀💀💀💀💀💀💀

💩

Vierailija
56/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja osaan kyllä huolehtia kotitaloudesta ilman raivoamista tai muuta. Nyt olin vieraana enkä ollut varma mitä minun siellä pitäisi tehdä. Joskus kun on kylässä niin ns. emäntä haluaa itse laittaa ruuat yms. Ei me siellä mihinkään roskiin oltu hukkumassa. Asiallisesti voisi aikuisten kesken sopia asiat eikä kohdella toista kuin kuraa lattiassa. Hänen mielestään minun olisi varmaan heti pitänyt tarjoutua talonpojaksi, mutta kun kutsu oli sen laatuinen, että ikään kuin lomalle olisin ollut menossa. En sitten tiedä jos olisin tiennyt, että hän etsii vain kotipiikaa olisinko harkinnut vielä saapumistani tarkemmin. Ap

Uhriutuminen taitaa olla teillä sukuominaisuus. Ei sitä ehkä kovin helposti katkaista. Älä marttyroi, ja jos olet oppinut tuon äidiltäsi, opettele pois siitä ja ymmärrä, että äitisi oh ihminen, joka ei luota tulevansa kuulluksi jos kommunikoi tarpeistaan suoraan ilman aggressiota. Hän tuskin on vielä kovin vanha jos olet kaksikymppinen, mutta vanhenee ja haurastuu jos kaikki menee hyvin. Opettele ottamaan hänet huomioon alustavasti jo nyt, vaikka tarvitset enemmän aikaa aikuistumiseen itsekin ja henkistä etäisyyttä äidin ongelmiin. Tuollainen on pahaa tekevä ympäristö, mutta hän on ainoa äitisi ja opettele käsittelemään häntä ilman, että myyt sielusi. Jokin ihan aito ja tärkeä tarve hänellä on pohjalla silloin kun tekee tikusta asiaa ja alkaa räksyttää. Opettele laittamaan rajoja samaan aikaan kun suhtaudut mahdollisuuksien mukaan lempeästi hänen hätäänsä. Ajattele häntä uhmaikäisenä. Asia ei pelkästään komentamalla korjaannu, tulee vain lisäongelmia.

Vierailija
57/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätahtoinen äiti uhriutuu jos nuoret eivät ole sivistyneitä ja huomaavaisia. Jonkunhan ne työtkin on tehtävä kuitenkin.

Vierailija
58/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhempi uhriutuu mieluummin kun alkaa riiteleen itsekkään tomppelin kanssa.

Vierailija
59/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksille ja sairaille kun menee kylään, on minusta jotenkin täysin automaattista ja kohteliasta tarjoutua auttamaan (ja myös tuomaan ruokaa tullessaan, etenkin jos jää yöksi ja tietää että pienituloiselle on menossa kylään). Ei se ole mikään hotelli jossa kaikki palvelut pelaa ja voi lähtiessä jättää siivoukset toiselle. Jokaisen aikuisen luulisi jo kaksikymppisenä ymmärtävän tämän asian. Äidit voisi opetella mys  pyytämään eikä vihjailla ja veetuilla lapsilleen jos eivät muuten älyä. Meilläkin äiti on ollut aina uhrautuja kun ei ole uskaltanut pyytää apua. Sisko on taitava työnvälttelijä ja passauttelija ja sanoinkin hänelle aina "perse ylös penkistä ja töihin, ei olla hotellissa".

Aloittaja kertoi olevansa 20 v, kuinka vanhus hänen äitinsä on ? Minulla on yli 30 vuotias vanhin lapsi ja olen 54 v, en vanhus ! 

Vierailija
60/70 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset lapset kävivät syömässä ja lähtivät ajelulle, menin keittiöön ja näin ettei astiat olleet koneessa eikä edes tiskialtaassa, otin kuvan ja lähetin "heti siivoamaan", tulivat 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä