Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut aikuisena, että minun äitini nalkuttaa koko ajan

Vierailija
10.06.2026 |

Siis meille hänen lapsilleen, varmaan puolisoille myös aikanaan. Esim. kun olin hänellä kylässä hän ei aluksi sanonut mitään kotitöistä tai mitä hän toivoisi minun vieraana siellä tekevän. Sitten parin päivän päästä alkoi uhriutuminen ja jankkaaminen, siis yht äkkiä kun olin vaikka syömässä aamupalaa, että TISKEJÄ EI OLE LAITETTU. Ja olisi pitänyt HETI ilmeisesti alkaa hyppimään hänen pillinsä mukaan. Mitään apua tai ohjeita ei kuitenkaan saanut, kun olin siis täysin vieraassa asunnossa. Hän ei edes suostunut tulla näyttämään missä roskakatos sijaitsi. En lapsena edes tajunnut, tietysti pidin normaalina käytöksenä.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia väsyneet uutterat äidit on. Kai ap siivoaa oman kämppänsä hyvin.

Ei. Sellaisia uhriutuvat äidit on.

Hyvätahtoinen äiti uhriutuu jos nuoret eivät ole sivistyneitä ja huomaavaisia. Jonkunhan ne työtkin on tehtävä kuitenkin.

Kuka ne lapset on sellaiseksi kasvattanut 

Vierailija
62/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äreä vanha nainen = ärsyttävä nalkuttaja, joku veetun karen.

Äreä vanha mies = sympaattinen crumpy man, joka kertoo vain totuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulu uli inkkeli jätä mutsis rauhaan.

Vierailija
64/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisilla femotyyppinen ominaisuus, minunkin äiii nalkutti, samoin idoäiti, tyttöytävä1, vaimo sekä tyttöystävä2.

Mikäs se miesten ominaisuus on, että pitävät muita ihmisiä palvelijoinaan ja piikoinaan? Mitään omia jälkiä ei tajuta sanomatta siivota.

Vierailija
65/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhempi uhriutuu mieluummin kun alkaa riiteleen itsekkään tomppelin kanssa.

Sinähän ne kasvatit, opetit kävelemään, puhumaan ja siitä eteenpäin...

Vierailija
66/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oli vikaa molemmissa. Kyllä vieraan kuuluu korjata omat jäljet ja tarjoutua avuksi. Ja emännän kuuluu ystävällisesti kertoa mitä sopii tehdä, kun apua tarjotaan.

Äitisi ehkä tarkoitti lomalla sitä, että pääset sinne ulkomaille hänen asuntoonsa olemaan. Ns huoneistohotelli. Ja sitten tulitkin täysihoitoon palveltavaksi. Ja sitten äiti parin päivän jälkeen nosti asian esiin sanomalla että tiskit on laittamatta, ja sitten sinä loukkaannuit. Olisit vaan voinut ystävällisesti tarjoutua laittamaan ne. 

Vierailija
67/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätahtoinen äiti uhriutuu jos nuoret eivät ole sivistyneitä ja huomaavaisia. Jonkunhan ne työtkin on tehtävä kuitenkin.

Kuka ne lapset on sellaiseksi kasvattanut 

Niin eli ensiksi pahoinpitelee laininlyömällä kasvatuksen ja sitten rankaisee heitä siitä millaiseksi on itse heidät kasvattanut

Vierailija
68/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän oli vikaa molemmissa. Kyllä vieraan kuuluu korjata omat jäljet ja tarjoutua avuksi. Ja emännän kuuluu ystävällisesti kertoa mitä sopii tehdä, kun apua tarjotaan.

Äitisi ehkä tarkoitti lomalla sitä, että pääset sinne ulkomaille hänen asuntoonsa olemaan. Ns huoneistohotelli. Ja sitten tulitkin täysihoitoon palveltavaksi. Ja sitten äiti parin päivän jälkeen nosti asian esiin sanomalla että tiskit on laittamatta, ja sitten sinä loukkaannuit. Olisit vaan voinut ystävällisesti tarjoutua laittamaan ne. 

Kyse ei ollut tuosta vaan nalkuttamisesta. Siitä, että kaikki olisi pitänyt tehdä silloin kun hänen mieleen sattui idea tulemaan, kun esim. olin syömässä aamupalaa. Käskyttäminen ei ole kiva eikä jankkaaminen hyödytä mitään vaan ärsyttää. Ja minun olisi ilmeisesti pitänyt osata lukea hänen ajatuksistaan, että mitä pitäisi olla ollut tehtynä milloinkin. Ap

Vierailija
69/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset lapset kävivät syömässä ja lähtivät ajelulle, menin keittiöön ja näin ettei astiat olleet koneessa eikä edes tiskialtaassa, otin kuvan ja lähetin "heti siivoamaan", tulivat 

No kiva, että otit asian heti esille etkä vasta seuraavana päivänä.

Vierailija
70/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei paria päivää kauemmin jaksanut aikuista lasta, joka jättää kaiken niille sijoilleen äitimuorin siivottavaksi kylässä ollessaan.

Asun yksin ja osaan kyllä huolehtia kotitaloudesta ilman raivoamista tai muuta. Nyt olin vieraana enkä ollut varma mitä minun siellä pitäisi tehdä. Joskus kun on kylässä niin ns. emäntä haluaa itse laittaa ruuat yms. Ei me siellä mihinkään roskiin oltu hukkumassa. Asiallisesti voisi aikuisten kesken sopia asiat eikä kohdella toista kuin kuraa lattiassa. Hänen mielestään minun olisi varmaan heti pitänyt tarjoutua talonpojaksi, mutta kun kutsu oli sen laatuinen, että ikään kuin lomalle olisin ollut menossa. En sitten tiedä jos olisin tiennyt, että hän etsii vain kotipiikaa olisinko harkinnut vielä saapumistani tarkemmin. Ap

Uhriutuminen taitaa olla teillä sukuominaisuus. Ei sitä ehkä kovin helposti katkaista. Älä marttyroi, ja jos olet oppinut tuon äidiltäsi, opettele pois siitä ja ymmärrä, että äitisi oh ihminen, joka ei luota tulevansa kuulluksi jos kommunikoi tarpeistaan suoraan ilman aggressiota. Hän tuskin on vielä kovin vanha jos olet kaksikymppinen, mutta vanhenee ja haurastuu jos kaikki menee hyvin. Opettele ottamaan hänet huomioon alustavasti jo nyt, vaikka tarvitset enemmän aikaa aikuistumiseen itsekin ja henkistä etäisyyttä äidin ongelmiin. Tuollainen on pahaa tekevä ympäristö, mutta hän on ainoa äitisi ja opettele käsittelemään häntä ilman, että myyt sielusi. Jokin ihan aito ja tärkeä tarve hänellä on pohjalla silloin kun tekee tikusta asiaa ja alkaa räksyttää. Opettele laittamaan rajoja samaan aikaan kun suhtaudut mahdollisuuksien mukaan lempeästi hänen hätäänsä. Ajattele häntä uhmaikäisenä. Asia ei pelkästään komentamalla korjaannu, tulee vain lisäongelmia.

No joo, mutta ei tuota viikkoa jaksa. Kun hänellä alkaa ne itkuraivokohtaukset, haukkuminen ja itseasiassa väkivalta, sillä hän otti lasin minun kädestäni kun en suostunut vaihtamaan sitä hänen haluamaansa. Ap

Vierailija
71/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei aluksi sanonut mitään kotitöistä tai mitä hän toivoisi minun vieraana siellä tekevän

Kohteliasta on tarjoutua tekemään jotain, eikä odottaa sitä, että toinen sanoo, mitä tarttisi tehdä. Nyt menit sinne aikuisena niin kuin olisit edelleen joku lapsi ja odotit, että äiti joko passaisi sinua niin kuin silloin, kun vielä asuit siellä tai usuttaisi sinut tekemään jotain, niin kuin silloin, kun vielä asuit siellä.

Vierailija
72/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti vaan huusi minulle miten hirveä olen enkä edes ymmärtänyt mistä hän oli niin vihainen. Koitin selvitellä asioita meidän välillä, kotitöitä yms. Hän oli vaan vihainen, koska hän valitti ettei pysty liikkua ja, että minun pitäisi olla erilainen. Koitin kysyä, että mitä voin tehdä ja vaan itkin, en ymmärtänyt. Hänelle ei kelvannut mikään. Kysyin, että tahtooko hän, että t*pan itseni ja hän sanoi, että "hyppää vaikka parvekkeelta alas". Nykyään hän käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunut eikä ole koskaan pyytänyt anteeksi. Hän myös esti siskoni whatsapissa, kun hän puolusti minua riidassa. Ap

Vierailija
73/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut tuosta vaan nalkuttamisesta. Siitä, että kaikki olisi pitänyt tehdä silloin kun hänen mieleen sattui idea tulemaan, kun esim. olin syömässä aamupalaa. Käskyttäminen ei ole kiva eikä jankkaaminen hyödytä mitään vaan ärsyttää. Ja minun olisi ilmeisesti pitänyt osata lukea hänen ajatuksistaan, että mitä pitäisi olla ollut tehtynä milloinkin. Ap

Kuinka monetta aamupalaa jo olit syömässä siinä vaiheessa eli milloin saavuit sinne ennen kuin sillä äitilläsi alkoi nalkutus? 😅

Vierailija
74/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti vaan huusi minulle miten hirveä olen enkä edes ymmärtänyt mistä hän oli niin vihainen. Koitin selvitellä asioita meidän välillä, kotitöitä yms. Hän oli vaan vihainen, koska hän valitti ettei pysty liikkua ja, että minun pitäisi olla erilainen. Koitin kysyä, että mitä voin tehdä ja vaan itkin, en ymmärtänyt. Hänelle ei kelvannut mikään. Kysyin, että tahtooko hän, että t*pan itseni ja hän sanoi, että "hyppää vaikka parvekkeelta alas". Nykyään hän käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunut eikä ole koskaan pyytänyt anteeksi. Hän myös esti siskoni whatsapissa, kun hän puolusti minua riidassa. Ap

Kysyin, että tahtooko hän, että t*pan itseni ja hän sanoi, että "hyppää vaikka parvekkeelta alas".

Sekoboltsi sukuhan te olette, ei siinä sen kummempaa selitystä ole. Tavallista sananvaihtoa lapsen ja äidin välillä saa suurennuslasilla hakea, eikä siltikään löydä.

Vierailija
75/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin, että tahtooko hän, että t*pan itseni ja hän sanoi, että "hyppää vaikka parvekkeelta alas".

Sekoboltsi sukuhan te olette, ei siinä sen kummempaa selitystä ole. Tavallista sananvaihtoa lapsen ja äidin välillä saa suurennuslasilla hakea, eikä siltikään löydä.

En ymmärrä miksi tuossa tilanteessa hankitaan lapsia, jos ei edes tahdo niiden olevan elossa...

Vierailija
76/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietystikään lapsena hän ei ollut noin paha/sekaisin. Toki riidoissa hän usutti meitä t*ppamaan jo toisemme, että hän saisi olla rauhassa. Ap

Vierailija
77/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei paria päivää kauemmin jaksanut aikuista lasta, joka jättää kaiken niille sijoilleen äitimuorin siivottavaksi kylässä ollessaan.

Asun yksin ja osaan kyllä huolehtia kotitaloudesta ilman raivoamista tai muuta. Nyt olin vieraana enkä ollut varma mitä minun siellä pitäisi tehdä. Joskus kun on kylässä niin ns. emäntä haluaa itse laittaa ruuat yms. Ei me siellä mihinkään roskiin oltu hukkumassa. Asiallisesti voisi aikuisten kesken sopia asiat eikä kohdella toista kuin kuraa lattiassa. Hänen mielestään minun olisi varmaan heti pitänyt tarjoutua talonpojaksi, mutta kun kutsu oli sen laatuinen, että ikään kuin lomalle olisin ollut menossa. En sitten tiedä jos olisin tiennyt, että hän etsii vain kotipiikaa olisinko harkinnut vielä saapumistani tarkemmin. Ap

Talonpojaksi?! 

Tiedätkö mitä/mikä talonpoika on tai on ollut Suomessa?

Vierailija
78/78 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhempi uhriutuu mieluummin kun alkaa riiteleen itsekkään tomppelin kanssa.

Et taida edes tietää mitä uhriutuminen tarkoittaa. Viisauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi