Törkein asia, mitä vanhempasi on sinulle sanonut?
Kommentit (106)
Äitini yritti tappaa minut koska söin yhden keksin liikaa
Isä nimitteli serkkujeni läsnäollessa minua epäsiistiksi ja kömpelöksi. Mummo sanoi minun möhistyneen suureksi ja lihavaksi. Olin 12-13 vuotias normaalipainoinen 168-172 cm 60 kg.. Äiti hykerteli tyytyväisenä aina, kun olin laihdutuskuurilla.
Leipoi kuitenkin joka viikko pullia, kakkuja ja piirakoita. Ja kehui itseään, kun painoi 2 kiloa vähemmän kuin minä (oli 4 cm lyhyempi).
Uimareissulla: Toivottavasti hukut
Olin 8-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi niin: "sinä päivänä kun isäsi vetelee sut niin sä lähdet täältä". Kivaa vastuunsiirtämistä siinä sitten lapselle..en ikinä unohda. Oli toki muitakin juttuja.
Mitä toi edes tarkoittaa? Mikä vastuun siirto?
Olin lapsi niin: "sinä päivänä kun isäsi vetelee sut niin sä lähdet täältä". Kivaa vastuunsiirtämistä siinä sitten lapselle..en ikinä unohda. Oli toki muitakin juttuja.
Mitä toi edes tarkoittaa? Mikä vastuun siirto?
Tarkoittaa sitä, että vastuu aikuisen väkivaltaisesta käytöksestä siirretään lapselle. Aikuinen saa toimia kuten haluaa ja lapsi on se joka lähtemällä ottaa vastuun tilanteesta.
"Et oo saanu äitis polvia, noilla et voi ikinä pitää lyhyttä hametta". Olin 15.
Ja äiti puhuu itsestään kolmannessa persoonassa. Aina.