Millainen ihminen voi olla pelastaja?
Millainen ihminen siis voi olla pelastaja? Eikö pelastajalla pidä olla hyvä fyysinen kunto että voi pelastaa toisia ihmisiä ja eläimiä?
Tunnetteko ketään pelastajaa?
Haluaisin itse olla pelastaja!
Kommentit (8)
Mun mies on. Kova fyysinen kunto tarvitaan ja lisäksi pitää olla henkisesti hyvin tasapainoinen. Rauhallinen luonne auttaa. Pelastajaksi hakeville on kuntotestien lisäksi psykologiset testit, pään pitää kestää mm. ahtautta ja korkeita paikkoja.
Kysy jos haluat tietää lisää!
Miltä ap-mamma haluat ihmisiä/eläimiä/kasveja pelastaa?
Vierailija kirjoitti:
Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.
Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.
Tajuatko että pelastaja pelastaa koska se saa siitä palkkaa?
Ei riitä että pää kestää kolaripaikat, elvytykset yms. vaan ennenkaikkea miten niistä tilanteista pääsee henkisesti yli ettei jää niitä liikaa miettimään -muuttumatta kuitenkaan kyyniseksi. Oletko miettinyt hätäkeskuspäivystäjän hommaa? Siinä voi auttaa ilman fyysistä huippukuntoa ja näkemättä ns.aivan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.
Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.
Tajuatko että pelastaja pelastaa koska se saa siitä palkkaa?
Saa palkkaa suorittaessaan kutsumustyötään. Väitän että yksijkään brankkari ei tee työtään pelkästään palkan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.
Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.
Tajuatko että pelastaja pelastaa koska se saa siitä palkkaa?
Toki saavat palkkaa, mutta kyllä kaikki tuntemani palomiehet ovat aina jeesaamassa muita. Se tulee luonnostaan. Pelastaja ei vapaallakaan sulje silmiään ja kävele ohi, sellaista porukkaa ovat.
Jotkut ihmiset ovat sellaisia pelastajia, jotka kannattelevat ja pelastavat muita ihmisiä saamatta itse apua sitä tarvittaessa. Lapsuudessa opittu käyttäytymismalli, vanhempi/vanhemmat yleensä narsistisia tai päihteidekäyttäjiä.
Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.
Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.