Törkein asia, mitä vanhempasi on sinulle sanonut?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
isäni näki minut kotona ilman huntua. Jouduin käyttämään niqabia kaksi kuukautta koko ajan. Äitini sanoi: opitpahan.
Äitisi ei kumminkaan taida puhua suomea
Hän kääntyi islamiin on oikea suomalainen osaa suomea
Tyhmä nainen on äitis.
Ulkomaalaiset naiset ovat parempia kuin suominaiset.
Äitini on sanonut, että häntä kaduttaa, että sai minut, ja että olen "paska lapsi" yms. Isältä lievempiä heittoja sentään.
Minun äitini on maailman huonoin ihminen
Haukkui ulkonäköäni kun olin lapsi/nuori. Yritti näin murentaa lapsensa itsetunnon. Ei onnistunut. Ja minusta tulikin muiden mielestä melko hyvännäköinen.
Onneksi te ette ole koskaan sanoneet vanhemmillenne mitään ilkeää. Onnittelen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä: "Kuka mies tommosta huolii, jolla on levee perse, rupinen naama ja silmälasit".
No. saitko muna
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaiset naiset ovat parempia kuin suominaiset.
Suomalaiset naiset on ne kauneimmat! Voi kun saisikin semmoisen..
M28
Parempi olis kun et olisi koskaan syntynytkään. Lutukka- kun istuin tuolilla jalat levällään lapsena. Kun kuukautiset alkoi, niin haukuttiin huoraksi kaverien edessä.
Jäät yksin loppuelämäksi. No niin kävikin
Nämä on ihan kauheita juttuja, mitä joillekin on sanottu ja/tai tehty. Nostan hattua jos olette kasvaneet tasapainoisiksi aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä hakkasi minut kun 16v myöhästyin 5min kotiintuloajasta. 35v myöhemmin äitini kysyy yhtäkkiä naureskellen ruokapöydässä, että muistatko kun tulit myöhässä kerran kotiin..? En voinut kuin niellä järkytykseni perheeni keskellä ja vaihtaa puheenaihetta. Isällä on nyt alzheimer eikä taida äidilläkään olla enää kaikki kynät penaalissa. Ei ihan hirveästi kiinnostaa heidän omaishoitajuus kun kohtelu on tällaista.
Olisit kysynyt: tarkoitatko sitä kun isä pahoinpiteli minut?
Ei kukaan halua sanoa lastensa aikana ruokapöydässä tuollaista.
Puheenaiheen vaihtaminen oli viisas ratkaisu.
Mutta jotkut vanhemmat eivät todellakaan ole ansainneet lapsiaan.
Kunpa et olisi koskaan syntynytkään ja toivottavasti kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Sietäisit selkään!
Olin heittänyt kissan paskahuussin reiästä sisään.... no rangaistuksena jouduin pesemään kissan. 😀
Kyllä minäkin tässä tapauksessa olen kissan puolella. Toivottavasti jatkossa kohtelit sitä hyvin.
En osaa päättää, mikä oli törkein äitini sanomisista. Ehkä se, kun äitini pari päivää ennen kuolemaansa totesi, että onhan meillä ollut erimielisyyksiä... ja jätti lauseen kesken. Mä tietysti riensin sanomaan, ettei sen nyt niin väliä - koska eihän kuolevaa ihmistä hennonut mitenkään ryhtyä vaatimaan vastuuseen yli neljän vuosikymmenen ilkeilystä ja solvauksista.
Isälläni oli mt-ongelmia, ja heitteli välillä kaikenlaista. Ollessani noin 10-vuotias totesi jotain tyyliin " sinun syysi, että olen tässä paskassa avioliitossa". No isä oli mennyt naimisiin äitini kanssa jo monta vuotta ennen syntymääni, ihan toivottu lapsi olin, mutta varmaan vääränlainen, kun olin tyttö...
Että ei voi kehua kun ei ole mitään kehumista.
Ehkä "minä tapan teidät kaikki". Kumpikin vanhempi sanonut. Johtavassa asemassa olivat työelämässä.