Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te voitte olla noin tyhmiä, että kadehditte vanhempienne

Vierailija
25.10.2011 |

eläkkeitä ja tuloja? He ovat eläneet toisenlaisessa maailmassa, joka muuttui melkoisen hitaasti. Nyt esim. talouskriisit toistuvat aina vain tiuhemmin ja yhteiskunta on muuttunut monella tavalla. Ihmiset paitsi tekevät yhteiskunnan, ovat myös sen luomus ja toimivat aina historiallisessa kehyksessä kunkin aikakauden ehdoilla. Niin tekin teette.

Ihmisen perusominaisuus taas on itsekkyys, se näkyy kaikkien sukupolvien toiminnassa. Ilman itsekkyyttä ihminen ei olisi kehittynyt eikä tullut sellaiseksi kuin on, olisi varmaan kuollut sukupuuttoon.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä asioita on hyä huomioida.



Liittyy siihen, saako kaksi suomalaista samasta työstä saman palkan ja eläkkeen.



Samaahan valtiokin tekee laajemmassa mittakaavassa, tilastoi. Sillä perusteella tulee kaikenmaailman tarkistukset ja korotukset.

Vierailija
2/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa olla ns. paskasukupolvea eli ahnetta suurta ikäluokkaa, joka on saanut kaiken ilmaiseksi itse ja joka jättää muille vain muruset ja saastuneen maapallon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siellä muitakin kuin katkeria ja kateellisia kommentteja. Vanhempiemme ikäluokka on tienannut paremmin kuin me, mutta heillä ei ole ollut mahdollisuutta moniin meidän sukupolvemme itsestäänselvyyteen. Kovin kaukana eivät ole ne ajat, kun äidit joutuivat lyhtypylväsilmoituksilla lapsilleen hoitopaikkaa hakemaan. Minun vanhempani ovat tehneet pitkät työurat, hoitaneet vanhempansa ja nyt vielä auttavat seuraavia sukupolvia niin taloudellisesti kuin muutenkin. Minun on ainakin kamalan vaikea puhua itsekkyydestä omien vanhempieni kohdalla.

Vierailija
4/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyinen päivähoito alkaa olla sillä tasolla, että lyhtypylväshoitajakin on jo parempi vaihtoehto.



Vierailija
5/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamujen saamista tuista ei voida ääneen keskustella, eikä myöskään eläkeläisten eduista. Jos mitään sanotaan, se on heti kateutta.

Vierailija
6/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt ole kateutta, jos kertoo, että eläkkeet eivät ole olleet tai tule olemaankaan mitään itse tienattuja etuuksia. Laskepa omat eläkevakuutusmaksusi (tai vaikka vanhempiesi) ja mieti millainen määrä rahaa siitä sitten kertyy esim. 20 viimeiselle elinvuodelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa olla ns. paskasukupolvea eli ahnetta suurta ikäluokkaa, joka on saanut kaiken ilmaiseksi itse ja joka jättää muille vain muruset ja saastuneen maapallon.


Samoja itsekkäitä paskiaisia.

Vierailija
8/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset suuret ikäluokat on saaneet vakivirat pilipali-yliopistotutkinnoilla, asunnot on maksanut inflaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asettaa eri maailmassa eläneet sukupolvet vastakkain?

Vierailija
10/10 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asettaa eri maailmassa eläneet sukupolvet vastakkain?

vaikka joskus kyllä että elämänpiirimme ovat kuin muista maailmoista. Vanhemmat törsäävät merkkituotteisiin ja ulkomaanmatkoihin kun taas lapset kituuttavat lenkkimakkaralla ja kirpparikamalla. Ei ole oikein enää yhteistä puhuttavaa kun vanhemmat kehuvat uusinta gourmet-ravintolaa, jossa syömiseen menee 100 euroa per nenä, ja meille mäkkärikin on harvinaista herkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän