Telia ei toimita luvattuja lahjakortteja - muilla samaa?
Olin huhtikuussa tehnyt Telian kanssa sopimukset kolmesta liittymästä ja sopimukseen sisältyi kolme lahjakorttia (yksi lahjakortti/liittymä). Lahjakortit luvattiin silloin sopimushetkellä toimittaa heti sen jälkeen kun sopimuksen on pitänyt voimassa yhden laskutuskauden ajan eli yhden kuukauden ajan. Nyt tuli mieleeni (siis 6.8.), että enpä ole koskaan lahjakortteja saanut ja aikaa on kulunut NELJÄ kuukautta. Ei muuta kuin jonottamaan Telian asiakaspalveluun. Kun pääsin läpi ja olin ehtinyt minuutin verran kertoa, että kyselisin luvatuista lahjakorteista kun ei ole vieläkään saapuneet. Ja mitä tekee siinä vaiheessa Telian aspa? Lyö luurin korvaani! Eli onko kyselyjä lahjakorteista tullut niin paljon, että aspa katsoi parhaimmaksi lyödä luurin? Ja ei muuta kuin uusi soitto ja uusi jonotus. Laitoin sitä puhelua sitten jo oman nauhurin nauhoittamaan kun mietin, että jos taas tulee luuri. Nyt kun puhelun alussa sanoin, että minäkin nauhoitan puhelun, koska äsken tuli luuri, tulikin aspalle kiire auttaa ja kysellä "onko sulla sellainen vanhanaikainen nauhuri siellä nauhoittamassa?" Mutta siis nyt kun reilusti nauhoitin puhelun ja sen myös kerroin aspalle, sain palvelua. Hän sanoi selvittävänsä lahjakorttiviivettä ja palata asiaan. Noh, sitä en tiedä palaako.
Mutta:
Onko muilla kokemusta, että Telia ei toimita luvattuja lahjakortteja?
Lyökö Telia muillekin asiakkaille luuria korvaan?
Palveleeko Telia vasta kun asiakas kertoo itsekin nauhoittavansa puhelun asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi?
Olen ollut Soneran/Telian asiakkaana varmaan kohta 30-vuotta ja tuntuu, että siellä asiakas on aina vihollinen.
Kommentit (53)
Muutama vuosi sitten luvattiin Telialta lahjakortti lähettää kun liittymäsopimus oli ollut voimassa kaksi kuukautta. Vaihdoin liittymän päivä tämän kahden kuukauden jälkeen. Lukuisia viestejä sai lähetellä ja lopulta sanoivat etteivät lahjakorttia anna.
Otin yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja sielläkin oltiin vähän etten saisi, kun olen liittymän vaihtanut. Ottivat kuitenkin Teliaan yhteyttä ja tämän jälkeen Telialta tulikin viesti, että lähettävät lahjakortin.
Täällä ihan sama kokemus! Telia ei lähetä lupaamiaan lahjakortteja oon jo asiasta soittanut telialle ja lupaavat vaan selvittää asiaa.
Ei toimita, ei millään. Tää on varmasti ihan Telialla päätetty tapa toimia: luvataan lahjakortti asiakkaalle, mutta ei koskaan toimiteta sitä!
🙋
sama kokemus. Paljon luvataan, mutta toimitus ontuu.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli keväällä luvatut lahjakortit, en muista tarkkaan kauanko meni mutta kyllä ne ajallaan tuli. Kaksi 70 euron k-lahjakorttia kyseessä.
Sama juttu mutta ne tulikin elisalta!
Miehellä Elisa ja hän sai oman lahjakorttinsa aivan ongelmitta lupauksen mukaan. Mulla Telia ja ei oo luvattua lahjakorttia näkyny eikä kuulunu
Hmmmm, aika moni toteaa tässä ketjussa, että Telia ei toimita luvattuja lahjakortteja asiakkaalle. Taitaa olla hieman laitonta tuollainen toiminta kauppiaalta - ja ainakin luokattoman huonoa asiakaspalvelua!
Piti tulla 300 euron lahjakortti. (6 liittymää). 30 euron kortin sain. Huijarifirma jonka kanssa en sopimusten umpeuduttua asioi. Onneksi hoidan myöskin työpaikkani liittymäasiat.
Telian rahat menneet lahjuksiin Uzbekistaniin. Lahjuksia 800 milljoonan dollarin edestä.
Olen vaihtanut Telialta Elisaan ja takaisin Teliaan. Kumpikaan operaattori ei lähettänyt lahjakorttia sovittuna aikana, vaan jouduin kyselemään niiden perään, joskus puolen vuoden päästä liittymän vaihdosta ne lopulta saapuivat. Oli muistaakseni Keskon ja Lidlin kortit.
Vierailija kirjoitti:
Telian rahat menneet lahjuksiin Uzbekistaniin. Lahjuksia 800 milljoonan dollarin edestä.
Miksi alapeukku? https://yle.fi/a/3-9845583
Telian puolelta kiusanteko jatkuu. Meille pitäisi tulla paperilasku koska olen tottunut hoitamaan asiat niin. Paperilaskua ei jostain syystä osata telialta lähettää. Puhelimeen tuli viesti että laskut myöhässä, maksa heti tai liittymät suljetaan. Menin verkosta katsomaan eikä siellä näkynyt ainuttakaan avointa laskua. Soitin telialle ja neito sanoi että kokeile toista selainta. No nyt sain laskut näkyviin, hienoa telia.
Lahjakortista soitellut puoli vuotta eikä asia etene. Onkohan tämä sopimusrikko eli voiko sovitun lahjakortin lähettämättä jättämisen takia perua sopimuksen?
Kaiken tämän jälkeen meille ei enää tule teliaa vaikka muualla olisi vähän kalliimpaa. Mielelläni maksan jos asiat hoituvat.
Kaksi liittymää vaihdoin Telialle ja liittymien vaihtoon sisältyi kaksi lahjakorttia joita ei ikinä toimitettu minulle. Asiakkuuteni loppui lyhyeen Telian kanssa.
Vaihdoin Teliaan nyt kesällä, tänään maksoin ekan laskun. Se luvattu Lidlin 30€ lahjakortti tuli jo toissa viikolla.
Kyllä ne tulee, ei hätää, kesti aika kauan se toimitus meilläkin, niillä on tietyt päivät kerran kuussa jolloin lähettävät näitä, itekin menin turhaan kyselemään sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi liittymää vaihdoin Telialle ja liittymien vaihtoon sisältyi kaksi lahjakorttia joita ei ikinä toimitettu minulle. Asiakkuuteni loppui lyhyeen Telian kanssa.
Siinä pitää olla asiakkkaana jonkun aikaa, että se lahjakortti tulee, ei lopetetusta pidäkään tulla että.
Vaihdoin aikanaan Telialta pois pitkän asiakkuussuhteen päätteeksi, koska asiakaspalvelu oli heille aivan tuntematon käsite. Minulla oli ongelmia liittymän kuuluvuuden kanssa ja mitään ratkaisua ei sieltä osattu antaa. Levittelivät käsiään ja totesivat, että onpas ikävää. Vaihdoin kaikki liittymät toiselle palveluntarjoajalle, jonka liittymissä ei ollut mitään ongelmaa, vaikka ihan samoilla laitteilla niitä käytin. Toinen firma on myös osannut muutakin kuin lähettää laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi liittymää vaihdoin Telialle ja liittymien vaihtoon sisältyi kaksi lahjakorttia joita ei ikinä toimitettu minulle. Asiakkuuteni loppui lyhyeen Telian kanssa.
Siinä pitää olla asiakkkaana jonkun aikaa, että se lahjakortti tulee, ei lopetetusta pidäkään tulla että.
No tottakai olin asiakkana loppuun asti sen mitä sovittiin Telian kanssa, mutta Telia petti ja todennäköisesti 'tahallaan unohti' toimittaa lahjakortit. Järjestelmällistä toimintaa Telialta ja samasta aiheesta on keskusteltu myös muilla foorumeilla kuin AV:lla.
Elisalla alkaa olemaan hinnat kohdillaan eli edullisempi kuin Telia ja asiakaspalvelu toimii.
Meille tuli keväällä luvatut lahjakortit, en muista tarkkaan kauanko meni mutta kyllä ne ajallaan tuli. Kaksi 70 euron k-lahjakorttia kyseessä.