Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi yrittää työntää kälyni kasvattamisen meille

Vierailija
02.06.2023 |

On antanut nyt 20 vuotta kaikessa periksi, hemmotellut pilalle ja käly on sitten aivan mahdoton. Ei hae töitä, ei tee mitään, tuhlaa surutta.

Anoppi voivottelee ja ihmettelee, miten ihmeessä kälystä on tuollainen tullut ja työntää häntä meidän niskoilleen. Jatkuvaa pommittamista ja avunpyyntöjä. Appi taas räyhää ja huutaa, eikä keksi mitään rakentavaa, vaan lähinnä haukkuu meitä.

Olen jo kertaalleen järjestänyt hänelle työhaastatteluja, joista hän teki tylysti oharit ja minä sain haukut. Anopin mielestä olin liian jyrkkä, kun yritin hankkia työttömälle työpaikan. Pitää kuulemma ymmärtää.

Jos tämä vielä jatkuu, aion kyllä sanoa ihan suoraan, että riittää. Toistaiseksi olen vain väistellyt.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan suoraan, että riittää. Älä tänne valita.

Vierailija
2/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka puhelin kiinni/äänettömälle/numerot estoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa sinulle, että jätti menemättä. Toisaalta kuka palkkaa ihmisen, jolle joku on hankkinut haastattelun? Sehän tarkoittaa, että jonkun pitää puolesta ne työtkin tehdä.

Aikuinen hoitaa itse asiansa. Pitää vain huomata, ettei kukaan paapo ja pakko yrittää, että selviää. Sehän tässä maassa on vikana. Terveet, normaalit ihmiset on passattu pilalle ja aiheutettu syrjäytyminen monille.

Vierailija
4/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kuulee kommentin "pitää ymmärtää", niin kannattaa juosta lujaa ja kauas.

Et sinä ole vastuussa jonkun aikuisen toilailuista.

Vierailija
5/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkii tieten tahtoen lapsen, siitä on otettava vastuu. Kerro anopille, että aikuisen ihmisen olisi syytä ottaa vastuu itsestään eli kälylle oma asunto ja hakekoon sossusta apua omiin menoihinsa. Itse kerroin lapsilleni jo ennen 10 ikävuotta, että homman nimi on se, että nyt käytte koulua, opiskelette ammatin ja muutatte kotoa omillenne. Hyvin kävi jälkikasvulle ja ovat pärjänneet elämässään näillä opeilla. 

Vierailija
6/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin mielestä olit siis liian jyrkkä yrittäessäsi hankkia työttömälle työpaikan. Pyysikö työtön itse sinulta apua? Pyysikö työtön ihminen sinua etsimään itselleen työpaikkaa ja sopimaan haastattelun? Täysi-ikäinen ihminen etsii itse työpaikkansa. 

Vierailija
7/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarkoitat käytännössä sillä että anoppi työntää kälyä teidän niskoille? Maksattaa hänen laskujaan tai elämistään teillä?

Vierailija
8/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin mielestä olit siis liian jyrkkä yrittäessäsi hankkia työttömälle työpaikan. Pyysikö työtön itse sinulta apua? Pyysikö työtön ihminen sinua etsimään itselleen työpaikkaa ja sopimaan haastattelun? Täysi-ikäinen ihminen etsii itse työpaikkansa. 

Kälyni tuli nimenomaan meille asumaan etsiäkseen työpaikkaa ja anoppi pyysi järjestämään hänelle töitä.

Haahuili sitten kaupungilla sen päivän ja tuli kotiin ja väitti käyneensä niissä. Vaikka minulle oli jo soitettu ja kyselty kälyn perään kiukkuisena.

Meidän siis pitäusi ottaa hänet meille.

Ap

Vierailija
9/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi määräilette ja kohtelette 20-vuotiasta täysi-ikäistä kuin lasta? En itse sietäisi tuota kohtelua päivääkään. 

Vierailija
10/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aikuisen nyt kuuluisi ottaa itse vastuunsa. Kaikki lopettavat hyysäämisen nyt.

Vierailija
11/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kälyni tuli nimenomaan meille asumaan etsiäkseen työpaikkaa ja anoppi pyysi järjestämään hänelle töitä.

Haahuili sitten kaupungilla sen päivän ja tuli kotiin ja väitti käyneensä niissä. Vaikka minulle oli jo soitettu ja kyselty kälyn perään kiukkuisena.

Ap

No ei tietenkään pidä, sehän nyt on selvä. Ja mikset muuten kertonut jo aloitusviestissäsi, että anoppi haluaa kälyn muuttavan teille asumaan?

Vierailija
12/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei tietenkään pidä ottaa. Sen kun naurat anopin käskytyksille. Aikuinen hankkii työpaikan, asunnon ja elää omillaan. Anoppi on mahdollistanut lusmuilun ja maksanut tuhlailut.

Nyt on oman vastuun aika. Anoppi itse pilannut lapsensa. Vaikea se on noin vain irtaantua elättäjän roolista, jos ei ole mitään vaatinut ja ohjannut elämään. Ei halua tietenkään enää maksaa ja odottaa, että te jatkatte tytön huoltoa ja kustantamista. Jos asumaan otatte niin ikinä ette eroon pääse.

Vierailija
13/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin sinua ap!

Meillä tosin anoppi siivoaa viikottain kälyn luona ja syyllistää meitä muita siitä, että hän ei jaksa 🙄.

Suosittelen ottamaan asiasta tiukkaakin tiukemman keskustelun. Itse nostin kunnolla ääntä ja sanoin anopille, että ei tarvitse soitella, tulla käymään. Mekään emme tule sinne. Hiljaiseloa jatkui reilu viikko minkä jälkeen anoppi itse soitti meille kysellen kuulumisia. Eikä ole enää valittanut ja esittänyt uhria enää kertaakaan.

Ap googleta -> marttyyri tai uhrautuva marttyyri!

Vierailija
14/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja KÄLYN IKÄ OLI MIKÄ?

Vierailija
15/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi määräilette ja kohtelette 20-vuotiasta täysi-ikäistä kuin lasta? En itse sietäisi tuota kohtelua päivääkään. 

En minä mitään määräile. Hän itse tuli meille muka hakemaan töitä ja valehteli vielä hakevansa. Jäi vain kiinni.

Me asumme Helsingissä. Appivanhemmat pikkukaupungissa. Käly nyt sitten jo pari vuotta siellä mukayrittänyt mukatyöllistyä ja häntä yritetään tunkea meille. Mutta eihän tuolla lailla täälläkään mitään töitä saa.

Noiden oharien jälkeen mieheni vei hänet kotiinsa anopille takaisin. Koska häbelle ei myöskään koskaan ole opetettu mitään seurauksia. Hän olisi vain jäänyt sitten meidän sohvalle makoilemaan anoppilan sijaan.

Ap

Ap

Vierailija
16/16 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivatko työnantajat haastatteluun tulossa olevan työnhakijan asioista ulkopuoliselle ihmiselle? Sinulle? 

Miksi puututte asiaan joka ei kuulu sinulle tai anopille lainkaan? Kyse on täysi-ikäisestä ihmisestä .

En ihmettele, ettei suju. Toimintanne ei ole auttamista. Se on huonoa kohtelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi