Telia ei toimita luvattuja lahjakortteja - muilla samaa?
Olin huhtikuussa tehnyt Telian kanssa sopimukset kolmesta liittymästä ja sopimukseen sisältyi kolme lahjakorttia (yksi lahjakortti/liittymä). Lahjakortit luvattiin silloin sopimushetkellä toimittaa heti sen jälkeen kun sopimuksen on pitänyt voimassa yhden laskutuskauden ajan eli yhden kuukauden ajan. Nyt tuli mieleeni (siis 6.8.), että enpä ole koskaan lahjakortteja saanut ja aikaa on kulunut NELJÄ kuukautta. Ei muuta kuin jonottamaan Telian asiakaspalveluun. Kun pääsin läpi ja olin ehtinyt minuutin verran kertoa, että kyselisin luvatuista lahjakorteista kun ei ole vieläkään saapuneet. Ja mitä tekee siinä vaiheessa Telian aspa? Lyö luurin korvaani! Eli onko kyselyjä lahjakorteista tullut niin paljon, että aspa katsoi parhaimmaksi lyödä luurin? Ja ei muuta kuin uusi soitto ja uusi jonotus. Laitoin sitä puhelua sitten jo oman nauhurin nauhoittamaan kun mietin, että jos taas tulee luuri. Nyt kun puhelun alussa sanoin, että minäkin nauhoitan puhelun, koska äsken tuli luuri, tulikin aspalle kiire auttaa ja kysellä "onko sulla sellainen vanhanaikainen nauhuri siellä nauhoittamassa?" Mutta siis nyt kun reilusti nauhoitin puhelun ja sen myös kerroin aspalle, sain palvelua. Hän sanoi selvittävänsä lahjakorttiviivettä ja palata asiaan. Noh, sitä en tiedä palaako.
Mutta:
Onko muilla kokemusta, että Telia ei toimita luvattuja lahjakortteja?
Lyökö Telia muillekin asiakkaille luuria korvaan?
Palveleeko Telia vasta kun asiakas kertoo itsekin nauhoittavansa puhelun asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi?
Olen ollut Soneran/Telian asiakkaana varmaan kohta 30-vuotta ja tuntuu, että siellä asiakas on aina vihollinen.
Kommentit (83)
Minä en Teliaa ota, kalliimpi liittymäkin , otan vuoroon Dna ja Elisa, viimeksi sain Elisan lahjakortit.
Vierailija kirjoitti:
Elisalla alkaa olemaan hinnat kohdillaan eli edullisempi kuin Telia ja asiakaspalvelu toimii.
Elisa on ehkä huonoin tällähetkellä, pitkäaikaisista asiakkaista ei välitetä vaan niillä maksatetaan liittymä taulukon mukaan kalleimmalla hinnalla
Siirryin Telian liittymään viime vuonna. Tilausta tehdessäni minulle kerrottiin, että Lidlin lahjakortti tulee viikolla 1 tai 2. Eli siis viimeistään tänään, koska tämän viikon viimeinen postinjakopäivä on mennyt.
Otin yhteyttä Telian asiakaspalveluun. Syynä siihen, että en ollut saanut lahjakorttia, oli kuulemma se, että "nyt nämä pyhät sekoittaa" ja "myös kun posti ei kulje normaalisti".
Aika ihmeellisiä syitä. Ainakin minulla on almanakka, jossa on jo viime vuonna näkynyt, milloin on uusivuosi ja loppiainen. Eli eivät ne mielestäni voi tulla yllätyksenä.
Nyt luvattiin, että "... se tulee varmasti ensi viikolla. " Jään siis odottamaan.
Koomisia nämä torspojen liittymäsekoilut muutamien eurojen säästön takia.
Vierailija kirjoitti:
Siirryin Telian liittymään viime vuonna. Tilausta tehdessäni minulle kerrottiin, että Lidlin lahjakortti tulee viikolla 1 tai 2. Eli siis viimeistään tänään, koska tämän viikon viimeinen postinjakopäivä on mennyt.
Otin yhteyttä Telian asiakaspalveluun. Syynä siihen, että en ollut saanut lahjakorttia, oli kuulemma se, että "nyt nämä pyhät sekoittaa" ja "myös kun posti ei kulje normaalisti".
Aika ihmeellisiä syitä. Ainakin minulla on almanakka, jossa on jo viime vuonna näkynyt, milloin on uusivuosi ja loppiainen. Eli eivät ne mielestäni voi tulla yllätyksenä.
Nyt luvattiin, että "... se tulee varmasti ensi viikolla. " Jään siis odottamaan.
No asiakaspalvelija haluaa tietenkin vain eroon turhista märisijöistä, näin minäkin tekisin. Kunhan lupailee jotain, nämä lahjakorttien perässä juoksijat eivät ole kuitenkaan sitä terävintä sakkia.
No kuinka hyvä se Telian tarjous oli?
Vierailija kirjoitti:
Minä en Teliaa ota, kalliimpi liittymäkin , otan vuoroon Dna ja Elisa, viimeksi sain Elisan lahjakortit.
Paljonko sinulla maksaa se halvempi?
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa:
Eipä tullut Lidlin lahjakorttia Telialta, ei. Otin siis taas yhteyttä asiakaspalveluun. Tällä kerralla kysyin, saako asiakaspalvelija tietoa, onko Lidlin lahjakortti lähetetty minulle. Vastaukseksi sain, että "Teen siitä selvityspyynnön niin saatte pian viestin sen toimituksesta."
Kysyin tietysti, että mitä kautta saan viestin ja mitä tarkoittaa pian (tunnin kuluessa? parin tunnin kuluessa?). Vastauksena tuli: "Itseasiassa luultavasti maanantaina ja tekstiviesti tulee puhelimeen". Eli pian-sanaa käytetään tarkoittamaan kahta vuorokautta. :-o
Ilmoitin sitten, koska lahjakortin olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten ja koska olen ottanut Teliaan yhteyttä aiemminkin, en odota vastausta pitempään kuin maanantaiaamupäivään. Ajattelen, että jos Telialta ei siihen mennessä tule vastausta, tarkoituksena on vain väsyttää minut niin, etten enää jaksa vaatia minulle luvattua lahjakorttia.
Jäänpä siis odottamaan maanantain puoltapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisalla alkaa olemaan hinnat kohdillaan eli edullisempi kuin Telia ja asiakaspalvelu toimii.
Elisa on ehkä huonoin tällähetkellä, pitkäaikaisista asiakkaista ei välitetä vaan niillä maksatetaan liittymä taulukon mukaan kalleimmalla hinnalla
Juuri näin. Meillä on ollut liittymät Elisalta varmaan 10 vuotta. Mies sai kirjeen, jossa kiiteltiin pitkästä asiakkuudesta ja jerrottiin, että hän saa sen kunniaksi lahjahinnan. Lahjahinta oli 5 euroa nykyistä kslliimpi. Mies kävi sitten liikkeessä kysymässä parempaa tarjousta, mutta siellä sanottiin ettei voi tehdä parempaa tarjousta, neuvoi vaihtamaan toiselle palveluntarjoajalle - silloin kuulemma tulee halvempi tarjous.
Joo, siirrytään DNA:lle, ei tarvitse perään soitella. On aika monta liittymää eikä ole aikaa eikä mielenkiintoa noiden kanssa pelleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa on lähellä konkurssia. Ei kannata koskea pitkällä tikullakaan.
Ihmetyttää asiakkaiden kusettaminen kun tekevät kuitenkin satojen miljoonien voittoa. MIkään ei tunnu riittävän ahneille kapitlaistisioille.
Elisa huijaa asiakkaita. Kultapossuasiakas saa mitättömiä alennuksia vain ostamalla uutta krääsää. Puhelinmyyjien toimesta kaupataan saman liittymän päivittämistä kalliimmaksi muka tarjoushinnalla - huijaustahan se on. Vaihdoin pois Elisalta ja takaisin en ole menossa, niin rankkaa asiakkaan aliarvioimista tuossa puljussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu:
Eipä tullut Lidlin lahjakorttia Telialta, ei. Otin siis taas yhteyttä asiakaspalveluun. Tällä kerralla kysyin, saako as
Telian lahjakorttidraama jatkuu:
Tekstiviestiä ei tullut. Otin siis taas tänään yhteyttä Telian asiakaspalveluun. Nyt minulle kerrottiinkin, että "Kaupanpäälle luvatut lahjakortit toimitetaan kolmen kuukauden sisällä liittymän avaamisesta." Tämä tarkoittaisi, että lahjakortti tulisi ei siis viikolla 2 vaan viikolla 7.
Kun kerroin, että minulle on ostaessa ja myöhemminkin kerrottu aiempi toimitusaika, asiakaspalvelija vastasi: "Käytännössä aina kaupanpäällisissä on tuo noin kolmen kuukauden toimitusaika. Vaikea sanoa, että miksi sinulle on virheellistä tietoa siitä annettu."
Väänsin vielä jonkin aikaa asiasta, mutta ei siitä tullut sen valmiimpaa, joten lopetin keskustelun.
Minä koen, että Telian väsytyskampanja jatkuu. Mitä seuraavaksi? Eikun neljä kuukautta, eikun viisi kuukautta, eikun puoli vuotta.
En ole saanut lahjakorttia minulle luvatussa ajassa, joten en viitsi vääntää enää Telian kanssa. Pistin valituksen Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Saapa nähdä, mitä se poikii.
Kannattaa jatkaa kysymistä. Jotkut saivat triplana 600e lahjakortteja. Siellä on asiat sekaisin.
Sama juttu Elisalla. Oma 30euron k-kaupan lahjakortti ollut pidossa kohta 3kk.
Vaihdoin liittymää marraskuun lopussa. Pitäisi tulla lahjakortti jossain vaiheessa mutta en ole vielä edes odotellut, kun niitä ei edes lähetetä ennenkuin ensimmäinen lasku on tullut. Vuosi sitten kuulokkeet tuli kolmen kuukauden kuluessa, joten eiköhän tässä ole sama. Sinänsä tuo Lidl:n lahjakortti ei ole niin merkittävä mutta ihan kiva lisä kuitenkin.
Marraskuun 12 päivä siirryttin Teliaan. Ehdottomasti halvin tarjous ja kuukautta myöhemmin oli neljä kpl 50 euron lahjakortteja postilaatikossa. Kaikki meni todella sujuvasti. Paljon saa Elisa pudottaa hintaa, että takaisin siirryn.
Vierailija kirjoitti:
Säästöä tuli suoratoiston ja neljän liittymän siirtämisestä n 60 euroa kuussa. Mulle se on vuositasolla ihan rahaa. Lisäksi se 200 euroa Lidliin, joka tuli ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, itse maksan mielummin liittymästäni 9,90 € kuussa kuin 29,90 €. Mutta kukin toki miten tahtoo.
Joukkokanne Telaa vastaan ja vaatimuksena 100 miljoonaa euroa niinkuin jenkkilässä tehdään, tästä ennakkotapaus törkeään petokseen.