Poliisi ei salli enää ylinopeuksia yhtään
Luuletteko että linja-autojen, rekkojen ylinopeuksia valvotaan paremmin maanteillä?
Kuorma-auton ja rekka yhdistelmien ajonopeus saa olla 80 km/h maksimi.
Kommentit (112)
Kruunu, siis valtio tarvitsee lisää rahaa. Juha (DI) tuplasi sakot omalla kaudellaan
maanteillä ne ajaa edelleen sen 88-89.
Velkaa pitää ottaa yhä enemmän ulkomaiden hyväksi. Joten nyt kaavitaan laarin pohjatkin kun niistä turhista menoista ei vaan voi leikata.
Vierailija kirjoitti:
maanteillä ne ajaa edelleen sen 88-89.
Kokeilepa ajaa tasan suurinta sallittua (mittarivirhekin huomioiden), niin ne saksan premiumit on koko ajan metrin päässä kontista hiillostamassa ennen ohitusta. Perskärpäset vähenee huomattavasti kun ajaa sen +6 yli jota ainakin tähän asti katsottiin vielä läpi sormien. Paitsi jos ajaa Toyotalla, niin silloin premiumit menee vaikka ojan kautta ohi varmuuden vuoksi vaikka kuinka lujaa ajaisi.
Ja jos ne alinopeuden junnaajat ajaisi edes suurinta sallittua vakkari päällä, silloin moni ohitus jäisi tapahtumatta. Nopeutta eestaas humppaavan perässä on rasittavaa ajaa vaikkei kiirettä olisikaan.
Nää on tälläsia viestinnällisiä juttuja. Eri asia on sitten käytännön elämä. Puheet on halpa keino hillitä luonnostaan lainkuuliaisten kansalaisten kaasujalkaa.
Vaikka ajat gps mukaan 100 km/h niin aina löytyy rekan puolikas joka painaa ohi vaikka vastaan tulee autoja.
Hyvin saisi rahaa valtion kassaan tuolla. Sinänsä kannatettavaa.
Rekkojen nopeudet hämmästyttää itteänikin. Ajamalla tasan satasta, ei ohi meinaa päästä.
Se kertoo paljon autoilijoista kun liikennesääntöjä ei tarvitse noudattaa kun joku ei näe. Helppoa on tappaa ihminen Suomessa. Kiitos oikeisto!
Poliiseja ei riitä maanteille valvomaan yhtään mitään.
Saako muita "pieniä rikoksia" silti tehdä vielä.
Jos vaan vähän varastaa tai lyö toista silleen kevyesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maanteillä ne ajaa edelleen sen 88-89.
Kokeilepa ajaa tasan suurinta sallittua (mittarivirhekin huomioiden), niin ne saksan premiumit on koko ajan metrin päässä kontista hiillostamassa ennen ohitusta. Perskärpäset vähenee huomattavasti kun ajaa sen +6 yli jota ainakin tähän asti katsottiin vielä läpi sormien. Paitsi jos ajaa Toyotalla, niin silloin premiumit menee vaikka ojan kautta ohi varmuuden vuoksi vaikka kuinka lujaa ajaisi.
Ja jos ne alinopeuden junnaajat ajaisi edes suurinta sallittua vakkari päällä, silloin moni ohitus jäisi tapahtumatta. Nopeutta eestaas humppaavan perässä on rasittavaa ajaa vaikkei kiirettä olisikaan.
Ei ole yhtään rasittavaa jos pitää tarpeeksi turvaväliä. Mutta tämä jos mikä on täysin mahdotonta suurimmalle osalle autoilijoista.
Jos tehdään niin että laitetaan 120 alueelle satasen rajoitus.
Mutta ei sakoteta kuin 120 ylityksestä. Sitten kaikki voi ajaa sitä 110 vauhtia...
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään niin että laitetaan 120 alueelle satasen rajoitus.
Mutta ei sakoteta kuin 120 ylityksestä. Sitten kaikki voi ajaa sitä 110 vauhtia...
Sitten mersupertti tietää tuon ja ajaa 125km/h ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään niin että laitetaan 120 alueelle satasen rajoitus.
Mutta ei sakoteta kuin 120 ylityksestä. Sitten kaikki voi ajaa sitä 110 vauhtia...
Sitten mersupertti tietää tuon ja ajaa 125km/h ja valittaa.
Laitetaan sitten rajoitukseksi 125km/h niin on helppo ajaa sitä 120 vauhtia...
Jos rajoitus olisi 170km/h niin pakkohan se olisi ajaa 175km/h.
tuossa tapauksessa nopeusrajoitukset pitäis nostaa 10km ja muuutenki on tosi vaikea vahtia mittaria joka nanosekuntti kun ei se kaasupolkimen painanta kellontarkkaa ole
Entä jos kaikki ajaisivat 120km/h niin liikenne sujuisi tökkimättä mukavasti. Mahdotonta ?
Vierailija kirjoitti:
Kruunu, siis valtio tarvitsee lisää rahaa. Juha (DI) tuplasi sakot omalla kaudellaan
Niinhän se tarvitsee. Ja tämähän on mitä mainioin keino, ruvetaan vain noudattamaan jo valmiina olevaa lakia.
Kaupungissa voi sakottaa kohta enemmän.