Sosiaaliturvan romuttaminen tulee lisäämään ääriryhmien kannatusta.
Itse uskon äärivasemmiston kasvavan eniten koska köyhien silmät ovat auenneet äärioikeiston suhteen.
Kommentit (53)
Jos tarpeeksi tiukille menee eläkkeellä eläminen, pistän jonkun kylmäksi ja lähden lusimaan. Katto pään päällä, ruoka ja lääkkeet veronmaksajien piikkiin. Japanissahan tämä on jo useamman vuoden ollut trendi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1f6fc551-ad55-4c3f-84d7-8c6625dfb517
M56
Vierailija kirjoitti:
Jos tarpeeksi tiukille menee eläkkeellä eläminen, pistän jonkun kylmäksi ja lähden lusimaan. Katto pään päällä, ruoka ja lääkkeet veronmaksajien piikkiin. Japanissahan tämä on jo useamman vuoden ollut trendi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/1f6fc551-ad55-4c3f-84d7-8c6625dfb517
M56
No kunhan pistät jonkun muun kylmäksi kuin allekirjoittaneen. Toisaalta, jos tilanne menee tarpeeksi huonoksi, saatan ilmoittautua vapaaehtoiseksi "kohteeksi" ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Ai aloittaa taas holtiton törsäys? Sen Suomen vasemmisto osaa, mutta ei mitään muuta.
Sinulle näyttäytyy ehkä törsäyksenä se, että yritetään tehdä ennaltaehkäisevää politiikkaa, joka vaatisi ehkä enemmän resursseja nyt, mutta maksaisi itsensä moninkertaisesti takaisin tulevaisuudessa ihmisten hyvinvoinnin lisääntyessä. Lyhytnäköinen talouskuripolitiikka taas ei tuo todellisuudessa lainkaan säästöjä, vaan päinvastoin lisää niitä pitkällä aikavälillä ihmisten pahoinvoinnin kasvaessa. Vaikkapa nyt tehdyt asiakasmaksujen korotukset tulevat vielä kalliiksi. Sosiaaliturvaan, terveydenhuoltoon ja koulutukseen satsaaminen pitkäjänteisesti toisivat merkittäviä säästöjä. Harmi vain että Suomessa ei olla vielä koskaan päästy vasemmistolaista talouspolitiikkaa toteuttamaan. Marinin hallitus oli lähimpänä sitä, mutta sielläkin oli keskusta ja RKP jarruttamassa edistystä.
kummasti tämä leväperäinen "monesti itsensä takaisin maksava" toiminta ei ole tähän mennessä maksanut takaisin paskan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Liivijengiin,tai vastaavaan liittyminen on ehkä se paras ratkaisu köyhälle.
Orjuudestako pääsee hankkimalla yhden orjuuttajan lisää?
Sosiaaliturvan romuttaminen tulee lisäämään rikollisuutta, kun köyhyys lisääntyy niin kynnys rikolliseen toimintaan madaltuu.
Ensi vaaleissa äänestysprosentti on alle 50%, ja Orpo jatkaa pääministerinä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystilanteesta johtuen suuri osa romaniväestöstä saa toimeentulonsa erilaisista tulonsiirroista ja avustuksista. Ensisijaisia avustusmuotoja ovat työmarkkinatuet ja eläkkeet. Toimeentulotuki on niin kutsuttu viimesijainen toimeentulomuoto, mutta melkoinen osa romaneista on jatkuvasti toimeentulotuen asiakkaana. Romanikulttuurin erityinen huomioiminen toimeentulotuessa kohdistuu ainoastaan romaninaisen vaatetukseen. Niin sanottu hameraha on kuitenkin harkinnanvarainen avustus, eikä koske kaikkia romaniväestöön kuuluvia naisia.(lähde:www.romanomissio.fi)
Normaaliin toimeentulotukeen on liitetty 35 e/kk vaaterahaa(420 e/vuosi) mutta se ei romaaneille riitä.
Kouvolassa "mustalaisnaiset" saavat toimeentulon lisäksi joka kolmas vuosi 350 euroa nk. hamerahaa.
Nyt Kouvolan romaninaiset vaativat "hamerahan" nostamista 400 euroon ja maksun joka vuosi. Tällöin hame/vaateraha olisi romaninaisten osalta 820 e/ vuodessa eli 68,35 euroa kuukaudessa.
Muiden toimeentulotuenpiiriin kuuluvien vaateraha pysyy ennallaan 35,00 e/kk.
VAADIMME HAMERAHAA KOKONAAN POISTETTAVAKSI TAI VÄHINTÄÄN YHTEISKUNTA PALVELUN SUORITTAMISTA TYÖNÄ 1 KUUKAUDEN AJAN HAMERAHAA VASTAAN.
Höpöä. Tottakai heille kuuluu vaateraha, kuuluu heidän kulttuuriinsa. Myös maaahan muutttajilla on paljon sellaisia menoja joita me emme ehkä ymmärrä, mutta ovat silti heille välttämättömiä.
Kautta historian vasemmisto on ollut se pahin väkivaltaan turvautuva aatesuuntaus. Tässäkin hetkessä Vihreät on eniten vasemmalla ja he turvautuvat anarkiaan, tuhoaa julkista omaisuutta, syyllistää muita autolla ajamisesta samalla kun itse lentelee hevonvittuun jne.
Sosiaaliturvan romuttaminen tulee vähentämään sossurottien määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Vasemmistot on kyllä näyttönsä antaneet, pelkkää tuhoa tullut, on vielä hyvässä muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Ai aloittaa taas holtiton törsäys? Sen Suomen vasemmisto osaa, mutta ei mitään muuta.
Sinulle näyttäytyy ehkä törsäyksenä se, että yritetään tehdä ennaltaehkäisevää politiikkaa, joka vaatisi ehkä enemmän resursseja nyt, mutta maksaisi itsensä moninkertaisesti takaisin tulevaisuudessa ihmisten hyvinvoinnin lisääntyessä. Lyhytnäköinen talouskuripolitiikka taas ei tuo todellisuudessa lainkaan säästöjä, vaan päinvastoin lisää niitä pitkällä aikavälillä ihmisten pahoinvoinnin kasvaessa. Vaikkapa nyt tehdyt asiakasmaksujen korotukset tulevat vielä kalliiksi. Sosiaaliturvaan, terveydenhuoltoon ja koulutukseen satsaaminen pitkäjänteisesti toisivat merkittäviä säästöjä. Harmi vain että Suomessa ei olla vielä koskaan päästy vasemmistolaista talouspolitiikkaa toteuttamaan. Marinin hallitus oli lähimpänä sitä, mutta sielläkin oli keskusta ja RKP jarruttamassa edistystä.
kummasti tämä leväperäinen "monesti itsensä takaisin maksava" toiminta ei ole tähän mennessä maksanut takaisin paskan vertaa.
Ja joka kerta tuo "monesti itsensä takaisin maksava" onnistuu maksamaan maalle monin verroin enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Vasemmistot on kyllä näyttönsä antaneet, pelkkää tuhoa tullut, on vielä hyvässä muistissa.
Huomaatteko? Ns oikeisto väittää kuinka tuhlailevaa ns vasemmiston politiikka on. Silti maksavat tuollaiselle mitään mistään tietämättömälle luuserille näin huonosta trollauksesta.
"Kykypuolue" tosiaan.
Ainoa "kyky" lienee kyky alittaa kaikki odotukset.
Kaikki mikä menee rikkaalle, on pois kulutuksesta - eli ei ylläpidä taloutta