Sosiaaliturvan romuttaminen tulee lisäämään ääriryhmien kannatusta.
Itse uskon äärivasemmiston kasvavan eniten koska köyhien silmät ovat auenneet äärioikeiston suhteen.
Kommentit (53)
Kyllä se taitaa lisätä enemmän rikollisuutta kuin mitään muuta. Ei siinä mitään poliittisia suuntauksia tarvita jos ruokaa on pakko varastaa.
Työttömyystilanteesta johtuen suuri osa romaniväestöstä saa toimeentulonsa erilaisista tulonsiirroista ja avustuksista. Ensisijaisia avustusmuotoja ovat työmarkkinatuet ja eläkkeet. Toimeentulotuki on niin kutsuttu viimesijainen toimeentulomuoto, mutta melkoinen osa romaneista on jatkuvasti toimeentulotuen asiakkaana. Romanikulttuurin erityinen huomioiminen toimeentulotuessa kohdistuu ainoastaan romaninaisen vaatetukseen. Niin sanottu hameraha on kuitenkin harkinnanvarainen avustus, eikä koske kaikkia romaniväestöön kuuluvia naisia.(lähde:www.romanomissio.fi)
Normaaliin toimeentulotukeen on liitetty 35 e/kk vaaterahaa(420 e/vuosi) mutta se ei romaaneille riitä.
Kouvolassa "mustalaisnaiset" saavat toimeentulon lisäksi joka kolmas vuosi 350 euroa nk. hamerahaa.
Nyt Kouvolan romaninaiset vaativat "hamerahan" nostamista 400 euroon ja maksun joka vuosi. Tällöin hame/vaateraha olisi romaninaisten osalta 820 e/ vuodessa eli 68,35 euroa kuukaudessa.
Muiden toimeentulotuenpiiriin kuuluvien vaateraha pysyy ennallaan 35,00 e/kk.
VAADIMME HAMERAHAA KOKONAAN POISTETTAVAKSI TAI VÄHINTÄÄN YHTEISKUNTA PALVELUN SUORITTAMISTA TYÖNÄ 1 KUUKAUDEN AJAN HAMERAHAA VASTAAN.
Yhteiskunta ei voi antaa kenellekään mitään ilman, että se otetaan pois joltain toiselta.
Joku toinen joutuu sen työllään tienaamaan minkä joku muu nostaa sossun tiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystilanteesta johtuen suuri osa romaniväestöstä saa toimeentulonsa erilaisista tulonsiirroista ja avustuksista. Ensisijaisia avustusmuotoja ovat työmarkkinatuet ja eläkkeet. Toimeentulotuki on niin kutsuttu viimesijainen toimeentulomuoto, mutta melkoinen osa romaneista on jatkuvasti toimeentulotuen asiakkaana. Romanikulttuurin erityinen huomioiminen toimeentulotuessa kohdistuu ainoastaan romaninaisen vaatetukseen. Niin sanottu hameraha on kuitenkin harkinnanvarainen avustus, eikä koske kaikkia romaniväestöön kuuluvia naisia.(lähde:www.romanomissio.fi)
Normaaliin toimeentulotukeen on liitetty 35 e/kk vaaterahaa(420 e/vuosi) mutta se ei romaaneille riitä.
Kouvolassa "mustalaisnaiset" saavat toimeentulon lisäksi joka kolmas vuosi 350 euroa nk. hamerahaa.
Nyt Kouvolan romaninaiset vaativat "hamerahan" nostamista 400 euroon ja maksun joka vuosi. Tällöin hame/vaateraha olisi romanin
No mutta te persut olette hallituksessa joten hopihopi toimeksi siellä. Eivät ne asiat täällä vaatimalla muutu?
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei voi antaa kenellekään mitään ilman, että se otetaan pois joltain toiselta.
Joku toinen joutuu sen työllään tienaamaan minkä joku muu nostaa sossun tiskiltä.
Nalle Walroos saa maataloustukia sadanvuoden toimeentulotukien verran vuodessa tekemättä mitään.
No mutta te persut olette hallituksessa joten hopihopi toimeksi siellä. Eivät ne asiat täällä vaatimalla muutu?
Kuulun kyllä RKP: n kannattajiin ja ihannoin bideetä. Sä vissiin säälittävä kepulainen
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Ai aloittaa taas holtiton törsäys? Sen Suomen vasemmisto osaa, mutta ei mitään muuta.
Liivijengiin,tai vastaavaan liittyminen on ehkä se paras ratkaisu köyhälle.
Toivottavasti tavallinen vasemmisto kasvaa, ei äärivasemmisto. Vasemmistoliitto edustaa tavallista vasemmistoa, ja SDP keskusta-vasemmistoa. Jonkun SKP:n äänestäminen on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska eivät tule saamaan yhtään paikkaa ja heillä myös on melko kyseenalaisia mielipiteitä, esim. EU:n vastustaminen, vaikka köyhän puolella ovatkin.
Faktahan on, että sossun tuella elävät ei äänestä, koska ei osaa eikä viitsi. On eri asia gallupissa sanoa jotain kuin oikeasti kävellä koppiin ja kirjoittaa lappuun numero.
On helppoa vaatia muita maksajiksi, koska Minja Koskelakin sanoi, että ei ole pakko tehdä töitä, jos se ei ole kivaa. Sitä MInja ei kertonut, että jos kaikki päättävät samoin, ei ole enää mitään sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston pitää varmaan tälläkin kertaa maa rakentaa uudelleen kun oikeiston jäljiltä täällä on vain tuhkapilvi.
Ai aloittaa taas holtiton törsäys? Sen Suomen vasemmisto osaa, mutta ei mitään muuta.
Sinulle näyttäytyy ehkä törsäyksenä se, että yritetään tehdä ennaltaehkäisevää politiikkaa, joka vaatisi ehkä enemmän resursseja nyt, mutta maksaisi itsensä moninkertaisesti takaisin tulevaisuudessa ihmisten hyvinvoinnin lisääntyessä. Lyhytnäköinen talouskuripolitiikka taas ei tuo todellisuudessa lainkaan säästöjä, vaan päinvastoin lisää niitä pitkällä aikavälillä ihmisten pahoinvoinnin kasvaessa. Vaikkapa nyt tehdyt asiakasmaksujen korotukset tulevat vielä kalliiksi. Sosiaaliturvaan, terveydenhuoltoon ja koulutukseen satsaaminen pitkäjänteisesti toisivat merkittäviä säästöjä. Harmi vain että Suomessa ei olla vielä koskaan päästy vasemmistolaista talouspolitiikkaa toteuttamaan. Marinin hallitus oli lähimpänä sitä, mutta sielläkin oli keskusta ja RKP jarruttamassa edistystä.
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että sossun tuella elävät ei äänestä, koska ei osaa eikä viitsi. On eri asia gallupissa sanoa jotain kuin oikeasti kävellä koppiin ja kirjoittaa lappuun numero.
On helppoa vaatia muita maksajiksi, koska Minja Koskelakin sanoi, että ei ole pakko tehdä töitä, jos se ei ole kivaa. Sitä MInja ei kertonut, että jos kaikki päättävät samoin, ei ole enää mitään sosiaaliturvaa.
Äänestämättä jättäminen on äänestämistä. Äänestämättä jättäminen tarkoittaa, ettei kannata arkadianmäen punapersepaviaanien touhuja.
Totts. Tämä on ihan laskelmoitua toimintaa. Syrjäytyneiden äänestäessä äärioikeistoa siitä hyötyvät suuryritykset ja varakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei voi antaa kenellekään mitään ilman, että se otetaan pois joltain toiselta.
Joku toinen joutuu sen työllään tienaamaan minkä joku muu nostaa sossun tiskiltä.
Unohdit relevanteimman vertailyryhmän
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että sossun tuella elävät ei äänestä, koska ei osaa eikä viitsi. On eri asia gallupissa sanoa jotain kuin oikeasti kävellä koppiin ja kirjoittaa lappuun numero.
On helppoa vaatia muita maksajiksi, koska Minja Koskelakin sanoi, että ei ole pakko tehdä töitä, jos se ei ole kivaa. Sitä MInja ei kertonut, että jos kaikki päättävät samoin, ei ole enää mitään sosiaaliturvaa.
Harhaanjohdat
Kokoomuksen märkä päiväuni, tehdä orjatyöluokka Suomeen, joilla ei ole mitään oikeuksia. Kyllä tähän tähtäävät vahvasti, osingonsaajat kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että sossun tuella elävät ei äänestä, koska ei osaa eikä viitsi. On eri asia gallupissa sanoa jotain kuin oikeasti kävellä koppiin ja kirjoittaa lappuun numero.
On helppoa vaatia muita maksajiksi, koska Minja Koskelakin sanoi, että ei ole pakko tehdä töitä, jos se ei ole kivaa. Sitä MInja ei kertonut, että jos kaikki päättävät samoin, ei ole enää mitään sosiaaliturvaa.
Äänestämättä jättäminen on äänestämistä. Äänestämättä jättäminen tarkoittaa, ettei kannata arkadianmäen punapersepaviaanien touhuja.
Noinhan se menee, kun ei ymmärrä demokratiasta mitään. On helppo huudella sivusta, kun ei ole mitään vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei voi antaa kenellekään mitään ilman, että se otetaan pois joltain toiselta.
Joku toinen joutuu sen työllään tienaamaan minkä joku muu nostaa sossun tiskiltä.
Nalle Walroos saa maataloustukia sadanvuoden toimeentulotukien verran vuodessa tekemättä mitään.
LOISPUMMILTA RAHAT POIS!!
Se tulee tekemään aika paljon muutakin ja ihan konkreettisesti.