MTV-uutiset: Eläkeläiset eivät ole sen useammin pienituloisia kuin muutkaan - pienituloisuus on yleisintä alle 55-vuotiailla
Linkki tämän päivän uutiseen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/usko-tai-ala-elakelaiset-eivat-ole-…
Eläketurvakeskuksen mukaan mukaan eläkeläisten toimeentulo on keskimäärin suhteellisen hyvä.
Yllättääkö tämä?
Kommentit (188)
"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."
Kumma väite - keskituloisesta yli 40v työrupeamasta huolimatta mun työeläke on pienempi kuin yhdenkään lapseni, miniäni tai vävyni työtulot...??
Mulla tilanne, että oon ollut melko pienipalkkaisessa työssä viimeiset aika lailla 10 vuotta. Sitä ennen olin kumminkin erittäin hyväpalkkaisissa hommissa.
Eläkkeeni parin vuoden päästä tulee olemaan tosi monta sataa enemmän kuin nykyinen palkkani.
Śitä odotellessa :)
Olen syntynyt 60-luvulla. Isäni kuoli köyhänä kuin kirkonrotta. Toki olen omasta eläkkeestäni huolehtinut tekemällä paljon hyväpalkkaista työtä. Mutta perintöjä ei ole näkynyt.