Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyörä tulee yllättävän kalliiksi pitää.

Vierailija
19.11.2020 |

Vuoden ahkerasta sähköpyöräilystä kertyy rauhallisemmassakin ajossa helposti satojen eurojen ylimääräinen kulu, kirjoittaa Tekniikan Maailma.

Vaikka itse sähköenergia ei sähköpyöräilyssä juuri maksa, kuluttavat väännökkäät sähköpyörät ketjuja ja rattaita sen verran kovaan tahtiin, että esimerkiksi työmatkaa suhaava päivittäispyöräilijä saa olla huolto- ja korjaushommissa TM:n mukaan jopa useita kertoja vuodessa.

– Uudet rattaat eteen, taakse ja takavaihtajaan maksavat toisen satasen ja enemmänkin, TM jatkaa aiheesta ja kertoo pakollisten vuosittaisten varaosakulujen yhteissumman nousevan helposti kolminumeroisiin lukuihin.

Jos huolto- ja korjaustöitä joutuu teettämään lisäksi korjaamolla, kertaantuu summa tästä vielä jopa moninkertaiseksi.

https://www.is.fi/autot/art-2000007621313.html

Ei olekaan sitten halpaa hommaa tuo sähköpyöräily jos sitä rupeaa tosissaan harrastamaan. Itsellä ei ainakaan olisi paikkaa eikä varmaan taitoakaan noita hommia itse tehdä joten korjaamollehan se olisi aina vietävä. Milläs sen sitten viet jos ei autoakaan ole? Taluttamalla? Taksilla? Ei, ei, en osta sähköpyörää.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun kommentteja ja siellä ollaan vahvasti eri mieltä.

Vierailija
2/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallinenkaan pyörä ole huoltovapaa ja osat maksavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottakaahan kun valtio alkaa verottaa sitä! :D :D :D

Vierailija
4/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopo on paras ja ikävä kyllä varkaidenkin mielestä.

Vierailija
5/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa poljin tavallisella hybridillä jotain 6000+ km vuodessa ja teiden suolauksen ym. takia huoltoihin meni 2x 300 euroa vuodessa...

Vierailija
6/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihapaskaa. Pyöräilypalstoilla yksimielisyys. Tekniikan maailma munaa maineensa valheellisilla klikkiotsikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kulkupeli tarvitee huoltoa jos kuljetaan tuhansia kilometrejä. Vaikka menisi kävellen niin pitäisi ostaa monta kertaa uudet kengät.

Vierailija
8/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksua potaskaa, 5 vuoden kokemuksella. Kun ei akkua paahda pilalle kilometrikustannukset ovat samat kuin hikipyörässä. Kilometrejä tosin tulee kymmenkertainen määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se halpaa silloin,  jos sillä korvaa oman auton työmatkoissa.... Samalla tekee ihan hyvää pääkopalle pyöräillä pari kertaa päivässä.

Vierailija
10/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kuulu olla halpaa. Sen kuuluu pelastaa ilmasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ketjut ja takarattaat menee vaihtoon m. 1500-1600 km. välillä ja jarrupalat myös.

Huollon hinta osineen liikkeessä n. 250-300 €.

Vierailija
12/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löpötihöpöti. 5000 ajettu ensihuollon jälkeen eikä sentinkään kustannuksia.

Ketjua olen voidellut ja ilmaa pumpannut. Ihmetyttää TM:ltä. Ainiin, ehkä sähköön muutama euro ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ketjut ja takarattaat menee vaihtoon m. 1500-1600 km. välillä ja jarrupalat myös.

Huollon hinta osineen liikkeessä n. 250-300 €.

Naurettavaa, opettele käytämään niitä vaihteita. 5000 menee heittämällä, ketju maksaa kympin.

Kuule, sinua on rahastettu.

Vierailija
14/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KALLISTA ON SAATANA!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta että keskimoottorisella pyörällä kuluu rattaat ja ketjut. Vaikka ovatkin käyttöominaisuuksiltaan parempia muuten. Napamoottorilla vastaavasti ketjut ja rattaat kuluu vähemmän.

Vierailija
16/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastoajossa kuluu enemmän kuin tasasella.

Vierailija
17/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä totta että keskimoottorisella pyörällä kuluu rattaat ja ketjut. Vaikka ovatkin käyttöominaisuuksiltaan parempia muuten. Napamoottorilla vastaavasti ketjut ja rattaat kuluu vähemmän.

Ostat varmaa paska-autonkin ettei vaihteisto kulu ;-)

Vierailija
18/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuluu vai ketju ja senkin vaihdan tosi harvoin. En ole nähnyt pyörää jossa on ketjut, joku uutuus varmaan?

Vierailija
19/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ketjupolttajan ongelma. Autolehden sotaa autojen puolesta, valehtelemalla vaikka? Ikävää.

Vierailija
20/147 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halvalla haluaa päästä, hankkii kerran vuodessa fB:n kierrätysryhmästä ilmaisen menopelin josta omistaja on iloinen vain päästessään eroon. Vanhan voi sitten kierrättää vaikka ryhmässä seuraavalle, kun kyllästyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi