Sähköpyörä tulee yllättävän kalliiksi pitää.
Vuoden ahkerasta sähköpyöräilystä kertyy rauhallisemmassakin ajossa helposti satojen eurojen ylimääräinen kulu, kirjoittaa Tekniikan Maailma.
Vaikka itse sähköenergia ei sähköpyöräilyssä juuri maksa, kuluttavat väännökkäät sähköpyörät ketjuja ja rattaita sen verran kovaan tahtiin, että esimerkiksi työmatkaa suhaava päivittäispyöräilijä saa olla huolto- ja korjaushommissa TM:n mukaan jopa useita kertoja vuodessa.
– Uudet rattaat eteen, taakse ja takavaihtajaan maksavat toisen satasen ja enemmänkin, TM jatkaa aiheesta ja kertoo pakollisten vuosittaisten varaosakulujen yhteissumman nousevan helposti kolminumeroisiin lukuihin.
Jos huolto- ja korjaustöitä joutuu teettämään lisäksi korjaamolla, kertaantuu summa tästä vielä jopa moninkertaiseksi.
https://www.is.fi/autot/art-2000007621313.html
Ei olekaan sitten halpaa hommaa tuo sähköpyöräily jos sitä rupeaa tosissaan harrastamaan. Itsellä ei ainakaan olisi paikkaa eikä varmaan taitoakaan noita hommia itse tehdä joten korjaamollehan se olisi aina vietävä. Milläs sen sitten viet jos ei autoakaan ole? Taluttamalla? Taksilla? Ei, ei, en osta sähköpyörää.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
tm on kaupallista paskaa
siksi volkkari voittaa aina testit
..Ja nokian talvirenkaat.
Pötypuhetta, mun halvassa sähköpyörässä voimansiirto on hoidettu takanavassa, eli ketjut ja rattaat kuluu vähemmän kun normipyörässä kun ketjujen kautta ei kulje suuria voimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytättekö sähkäreitä pyörävarastossa, pihalla vaiko parvekkeella?
Olen ihmetellyt, kun taloyhtiössäni kenelläkään ei näytä olevan sähköpyörää.
Huomasin, että kahdella parvekkeella on pyörä.
En toki kadulle asti näe, että ovatko sähköpyöriä, mutta ilmeisesti sen verran arvokkaita tai tärkeitä omistajilleen, että ovat nähneet aiheelliseksi säilyttää parvekkeella.
Kalliit "maantiepyörät" kilpapyörät aina omalla terassilla/parvekkeella! Samoin runkoakulliset painavat sähköpyörät raahattava lataukseen omaan sähköverkkoon! Meillä taloyhtiön varastoissa n 80 kpl tavallisia polkupyöriä 1 kpl sähköavusteinen , joka ei aja koskaan:) sähköpyörä on rappeutuneille lihaksille, ei terveille kilpa ajoon!
Et sitten ole ikinä kuullut sähkömaastopyöräkisoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottakaahan kun valtio alkaa verottaa sitä! :D :D :D
Kauanko vielä odotellaan? Aurinkopaneeliveroa olen odottanut jo 12 vuotta. Ilmalämpöpumppuveroa kohta 30 vuotta. Odotus jatkuu.
VERO on jo olemassa, nousee 25,5% alv. Perintövero viekin sitten koko kiinteistön pakkomyyntiin ,kun Valtio kuuluukin perintökaareen!
Nyt on maksettu jo lähes 100.000€ perintöveroa, eikä mitään jää enää omaan käyttöön (tämä on muka hyvinvointi Suomi)!
Voisko joku auttaa? Pistin sähköpyörästä 0 vaihteen päälle nyt ei toimi vaihteet, mittari kyllä toimii.
Ja jos ketjua ei vaihda samalla niin rattaat on kohta samassa kunnossa.