Ylinopeuksien kameravalvonta on Suomessa suunniteltu keräämään mahdollisimman suuret sakkotulot.
Kiinteät kameratolpat on laitettu nopeusrajoitusten alenemisen jälkeen niin lähelle, että merkin nähtyään jalan kaasulta nosto ei riitä, vaan pitää vetää liinat kiinni sakot välttääkseen. Erityisesti talvella rekan edessä ajaessa ikävää.
Toivottavasti noita pakun perässä olevia ei asemoida samalla periaatteella.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0e8a7572-5580-4f8d-b315-2cf18ad7347c
Kommentit (67)
Jos sun tarvii vetää liinat kiinni peltipoliisin kohdalla, on tilannenopeus selvästikin ollut liian kova.
https://www.google.fi/maps/@63.5533459,29.1179004,3a,75y,145.76h,79.02t…
Linkissä kuva Nurmeksen Pappilan suorasta. Kevyt liikenne on kymmenen metrin viherkaistan takana, mutta paikalle on lätkäisty 40 rajoitus. Tuon alamäen päähän on Nurmeksen poliisin hyvä asettua täyttämään tulostavoitteitaan. Itse ajoin jonossa ja ainoana poimivat. Taisin olla jonon ainoa ulkopaikkakuntalainen.
Siis on vaan hyvä että nämä on mahdollisimman piilossa nämä kamerat sun muut. Lisäksi tolpista ei tarvitsisi ilmottaa missään tienreunassa etukäteen. Naurettavaa että etukäteen oikeen varotetaan että vähennäppäs nyt vauhtia siitä 200kmh vastaamaan rajoitusta. Sitten taas tolpan jälkeen voit jatkaa. Ei opeta mitään. Kovat sakot tai kortti pois opettaa.
T. Paljon autoileva
Olisi kyllä hupaisaa, jos vaikka myymälävarkaat valittaisivat siitä, kuinka epäreiluissa paikoissa kaupan valvontakamerat sijaitsevat.
Ap:lle: Toki, toki.
Ei kukaan sitä kiistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun tarvii vetää liinat kiinni peltipoliisin kohdalla, on tilannenopeus selvästikin ollut liian kova.
Onko sulla lukihäiriö?
Liinat pitää vetää kiinni heti MERKIN nähtyä, jos haluaa välttää sakon. Tolppa tulee liian pian merkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun tarvii vetää liinat kiinni peltipoliisin kohdalla, on tilannenopeus selvästikin ollut liian kova.
Onko sulla lukihäiriö?
Liinat pitää vetää kiinni heti MERKIN nähtyä, jos haluaa välttää sakon. Tolppa tulee liian pian merkin jälkeen.
Oikeasti hiljennä ennen kuin sattuu joku ihminen sinne tielle.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se menee kun Pasterin mielestä homma toimii noin. Viis siitä mitä mieltä laki, oikeuden professorit ja kansa on.
Sanooko lakikin, että ylinopeutta pitää valvoa sellaisissa paikoissa ja sellaisin tavoin, ettei sakkoja tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se menee kun Pasterin mielestä homma toimii noin. Viis siitä mitä mieltä laki, oikeuden professorit ja kansa on.
Sanooko lakikin, että ylinopeutta pitää valvoa sellaisissa paikoissa ja sellaisin tavoin, ettei sakkoja tule.
Laki sanoo, että auto pitää pystyä pysäyttämään tien näkyvällä osalla. Pitäisikö poliisin laittaa satasen tiellä betoniporsas mutkan jälkeen keskelle tietä ja mennä päivystämään sakkovihon kanssa?
No tää Palsternakkahan tykkää että ylinopeus on paloittelusurmaakin vakavampi rikos.
Onneks ainakin oma auton navijärjestelmä ilmoittaa kaikki tolpat reilu puol kilsaa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajaa ylinopeutta?
Eihän tässä pelkästään siitä ole kyse. Usein se kamera on välittömästi kohdassa jossa rajoitus on just laskenut, ja liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta ei ainakaan paranna se että kamera on heti esim. ohituskaistan lopussa kun rajoitus laskee. Onko sulla kortti/ajatko itse tuolla maanteillä?
Erittäin hyvä systeemi. Ei tarkoitus ole ajaa ylinopeutta ja jarrutella tarkastuspisteellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajaa ylinopeutta?
Lue aloitus.
Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajaa ylinopeutta?
Lue aloitus.
Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?
Jos sinun on tehtävä äkkijarrutuksia nopeusrajoitusten vaihtuessa, voisit hieman harjoitella ennakoivaa ajotyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajaa ylinopeutta?
Lue aloitus.
Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?
Jos sinun on tehtävä äkkijarrutuksia nopeusrajoitusten vaihtuessa, voisit hieman harjoitella ennakoivaa ajotyyliä.
... ommm
Tunnen nopeusrajoitusmerkin vaihtuvan kohta tulevan mutkan jälkeen.
Use the force.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ajaa ylinopeutta?
Lue aloitus.
Onko parempi, että tehdään äkkijarrutuksia kovassa vauhdissa?
Jos sinun on tehtävä äkkijarrutuksia nopeusrajoitusten vaihtuessa, voisit hieman harjoitella ennakoivaa ajotyyliä.
... ommm
Tunnen nopeusrajoitusmerkin vaihtuvan kohta tulevan mutkan jälkeen.
Use the force.
Oletko ikinä miettinyt, mitä tapahtuisi jos siellä mutkan takana olisi vaikkapa hirvi tai jokin muu asia, joka vaatisi ihan oikeaa äkkijarrutusta eikä pelkkää vauhdin hidastamista?
Ajakaa rajoitusten mukaan niin ei tarvitse tehdä kovia jarrutuksia. Ajelen yleensä satasen alueella sen 5 kilsaa yli rajoituksen ja silti autoja suhisee ohi jatkuvasti.
Äkkiä lisää tolppia ja ilman mitään varoituksia.
Noinhan se menee kun Pasterin mielestä homma toimii noin. Viis siitä mitä mieltä laki, oikeuden professorit ja kansa on.