Miksi naiset usein leimaavat "katkeruuden" syyksi miehen sinkkuudelle eivätkä myönnä, että vuosien huono kohtelu voi kuluttaa kenet tahansa?
Olen miettinyt tätä ilmiötä jo pitkään koska se toistuu somessa ja kaveripiireissä aina samalla tavalla. Mies, joka usein on ihan tavallinen, tai jopa komea ja hyvin elämässä pärjäävä, kertoo rehellisesti kokemuksistaan naisten kanssa. Ghostaamista, treffit perutaan viime hetkellä tai jätetään tulematta, naiset roikottavat uskotellen että olisi mahdollisuuksia ja mieheltä vaaditaan täydellisyyttä mutta naisilta sitä vastavuoroisuutta ei tule. Ja kun mies on kertonut kokemuksistaan, naisilla on melkein poikkeuksetta vastaus valmiina: "Älä ole noin katkera, sehän on juuri se syy miksi karkotat naiset."
Tämä on naisille todella kätevä keino kääntää koko keskustelu nurinpäin. Sen sijaan että puhuttaisiin siitä miksi mies on vuosien jälkeen väsynyt ja kyyninen, syyksi liimataan suoraan hänen omaan asenteensa. Näin naisten ei tarvitse katsoa peiliin ollenkaan.
Ajattele asiaa järkevästi. Deittailusovelluksissa pelikenttä on täysin epäreilu. Naiset saavat satoja viestejä ja voivat valita tarkasti kenet haluavat. Miehet taas joutuvat aloittamaan keskustelut lähes aina ja saavat vastauksia todella harvoin. Kun treffit vihdoin joskus onnistuvat, panostus menee usein hukkaan, naisilta kun vastauksena on useimmiten ghostaus niitten jälkeen.
Kuvittele nyt mies joka on kestänyt sitä monta vuotta, yleensä jo teini-iästä lähtien. Aluksi hän luulee että varmasti itse tekee jotain väärin. Sitten hän näkee saman kuvion toistuvan vaikka itse olisi miten asiallinen ja ystävällinen tahansa. Hän huomaa että myös komeat ja muutenkin hyvät miehet kokevat saman kuin hän. Lopulta häneltä menee kaikki kunnioitus naisia kohtaan. Se ei ole vihaa kaikkia naisia kohtaan syntymästä asti, vaan se on tulos monien vuosien epäreilusta kohtelusta.
Mutta tätä naiset eivät halua myöntää. On paljon helpompaa sanoa että mies on "katkera" kuin myöntää että omassa käytöksessä olisi parannettavaa. Ja tässä näkyy se kaksoisstandardi joka ärsyttää miehiä: kun nainen kertoo omista huonoista kokemuksistaan, se on rohkeaa ja rehellistä, ja ansaitsee sympatiat. Kun mies tekee saman, hän on heti ongelmallinen inselli.
Toki joukossa on niitä aidosti myrkyllisiä miehiä jotka vihaavat kaikkia naisia. He ovat omiaan pahimpia vihollisiaan. Mutta liian usein miesten turhautumisen pohjalla on naisten aidosti huono käytös joista on täysin oikeutettua olla katkera.
Kommentit (166)
"Ajattele asiaa järkevästi. Deittailusovelluksissa pelikenttä on täysin epäreilu. "
Ajattele asiaa järkevästi. Jos sinusta deittisovellusten "pelikenttä" on täysin epäreilu, älä jää sinne lyömään päätäsi seinään. Puolet parisuhteista muodostetaan edelleen muualla.
Vain tyhmä yrittää samaa asiaa kerta toisensa jälkeen ja valittaa kun tulos on joka kerta sama.
Kaisa Juuso antoi MTA:lle ilman mitään selvityksiä valtion rahaa yli 600 000e.
Tulos näkyy aloituksessa ja jatkuvassa spämmissä.
Vierailija kirjoitti:
"Ajattele asiaa järkevästi. Deittailusovelluksissa pelikenttä on täysin epäreilu. "
Ajattele asiaa järkevästi. Jos sinusta deittisovellusten "pelikenttä" on täysin epäreilu, älä jää sinne lyömään päätäsi seinään. Puolet parisuhteista muodostetaan edelleen muualla.
Vain tyhmä yrittää samaa asiaa kerta toisensa jälkeen ja valittaa kun tulos on joka kerta sama.
Nönnöööö, seli seli taas.
Ap
Ei naisettomuus ole niin vakavaa, mutta jos yhteiskunta asettaa enemmän esteitä kuin mahdollisuuksia tielle, sen täytyy muuttua tai we täytyy hajoittaa. Sellajsts se on.
"Kuvittele nyt mies joka on kestänyt sitä monta vuotta, yleensä jo teini-iästä lähtien. Aluksi hän luulee että varmasti itse tekee jotain väärin. Sitten hän näkee saman kuvion toistuvan vaikka itse olisi miten asiallinen ja ystävällinen tahansa. Hän huomaa että myös komeat ja muutenkin hyvät miehet kokevat saman kuin hän. Lopulta häneltä menee kaikki kunnioitus naisia kohtaan. "
En tiedä missä maailmassa tämä mies elää kun minun maailmassani edelleen kuitenkin melko moni hyvin tavallinen mies pariutuu. Jos tuntuu että kukaan ei enää pariudu, kannattaa tulla pois sielä manosfääristä ja kurkistaa verhojen raosta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sitä samaa paskaa naisilta saa riippumatta siitä missä niitä lähestyy.
Miksi helvetissä pelaat pelikentällä, jonka tiedät olevan epäreilu? Kaveri istuu itse rakentamassaan vankilassa, ja sitten pitäisi vielä sääliä päälle.
"Nönnöööö, seli seli taas. "
Tuossa syy yksi miksi et pariudu. Yksikin poikkipuoleinen sana niin vedät heti herneen nenään.
Vierailija kirjoitti:
"Kuvittele nyt mies joka on kestänyt sitä monta vuotta, yleensä jo teini-iästä lähtien. Aluksi hän luulee että varmasti itse tekee jotain väärin. Sitten hän näkee saman kuvion toistuvan vaikka itse olisi miten asiallinen ja ystävällinen tahansa. Hän huomaa että myös komeat ja muutenkin hyvät miehet kokevat saman kuin hän. Lopulta häneltä menee kaikki kunnioitus naisia kohtaan. "
En tiedä missä maailmassa tämä mies elää kun minun maailmassani edelleen kuitenkin melko moni hyvin tavallinen mies pariutuu. Jos tuntuu että kukaan ei enää pariudu, kannattaa tulla pois sielä manosfääristä ja kurkistaa verhojen raosta ulos.
Minunkaan maailmani ei ole kuin todellisuudesta irrallaan olevat provot! Valitkaa minutkin!
Ap kuvailee katkeruutta ja sitten ihmettelee miksi sitä sanotaan katkeruudeksi?
Vastaan: koska se on katkeruutta.
Vierailija kirjoitti:
"Nönnöööö, seli seli taas. "
Tuossa syy yksi miksi et pariudu. Yksikin poikkipuoleinen sana niin vedät heti herneen nenään.
Ime sykkivää.
"Ihan sitä samaa paskaa naisilta saa riippumatta siitä missä niitä lähestyy."
No älä sitten lähesty jos se noin kamalaa on ja tiedät jo lopputuloksen.
Kehitä luonnetta ja persoonaa. Unohda some. Somessa mellastaa persoonallisuushäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Plus en (rumana) miehenä allekirjoita tuota kohtaa. Tiedän faktana että naamaltaan hyvännäköiset pitkät kaverini ovat saaneet yhden yön seksiä ihan parilla swaippauksella ja osalle jopa nainen on tehnyt Tinderissä aloitteen, jota ei tapahdu tavallisille saatika sitten rumille miehille edes villeimmissä unissa.
Ei Tinder tai deittimarkkinat ylipäätään ole mikään demokratia vaan eläinmaailman lait sielläkin on, muutamat saavat valtavasti naaraita, osa saa yhden vakituisen kumppanin silloin tällöin, merkittävä osa ei saa yhtään mitään vaikka miten yrittäisi koska ei kilpailussa pärjää.
Käännä aloituksen sukupuolet toisinöäin ja tadaa, saat meidän naisten kokemuksen samasta ilmiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisettomuus ole niin vakavaa, mutta jos yhteiskunta asettaa enemmän esteitä kuin mahdollisuuksia tielle, sen täytyy muuttua tai we täytyy hajoittaa. Sellajsts se on.
On totta että naisettomuus tai pariutumattomuus sukupuoleen katsomatta on itseasiassa paljon pienempi ongelma kuin yhteiskunnallinen syrjintä tätä ilmiötä kohtaan.
Sun ongelmana on se mikä noissa hesarin artikkeleissakin joissa "peruskomea mukava mies" (lue: Aivan mitäänsanomattoman näköinen pulskea harmaavarpunen) luulee että hänen kokemuksensa on kaikkien kokemus.
Vain naiset voivat arvioida ulkonäkösi, et sinä tai kaverisi tai äitisi. Hyvin pieni prosentti miehistä on niin hyvännäköisiä että ylipäätään viitsii matchata.
Ei ole mitään huonoa kohtelua jos ei heti parikymppisenä kohtaa täydellistä rakkautta tai ehkä koko elämänsä aikana. Kaikki saavat paskaa niskaansa muilta ihmisiltä ja se on elämää. Naiset usein ymmärtävät jo varhaisessa vaiheessa, että ne romanttiset jenkkieleffat eivät vastaakaan todellisuutta, mutta kääntävät sen voimavaraksi ja keskittävät energiansa muuhun.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan sitä samaa paskaa naisilta saa riippumatta siitä missä niitä lähestyy."
No älä sitten lähesty jos se noin kamalaa on ja tiedät jo lopputuloksen.
No niinhän teenkin ja sen sijaan vaan haukun naisia tällä palstalla.
Eiväthän leimaa, vaan luuseriuden. Kuten tämänkin aloituksen tapauksessa.