Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ylibuukkaus sitten pitäisi hoitaa, jos kukaan ei lähde vapaaehtoisesti? Linkki

Vierailija
11.04.2017 |

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/201704112200101196_ul.shtml

Minusta tahallinen ylibuukkaus pitäisi täysin kieltää. Sitähän tapahtuu koko ajan. Voisi sitten mieluummin olla tyhjiä paikkoja.

Kommentit (218)

1/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi korvaus tai viimeiseksi lähtöportille tai koneeseen tulleet rannalle ruikuttamaan.

Itse olen toisinaan paikkani luovuttanut noissa ylibuukkaustilanteissa ja tuolloin vapaaehtoisia on kuulutettu kentällä tai pienillä kentillä kysytty face to face. Korvaus on ollut suurinpiirtein lentolippuni summa (sattumalta?) + ruokailukuponki ja mahdolliset taksikuljetukset toiselle kentälle tai majoituspaikkaan.

Välillä taas mulle on tullut vain standby ticket, vaikka olen matkani ja paikkani ajoissa varannut ja maksanut. Tuolloin on saanut portilla jännittää viimeiseen saakka, pääseekö koneeseen. Ilmeisesti näitä standby-lippuja lätkitään yksin matkustaville.

Mutta jos tää nykyinen käytäntö ei toimi, en keksi muutakaan kuin noi kirjoittamani vaihtoehdot.

Vierailija
2/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylibuukkaustilanteessa ei ihminen pääse koneeseen asti vaan se torpataan jo lähtöselvityksessä. En ymmärrä miten linkin tapaus on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemäntä ulos ja ylimääräinen matkustaja voi kuljettaa tarjoilukärryä

Vierailija
4/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lentoemäntä ulos ja ylimääräinen matkustaja voi kuljettaa tarjoilukärryä

Lentoemäntien tärkein tehtävä lennon aikana on matkustajien turvallisuudesta huolehtiminen. Harva vain ajattelee sitä, tuskin tajuaakaan.

Vierailija
5/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamalla paremman korvauksen.

Vierailija
6/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa Uniteden tapauksessa vielä se, että maksaneita matkustajia tuupattiin pois yhtiön henkilökunnan tieltä. Koneelle saapui boardingin jälkeen 4 Unitedin työntekijää, joiden tieltä alettiin raivaamaan matkustajia.

Jaa miten olisi pitänyt toimia? Ei laittaa omaa henkilökuntaa maksaneiden asiakkaiden edelle, ja nostaa korvaussummaa kunnes joku suostuu lähtemään. Tuollainen arpominen on myös aika hurjaa,mitä jos arpa olisi osunut alaikäiseen tai hänen vanhempaansa, ihmiseen jonka on sairauden takia pakko päästä juuri sille lennolle (esim. matkalla hoitoihin) tms. Väkivaltaa ei pitäisi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kerran American Airlinesilta hyvityksenä muistaakseni reilu 400dollaria ja paikan seuraavalle lennolle joka sattui vielä olemaan paikka business luokassa. Saapuminen kohteeseen kuitenkin vain 15 tuntia myöhässä ja tilavasti matkustaen eli aika hyvä diili kun koko lomamatkani maksoi 1500 josta n. Kolmannes tuli takaisin päin.

Outoa kyllä että koneesta ei löytynyt ketään vapaaehtoista ottamaan 800dollaria.

Vierailija
8/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on standby ticket? Miten yrität ostaa ja saat sellaisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylibuukkaus pitäisi kieltää. Mikäli sellainen vahingossa tapahtuu, niin sitten nostettaisiin korvausta, kunnes alkaa ilmaantua vapaaehtoisia. Varmaan joku vaikka 2000 euron kohdalla suostuu. Nythän hinnalla on jokin katto tosin.

Vierailija
10/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on standby ticket? Miten yrität ostaa ja saat sellaisen?

Standby ticket on jonotuslista lennolle. Ei sellaista lippua myydä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on standby ticket? Miten yrität ostaa ja saat sellaisen?

Lentolippu ilman istumapaikkaa, vaikka olet toki siitä istumapaikastakin koneessa maksanut. Koneeseen pääsee standby-lipulla, jos on tilaa.

Vierailija
12/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylibuukkaustilanteessa ei ihminen pääse koneeseen asti vaan se torpataan jo lähtöselvityksessä. En ymmärrä miten linkin tapaus on mahdollista.

Kyllä mä olen ollut jo portilla - ja siinä vaiheessa toki kaikki muutkin - kun on alettu kuulutella että kuka suostuisi menemään vasta huomisella koneella. Ja työmatkalaisten iltakoneen kohdalla se ei ole ihan helppo löytää suostuvaista, kaikki haluaa kotiin lasten luo tänään eikä vasta huomenna. Korvaukset ylös vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki lennot ovat ylibuukattu pari viikkoa ennen lähtöä. Uskokaa tai älkää, mutta touhu on todella tarkkaan optimoitua.

Vierailija
14/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisissa medioissa ihmetellään eikö Unitedilla ymmärretty että olis kannattanut nostaa korvaussummaa vaikka tonniin tai kahteen, nykyinen PR-fiasko maksaa yhtiölle satakertaisesti.

Itsekin olen kerran ausseihin lentäessä ottanut mieluusti sen 850€ voucherin, yön hotellissa ja lennot seuraavana päivänä, sitten on taas ollut niitä kertoja kun on tarjottu mutta en ole halunnut vaihtaa lentoa. Toki minullakin hinta on, varmaan parilla tonnilla olisin suostunut sumplimaan työt ja kaikki uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
15/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on standby ticket? Miten yrität ostaa ja saat sellaisen?

Standby ticket on jonotuslista lennolle. Ei sellaista lippua myydä

Kyllä myydään. Itse olen ostanut aivan normaalihintaisen lennon ja siltikin olen saattanut saada vain standby-lipun. Lentoyhtiöiden harjoittamaa ylibuukkausta tämäkin.

Kaikki toimii normaalisti tällöin vielä check in-vaiheessa mutta boarding pass:ssa lukee "stb" siinä kohtaa, missä normaalisti on se istumapaikka mainittu.

Vierailija
16/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahalla ei saisi? Kun summa nousee niin kohta on käsirysy kuka pääsee lähtemään pois. Siis onko tuo ylibuukkaus Suomessakin joku yleinen tapa? Eikö kuluttajansuoja täällä kuitenkin ole aika hyvä, niin voisi tulla isokin lasku lentoyhtiölle.

Vierailija
17/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten niiden asiakasta repineiden takissa oli "Police"-tunnukset? Onko se taas vaan sitä että jenkeissä jokainen vartijakin on "police", eli varmaan jotain lentokenttä"poliiseja"?

Vierailija
18/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kohun-keskelle-joutuneen-lentoyhtion…

Nomutta hei, kohta yhtiön arvo on niin alhaalla, että voitte ostaa sen ja tehdä hommat paremmin :D

Vierailija
19/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niiden asiakasta repineiden takissa oli "Police"-tunnukset? Onko se taas vaan sitä että jenkeissä jokainen vartijakin on "police", eli varmaan jotain lentokenttä"poliiseja"?

"Three city aviation department security officers" - ovatko sitten poliiseja vai eivät. Tuskin kai virallisia.

Vierailija
20/218 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa vaan tarpeeksi ylös, niin joku suostuu ihan varmasti. Ja yhtiöltä parempi suunnittelu henkilökunnan kuljettamiseen, törkeäähän tuo on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä