Mitä mieltä miehen kommenteista vaimostaan, suuttuisitko?
Aluksi, tämä ei ole provo vaan totisinta totta.
Olen aivan ihmeissäni, en tiedä mikä mieheen on mennyt. On kyllä aina ollut suorasanainen perusluonteeltaan, mutta hänen puheensa ovat ainakin minun mielestäni muuttuneet loukkaaviksi viime aikoina. Viimeiset pari vuotta on tullut jo jotain ihme kommentteja, mutta ihan viime aikoina miehen kommentit ovat muuttuneet vielä oudommiksi tai minä ainakin koen ne hyvin usein loukkaavina. Ja nyt aloin miettimään, että olenko turhan herkkänahkainen ja muidenkin miehet ovat tällaisia vai onko mieheni outo.
Mies on 39v ja ollaan oltu naimisissa 15 v ja lapsiakin on. Meillä ei ole koskaan oikeastaan riitoja ja arki sujuu ihan kivasti ja seksielämäkin toimii ja sitä on ehkä noin 5 kertaa viikossa. Eli asiat pitäisi olla perushyvin eikä 'vittuilulle' pitäisi olla syytä.
Sitten asiaan. Yhtenä päivänä mies sanoi aiva yllättäen, että jos olisimme käymässä Egyptissa lomalla ja joku paikllinen tarjoaisi minusta eli hänen vaimostaan 100 kamelia niin hän suistuisi vaihtokauppaan. Kuulemma olisi hienoa nähdä 100 kamelia meidän omakotitalon pihalla, koska muilla ei varmaan ole koskaan ollut sellaista määrää kameleita pihalla.
Oli aivan ihmeissäni ja kysyin, että ihanko oikeasti vaihtaisit minut sataan kameliin ja mies sanoi, että miksi ei.
Toinen tapaus sattui kun tulin kampaajalta ja ihmettelin kun oli aika kallis reissu, maksoi 125 euroa. Sanoin, että täytyy kuitenkin käydä pari kertaa vuodessa niin hiukset on nätisti leikatti ja värjätty, kun työnkuvani vaatii, että olen edes kohtuullisen edustavan näköinen. Mies totesi siihen, että kannattaa kyllä käydä vaan siellä kampaajalla niin hänenkin on mukava katsella minua kun näytän pidemmän päälle hyvältä. Täh? Siis eikö jaksaisi katsella minua, jos hiukseni olisivat vain perusmalliset ja värjäämättömät (mulla on luonnostaan tumman ruskea, ihan kivan värinen tukka mutta laitan siihen yleensä kampaajalla jotain korostavaa sävyä).
Onko miehen jutut teidän mielestä outoja?
Kommentit (40)
En suuttuisi. Jonninjoutavaa läppää mielestäni. Kaikkea miesten sanomaa ei tarvitse ylianalysoida.
Nehän oli ihan kevyitä vitsejä.. ei pidä suuttua tai pitää outona.
Eka oli varmaan vaan läppä, ja toka oli kömpelö kehu?
Aika normaaleita, pitkä liitto ja ehkä vähän kyllästynyt suhun?
Mullakin alkaa olemaan kiintiö täynnä omaa akkaa ja voisin vaihtaa sen kameleihin,olisipa edes 2krt viikossa seksiä ja edes joskus niin että akkakin haluaisi, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi. Jonninjoutavaa läppää mielestäni. Kaikkea miesten sanomaa ei tarvitse ylianalysoida.
Minusta on outoa, että mies määrittää vaimolleen myyntihinnan eli 100 kamelia. Jos minulta kysyttäisiin miehen myyntihintaa niin vastaisin, että tässä maailmassa ei kukaan pysty maksamaan niin suurta hintaa, että mieheni myisin.
AP
Loukkaantuisin, mutta en olekaan koskaan pitänyt sellaisesta läpästä, jonka "hauskuus" perustuu toisen arvon lyttäämiseen tai arvostelemiseen. Pl. insidejutut, missä aloituksessa ei ole kyse.
Eniten ihmettelisin jos tuollainen huumori tulisi vasta nyt kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi. Jonninjoutavaa läppää mielestäni. Kaikkea miesten sanomaa ei tarvitse ylianalysoida.
Minusta on outoa, että mies määrittää vaimolleen myyntihinnan eli 100 kamelia. Jos minulta kysyttäisiin miehen myyntihintaa niin vastaisin, että tässä maailmassa ei kukaan pysty maksamaan niin suurta hintaa, että mieheni myisin.
AP
Miksi kokisit tarpeelliseksi valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Eka oli varmaan vaan läppä, ja toka oli kömpelö kehu?
Näin mäkin nuo ymmärtäisin. Ekasta naurahtaisin vaan että tuskin kukaan näin vanhasta luuskasta sataa kamelia maksaisi, kaksi korkeintaan. Toiseen tuumaisin että kiva kun tykkäät. :)
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmettelisin jos tuollainen huumori tulisi vasta nyt kehiin.
No sitäpä juuri ihmettelen. Ei tällainen loukkaava huumori ole ennen ollut kuvioissa ja siksi olen näissä tilanteissa aivan öönä enkä tiedä mitä pitäisi sanoa tai tehdä.
AP
En suuttuisi, vaihtaisin miehen johonkin vähän välkympään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi. Jonninjoutavaa läppää mielestäni. Kaikkea miesten sanomaa ei tarvitse ylianalysoida.
Minusta on outoa, että mies määrittää vaimolleen myyntihinnan eli 100 kamelia. Jos minulta kysyttäisiin miehen myyntihintaa niin vastaisin, että tässä maailmassa ei kukaan pysty maksamaan niin suurta hintaa, että mieheni myisin.
AP
No voi herran jumala sentäs. Pitääkö kaikki ottaa niin tosissaan? No otetaan nyt sitten: Mieti nyt mihin se ne 100 kamelia laittaisi ja mitä niidenkin ruokkiminen maksaisi? :D
Jumalauta ap on huumorintajuton! Ei ihme että kamelitkin kelpaisi...
Voi ei, pitäisköhän meidänkin miehen kanssa käydä ihan kunnon riita tänä iltana. Minä olen nimittäin monesti miehelle tokaissut, että vaihtaisin hänet vaikka kilpikonnaan, jos joku tarjoaisi :D Mies sitten taas vuorostaan on aikonut palauttaa minut vanhemmilleni jne. Tietysti huumorin piikkiin ei voi aina kaikkea laittaa, mutta ei myöskään kannata olla liian herkkänahkainen ja juuri ylianalysoida kaikkea toisen sanomaa.
Osa ihmisistä verhoaa loukkaaviksi tarkoitetut sanat läpänheittoon, minkä huomaa kyllä tästäkin ketjusta ketkä kommentoijat itse sitä tekevät tai sallivat. Sitten ihmetellään miten vastaanottaja on tosikko tai suuttuu, "sehän oli hei vaan läppää, eksä tajuu". No en tajua eikä naurata kun joku passiivis-aggressiivisesti osoittaa mielipiteensä minusta.
Juu, olen samaa mieltä, että kaikkea ei voi laittaa huumorin piikkiin. Jos toinen ihan selkeästi loukkaantuu niin pitäisi älytä pyytää anteeksi ja olla laskematta sellaista leikkiä enää. Toiset vaan tykkää hurtimmasta huumorista eikä välttämättä ilman sanomista ymmärrä, että toinen loukkaantuu. Siksi suu pitää avata ja asioista keskustella :)
- Se, joka vaihtaisi miehensä kilpikonnaan
Riippuu myös siitä, missä tarkoituksessa sanoja sanoo. Jos molemmat tietävät kyseessä olevan huumori, hyvä niin. Jos taas toinen sanoo piikkinä, vain sinisilmäinen uuno kuittaa sen huumorina.
Älä välitä, vaan ala kuittailemaan itse takaisin samalla mitalla. Tai sano, että sheikki soitti ja lupas laittaa kamelit tulemaan ja lähdet itse vähän tuulettumaan. :-)
Ihan normaalia läppää