Mitä mieltä miehen kommenteista vaimostaan, suuttuisitko?
Aluksi, tämä ei ole provo vaan totisinta totta.
Olen aivan ihmeissäni, en tiedä mikä mieheen on mennyt. On kyllä aina ollut suorasanainen perusluonteeltaan, mutta hänen puheensa ovat ainakin minun mielestäni muuttuneet loukkaaviksi viime aikoina. Viimeiset pari vuotta on tullut jo jotain ihme kommentteja, mutta ihan viime aikoina miehen kommentit ovat muuttuneet vielä oudommiksi tai minä ainakin koen ne hyvin usein loukkaavina. Ja nyt aloin miettimään, että olenko turhan herkkänahkainen ja muidenkin miehet ovat tällaisia vai onko mieheni outo.
Mies on 39v ja ollaan oltu naimisissa 15 v ja lapsiakin on. Meillä ei ole koskaan oikeastaan riitoja ja arki sujuu ihan kivasti ja seksielämäkin toimii ja sitä on ehkä noin 5 kertaa viikossa. Eli asiat pitäisi olla perushyvin eikä 'vittuilulle' pitäisi olla syytä.
Sitten asiaan. Yhtenä päivänä mies sanoi aiva yllättäen, että jos olisimme käymässä Egyptissa lomalla ja joku paikllinen tarjoaisi minusta eli hänen vaimostaan 100 kamelia niin hän suistuisi vaihtokauppaan. Kuulemma olisi hienoa nähdä 100 kamelia meidän omakotitalon pihalla, koska muilla ei varmaan ole koskaan ollut sellaista määrää kameleita pihalla.
Oli aivan ihmeissäni ja kysyin, että ihanko oikeasti vaihtaisit minut sataan kameliin ja mies sanoi, että miksi ei.
Toinen tapaus sattui kun tulin kampaajalta ja ihmettelin kun oli aika kallis reissu, maksoi 125 euroa. Sanoin, että täytyy kuitenkin käydä pari kertaa vuodessa niin hiukset on nätisti leikatti ja värjätty, kun työnkuvani vaatii, että olen edes kohtuullisen edustavan näköinen. Mies totesi siihen, että kannattaa kyllä käydä vaan siellä kampaajalla niin hänenkin on mukava katsella minua kun näytän pidemmän päälle hyvältä. Täh? Siis eikö jaksaisi katsella minua, jos hiukseni olisivat vain perusmalliset ja värjäämättömät (mulla on luonnostaan tumman ruskea, ihan kivan värinen tukka mutta laitan siihen yleensä kampaajalla jotain korostavaa sävyä).
Onko miehen jutut teidän mielestä outoja?
Kommentit (40)
Tuo sata kamelia on niin absurdi heitto, että kenen hyvänsä pitäisi tunnistaa se vitsiksi. Tokalla kertaa se yritti kehua hiuksiasi, mutta valitsi sanansa kai sinun makuusi väärin. Mitä jos joku sanoisi kampaamokäynnin jälkeen, että kiva tuo sinun uusi hiustyyli? Meinaisiko se että aiempi ei ollut kiva? Ehkä se oletkin sinä joka on kyllästynyt puolisoonsa ja yrittää keksiä vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi. Jonninjoutavaa läppää mielestäni. Kaikkea miesten sanomaa ei tarvitse ylianalysoida.
Minusta on outoa, että mies määrittää vaimolleen myyntihinnan eli 100 kamelia. Jos minulta kysyttäisiin miehen myyntihintaa niin vastaisin, että tässä maailmassa ei kukaan pysty maksamaan niin suurta hintaa, että mieheni myisin.
AP
Egyptissä ollessamme eräs kauppias kysyi mieheltäni, kuinka monesta kamelista myisi minut. Mies vastasi, ettei sulla oo niin montaa kamelia. Suloista :)
Voi ei, en ole tajunnutkaan että on olemassa näin herkkänahkaisia ihmisiä. Meillä heitetään kokoajan tällästä kamelitasoista läppää. Pidetäänköhän meitäkin outoina ja parisuhdeongelmaisina.
Ehkä olet herkkä ja mies kömpelö sanoissaan. Mutta jos tuollaiset läpät jatkuu ja muuttuvat halveksuntaa täynnä oleviksi niin mies harkitsee eroa. mies alkaa etsiä vikoja ja vähän niin kuin selittelemään itselleen että sinussa on vikaa joten on ok jättää sinut. Miehet kun eivät pysty katsoon peiliin ja näkeen kenessä se vika oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole huumorintajua.
Ei tuollaista voi päätellä siksi, ettei ap:n ukon surkeat jutut naurata. Toisaalta, niin suosittuja kuin jotkut putoukset ja mitä niitä nyt onkaan ohjelmat ovat, enemmistöllä suomalaisista on todella alkeellinen ja kehittymätön huumorintaju. Ehkä ap ei kuulu tuohon porukkaan, ja sinä kuulut.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, en ole tajunnutkaan että on olemassa näin herkkänahkaisia ihmisiä. Meillä heitetään kokoajan tällästä kamelitasoista läppää. Pidetäänköhän meitäkin outoina ja parisuhdeongelmaisina.
Ei välttämättä, ehkä teitä pidetään vaan vähän kehittymättöminä huonojen juttujenne takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole huumorintajua.
Ei tuollaista voi päätellä siksi, ettei ap:n ukon surkeat jutut naurata. Toisaalta, niin suosittuja kuin jotkut putoukset ja mitä niitä nyt onkaan ohjelmat ovat, enemmistöllä suomalaisista on todella alkeellinen ja kehittymätön huumorintaju. Ehkä ap ei kuulu tuohon porukkaan, ja sinä kuulut.
No vaikeaa se on kenenkään määritellä mikä on alkeellista ja kehittymätöntä huumoria ja mikä taas korkealuokkaista ja sivistynyttä sellaista. Se mikä naurattaa yhtä, ei välttämätä naurata toista ja päinvastoin. Sen luulisi kyllä ap:n tapauksessa jo vaimon tietävän 15 vuoden yhdessäolon jälkeen, että millaista huumoria miehensä viljelee, mutta tokihan puolisosta aina uusia ja yllättäviäkin piirteitä löytyy noinkin pitkän ajan jälkeen.
Onhan toi tylyä, mutta itse en olisi ollut noin lepsu kuin sinä. Esim. heittoon vaihtais sut sataan kameliin, mä olisin vastannut: "Ai, mulle riittää susta 50 kamelia."
Mä rohkenen veikata, että ap:n mies ei selviä ruokaostoksista yksin ja perheelleen ruuan laittamisesta 7 krt/vk. - Osuiko?
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä verhoaa loukkaaviksi tarkoitetut sanat läpänheittoon, minkä huomaa kyllä tästäkin ketjusta ketkä kommentoijat itse sitä tekevät tai sallivat. Sitten ihmetellään miten vastaanottaja on tosikko tai suuttuu, "sehän oli hei vaan läppää, eksä tajuu". No en tajua eikä naurata kun joku passiivis-aggressiivisesti osoittaa mielipiteensä minusta.
Mun mutsi on just tuollainen. Sanoo muille mitä ihmeellisimpiä juttuja ja sitten jos joku pahoittaa mielensä, niin hän kuittaa sen huumoriksi. On kuitenkin kova arvostelemaan muita ja itse mielestään lähes täydellinen. Ja auta armias jos joku erehtyy joskus vitsailemaan hänen kustannuksellaan... Silloin häntä on verisesti loukattu ja hän voi katkaista välit kyseiseen henkilöön lopullisesti.
No ei me mun miehen kanssa ikinä tollaisia vitsailla. Outoa edes vitsillä heittää että vaihtaisi johonkin muuhun. Jos mun mies sanoisi niin, ihmettelisin mitä oon tehny, oonko ärsyttänyt sitä jotenkin tai muuta.
Läppää joo mutta mun mies vaihtaisi mut 1 kameliin. 20v. yhdessä ja naureskellaan noille jutuille.
Itse maksaisin muutaman kamelin jos joku huolisi mieheni.
Et sun arvo on aika korkealla mutta onko sulla huumorintajua?
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi tylyä, mutta itse en olisi ollut noin lepsu kuin sinä. Esim. heittoon vaihtais sut sataan kameliin, mä olisin vastannut: "Ai, mulle riittää susta 50 kamelia."
Ei ehkä olisi ukkoa enää kameli-jutut naurattaneet. Niin se vaan usein menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi tylyä, mutta itse en olisi ollut noin lepsu kuin sinä. Esim. heittoon vaihtais sut sataan kameliin, mä olisin vastannut: "Ai, mulle riittää susta 50 kamelia."
Ei ehkä olisi ukkoa enää kameli-jutut naurattaneet. Niin se vaan usein menee.
No mun ukko olis kyllä revennyt tuollekin heitolle... :D
T. Ruman elukan vaimo
Mä en pystyisi elää ilman tuollaista läppää. Meillä kaikki ns. irvailee toisia. Mä muutenkin viihdyn huumorintajuisten ihmisten kanssa. Nauru pidentää ikää.
Mikään ei ole kauheampaa kuin vakava ihminen, siis kuollettavan tylsä.
Tuodaan kameliasiaan vähän perspektiiviä, omasta eks tyttöystävästäni (joka oli siis todella kaunis) tarjottiin aikanaan työmatkalla saudeissa 80 kamelia.
Ja tämä ehdotus oli vielä täysin totinen ja tuli hieman vanhemmalta saudi businessmieheltä.
Sanoin sitten että tää daami, ei ihan helposti tästä lähde ja tämä businessmies sitten vaikutti oikeasti loukkaantuneelta/hämmentyneeltä.
Ja myöhemmin sitten samalla viikolla kävi selväksi että keskiarvoinen "naisen ostohinta" oli n. 20 kamelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi tylyä, mutta itse en olisi ollut noin lepsu kuin sinä. Esim. heittoon vaihtais sut sataan kameliin, mä olisin vastannut: "Ai, mulle riittää susta 50 kamelia."
Ei ehkä olisi ukkoa enää kameli-jutut naurattaneet. Niin se vaan usein menee.
No mun ukko olis kyllä revennyt tuollekin heitolle... :D
T. Ruman elukan vaimo
😳
Vierailija kirjoitti:
Tuodaan kameliasiaan vähän perspektiiviä, omasta eks tyttöystävästäni (joka oli siis todella kaunis) tarjottiin aikanaan työmatkalla saudeissa 80 kamelia.
Ja tämä ehdotus oli vielä täysin totinen ja tuli hieman vanhemmalta saudi businessmieheltä.
Sanoin sitten että tää daami, ei ihan helposti tästä lähde ja tämä businessmies sitten vaikutti oikeasti loukkaantuneelta/hämmentyneeltä.Ja myöhemmin sitten samalla viikolla kävi selväksi että keskiarvoinen "naisen ostohinta" oli n. 20 kamelia.
Miksi naisen ostohinta on sulla lainausmerkeissä, jos naisen ostohinta oli se 20 kamelia?
En kyllä miellä itseäni mitenkään tosikoksi ja osaan kyllä nauraa ja vitsailla. Mutta en ole koskaan ymmärtänyt enkä kertonut vitsejä, jotka alentavasti kohdistuvat toiseen ihmiseen.
Ehkä sitten pitää alkaa antaa vastaiskuna vastaavia kommentteja miehelle. Jos nyt sitten sanon vastineeksi että "Pyydän toimittamaan kamelit pikimmiten, mieluummin elän sheikin marmoripalatsissa ja lentelen ympäri maailmaa yksityiskoneen kanssa shoppailemassa taskut täynnä dollareita kuin asun kontulalaisessa kerrostaloläävässä köyhän duunarin kanssa" niin naurattaisikohan se miestäni?
AP
Kyllä olisi minunkin miehelläni aihetta vetää hernettä nenäänsä. Naapurin kissa jolkotteli pihamme poikki. Tytär tokaisi, että onpa ruma elukka. Mies sattui juuri tulemaan kulman takaa paikalle, jolloin minä ojensin tytärtä sanomalla, että älä puhu isästäsi tuolla tavoin... :D
No, meidän perheessä huumori kukkii. Joskus hyvä, joskus huono, mutta tylsää olisi elämä huumorintajuttoman kanssa.