Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain apteekista väärää lääkettä

Vierailija
26.05.2016 |

Ostin muillekin perheenjäsenille lääkkeet ja siksi kun niitä oli useampi pakkaus niin farmaseutti laittoi ne kaikki pussiin ja maksoin ne lipuketta vastaan.
Kyseisen lääkkeen pakkaus on näemmä samanlainen eli en huomannut eroa itse kotona kun laitoin pakkaukset niille tarkoitettuun paikkaan.
Kerkisin myös ottamaan kyseistä lääkettä ja eilen ihmettelin miksi se ei auta samaan malliin.
Lääke onkin huomattavasti miedompi kun se mitä mulle on määrätty. Olin yhteydessä apteekkiin ja olivat pahoillaan.
Minulle soitellaan myöhemmin, että mitä tehdään.

Ärsyttää. Olen nyt 2 päivää hoitanut juoksevia asioita tukka putkella kun olen menossa leikkaukseen ja nyt kun sain kaikki hoidettua niin joudun lähtemään noita lääkkeitä palautteleen ym. sekä järjestämään lapsille hoitajan siksi aikaa.
Miten tuollaista saa tapahtua? Kun farmaseutin pitäisi tarkistaa ne lääkkeet vielä sen jälkeen kun ne on erillinen henkilö siihen viereen toimittanut. Miten siinä joka kohta meni pieleen?
En edes halua kuvitella mitä asiasta olisi voinut seurata ja mitä jos kyseinen virhe tapahtuisi jonkin hengenvaarallisen lääkkeen kohdalla? On mulla insuliinitkin kerran annettu väärät ja en olisi voinut verensokeriani niillä lääkkeillä hoitaa, mutta onneksi hain ne hyvissä ajoin niin entisiä oli vielä jäljellä.

Eikö nyt kuitenkin lääkkeiden kanssa tulisi olla erityisen tarkkana ja asiakkaan saada luottaa saaneensa oikeata lääkettä, ettei tyyliin sokea ihminen syö jotain mikä ei hänelle ole tarkoitettu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke? Miksi lapset pitää panna hoitoon, kun käyt apteekissa?

Vierailija
2/4 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkepakkauksissa on pistekirjoituksella sen nimi ja milligrammamäärä sokeallekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän virheitä voi sattua missä vaan. Asiakkaana kyllä tarkistan aina ihan itse,että saan oikeat tavarat viimeistään heti kotona.

Vierailija
4/4 |
26.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain joskus muinoin vähemmällä mg-määrällä olevaa ehkäisypilleriä. En tajunnut silloin nuorena tyttönä heti mokaa. Mulla oli resepti vahvemmalla mg-määrällä kauheiden menkkakipujen takia. Mutta käytin anyway loppuun sen yhden väärän vahvusen paketin ja apteekki anto korvaukseksi jonkun tuotepaketin. Virheitä sattuu kaikille ja niistä varmasti oppii tarkemmaksi :)

Apteekkien virheet on varmaan lähinnä tuota väärän vahvusten lääkkeiden antamista. Tuskin kukaan saa lääkettä ihan eri tautiin. Se olis jo tosi paha moka.