Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaukomatkailijat! Ettekö tunne mitään pistoa sydämessä lentomatkan aiheuttamien saasteiden takia?

Vierailija
25.04.2007 |

Yksi kaukomatka saastuttaa saman verran kuin omakotitalon lämmitys vuodessa, ja tämä siis per nuppi.

Näin väitettiin Ajankohtaisen kakkosen ilmastonmuutosillassa.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monesta muusta olen valmis tinkimään, matkailusta vielä en.



Ajattelen niin, että toistaiseksi se kone saastuttaa joka tapauksessa, olin minä siellä kyydissä tai en.

Vierailija
2/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa kotimaansivuilla oli tänään juttu siitä, kun porukka yötä myöten jonottaa Thaimaan matkoja, ja siinä alla joku pieni gallup, jossa kysyttiin, onko oikein nostaa autoilun kustannuksia verotuksella ilmastonmuutoksen torjumiseksi. Gallupissa äijät oli sitä mieltä, ettei paljon kiinnosta joku ilmastonmuutos, ja siinä matkavarausjutussa ei taidettu sanallakaan viitata lentämisen järkyttävän suuriin ilmastorasituksiin. Oikeasti, jokainen lennätetty kilo ja jokainen lennetty kilometri vaikuttaa. Olis fiksumpaa lentää lomalle edes Eurooppaan, jos johonkin lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauna kuin ihmiset ajaa vanhoilla saastuttavilla auton romuilla, niin pienintäkään pistoa en sydämmessäni tunne.

Vierailija
4/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua nurkkapatrioottia lastakaan. Mikään ei ole niin itsekäs ja ahdasmielinen, kuin kerran Mallorcalla ja risteilyllä käynyt aikuinen...



Think global, act local. Se ei ole mahdollista, jos ei ole käynyt Mallorcaa pidemmällä, eikä ole koskaan käynyt kehitysmaassa.



Ekoilen toki muuten paljon!

Vierailija
5/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Niin kauna kuin ihmiset ajaa vanhoilla saastuttavilla auton romuilla, niin pienintäkään pistoa en sydämmessäni tunne.

Vierailija
6/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunnetko syyllisyyttä ruokaillessasi mäkkärissä? minä en siellä syö, mutta matkustan kyllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


mutta en halua nurkkapatrioottia lastakaan. Mikään ei ole niin itsekäs ja ahdasmielinen, kuin kerran Mallorcalla ja risteilyllä käynyt aikuinen...

Think global, act local. Se ei ole mahdollista, jos ei ole käynyt Mallorcaa pidemmällä, eikä ole koskaan käynyt kehitysmaassa.

Ekoilen toki muuten paljon!

Sitä paitsi minusta tuo ajatus, ettei _voi_ olla suvaitsevainen jos ei matkusta, on aika pelottava. Sehän tarkoittaisi, ettei köyhä voi koskaan tulla suvaitsevaiseksi, kun ei ole varaa " nähdä maailmaa" .

Vierailija
8/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihmisiin ja luontoon.



Europassa on käyty jo niin paljon ja haluan lämmintä myös talvella ja sitä lämpöähän löytyy Aasiasta talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Kiinassa junalla. Näkee matkalla " koko" Venäjän ja Mongolian. Ei vain turistirannikkoa ja länkkäribaareja.

Vierailija
10/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähtee matkustamaan kannattaa sitä tehdä huolella. Lastenkin kanssa vo purjehtia maailmanympäri. Lämpöä saa saunasta tai käy kylpylässä. Kyllä löytyy niitä ekologisempiakin vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kun lähtee matkustamaan kannattaa sitä tehdä huolella. Lastenkin kanssa vo purjehtia maailmanympäri. Lämpöä saa saunasta tai käy kylpylässä. Kyllä löytyy niitä ekologisempiakin vaihtoehtoja.

aurinkoa vai saako ? Suomen kylpylät on koluttu läpi jo moneen kertaan, ei kiinnosta.

Lisää ideoita ?

Vierailija
12/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ehtisi kovin pitkälle enkä halua koko lomaani autossa tai junassa istumiseen tuhlata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähemmäs matkustat, sitä pienempi on rasitus, joten jos kauas tahtoo, olisko vaikka Välimeren etelärannikolla jotain kohteita, jotka ei olis ihan niin kamalan kaukana? Tai jos vähentäisi sitä matkustamista niin, ettei se olisi jokatalvinen/vuotinen harrastus, vaan esim. joka kolmas vuosi vaikka vähän pitempi matka (paikallaolohan ei juuri lisää rasitusta, vaan se lentäminen)?

Vierailija:


Vierailija:


aurinkoa vai saako ? Suomen kylpylät on koluttu läpi jo moneen kertaan, ei kiinnosta.

Lisää ideoita ?

Kauhean surullista, mutta ei me voida loputtomiin toimia sen mukaan, mikä meitä kiinnostaa ja mikä ei.

Vierailija
14/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä saastuttamiseen tulee, vedä ap sähköjohdot poikki ja laita päre huoneen nurkkaan palamaan niin olet mukana pelastamassa maailmaa.

Tuo sinun netissä roikkuminenkin saastuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus kenelläkään on saastuttaa meidän kaikkien ilmastoa, kun juuri hänellä on vain kaksi viikkoa lomaa? Jos haluat lomasi lyhyinä, tee ne sitten lähistöllä. Jos haluaa mennä kauas täytyy varautua matkustamiseen. Mene talvella vaikka bussilla/junalla slovakiaan laskettelemaan. Siellä on jo paljon valoisampaa, lämpöä saa muustakin kuin auringosta ja sielläkin on kylpylöitä. Voit mennä junalla vaikka vieläkin etelämmäs. " Pakettimatkat vaan on niiiiiin halpoja ja helppoja" , mutta tarviiko pistää meidät kaikki niistä maksamaan?

Vierailija
16/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kysessä joko tai?

Jos en ole valmis luopumaan sähköstä, en saa olla huolissani maapallon tilanteesta? Aika yksinkertainen ajattelutapa...

t. ap, joka pelastaa maailmaa parhaansa mukaan

Vierailija:


Ja mitä saastuttamiseen tulee, vedä ap sähköjohdot poikki ja laita päre huoneen nurkkaan palamaan niin olet mukana pelastamassa maailmaa.

Tuo sinun netissä roikkuminenkin saastuttaa.

Vierailija
17/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mitä lähemmäs matkustat, sitä pienempi on rasitus, joten jos kauas tahtoo, olisko vaikka Välimeren etelärannikolla jotain kohteita, jotka ei olis ihan niin kamalan kaukana? Tai jos vähentäisi sitä matkustamista niin, ettei se olisi jokatalvinen/vuotinen harrastus, vaan esim. joka kolmas vuosi vaikka vähän pitempi matka (paikallaolohan ei juuri lisää rasitusta, vaan se lentäminen)?

Vierailija:


Vierailija:


aurinkoa vai saako ? Suomen kylpylät on koluttu läpi jo moneen kertaan, ei kiinnosta.

Lisää ideoita ?

Kauhean surullista, mutta ei me voida loputtomiin toimia sen mukaan, mikä meitä kiinnostaa ja mikä ei.

Miksei voida ? Kyllä minä ainakin teen juuri sitä mistä tykkään eli matkustelen. Ja mitä tulee siihen että rajoittaisin matkustelua, mielummin toisin päin. Haluan tutustuttaa lapsiani muuhunkin maailmaan ja ihmisiin. 4-5 kertaa vuodessa lentäen pidempi reissu...

Vierailija
18/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mikä oikeus kenelläkään on saastuttaa meidän kaikkien ilmastoa, kun juuri hänellä on vain kaksi viikkoa lomaa? Jos haluat lomasi lyhyinä, tee ne sitten lähistöllä. Jos haluaa mennä kauas täytyy varautua matkustamiseen. Mene talvella vaikka bussilla/junalla slovakiaan laskettelemaan. Siellä on jo paljon valoisampaa, lämpöä saa muustakin kuin auringosta ja sielläkin on kylpylöitä. Voit mennä junalla vaikka vieläkin etelämmäs. " Pakettimatkat vaan on niiiiiin halpoja ja helppoja" , mutta tarviiko pistää meidät kaikki niistä maksamaan?

mitä haluaa. Miksi tekisin matkani lähelle ?? Laskettelemaan, joopa joo. Ei kiitos. Ja vielä bussilla....hah.

Kuka on puhunut pakettimatkasta, sinä varmaan.

Vierailija
19/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mä voin pölliä mun työpaikalta (sairaala), koska se on " meidän kaikkien" ja meillä kaikilla on siis siihen oikeus?

Vierailija
20/85 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin oikeus teillä on puuttua toisten matkustamiseenkin?

Jos haluatte istua tunkkaisessa bussissa tuntikaupalla tai teillä ei ole varaa lähteä hienolle lomalle, älkää syyllistäkö muita heidän valinnoistaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän