Oletko käynyt Kanta.fi lukemassa potilastietojasi?
Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.
Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja.
Kommentit (136)
Kannattaa kieltää omien tietojen katselu.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:48"]Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun.
Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin.
[/quote]
Haha
Näkevätkö vain lääkärit tiedot vaiko myös esim. ne, jotka toimivat ajanvarauksessa?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:49"]Kannattaa kieltää omien tietojen katselu.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:48"]Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun. Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin. [/quote] Haha
[/quote]
En näe alkoholismissa mitään nauramisen aihetta...
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:49"]Kannattaa kieltää omien tietojen katselu.
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Ei ne tiedot kuulu muille.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"]Näkevätkö vain lääkärit tiedot vaiko myös esim. ne, jotka toimivat ajanvarauksessa?
[/quote]
Ne ajanvarustyypit myös
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:48"]Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun. Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin. [/quote] Haha
[/quote]
En näe alkoholismissa mitään nauramisen aihetta...
[/quote]
Ei, mutta pyörän kantamisessa kyllä. Lekurilla on varaa taksiin.
Eipä tuolla ollut kuin rokotuskäynti ja parit hammaslääkärikäynnit otsikkoina. Onneksi on terve ettei tarvitse tällaisia asioita miettiä.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"]Näkevätkö vain lääkärit tiedot vaiko myös esim. ne, jotka toimivat ajanvarauksessa? [/quote] Ne ajanvarustyypit myös
[/quote]
Ok. No sittenpä kannattaa todellakin kieltää omien tietojen katseleminen...
Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin?
Olen. Aina huomaa, että lääkäri ihan kuutamolla eikä ole yhtään kuunnellut. Itken vastaanotolla masennusta, kun ongelmia miehen ja teinin kanssa, ja lääkäri kirjoittaa / sanelee, että "mieliala hyvä".
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]Ketkä näkee diagnoosit?
[/quote]
Kaikki hoitoon osallistuvat
Sinne jää tieto jos potilaan tietoja on katsottu ja potilaalla on oikeus saada tietää kuka tietoja on katsonut.
Ei tietoja voi katsella tuosta vain ja huvikseen. Pitää olla syy ja sellainen ei esimerkiksi ole ajanvaraus.
Onneksi itsellä ei ole sellaista salattavaa että tarvitsisi omia tietojaan peitellä. Löytävätpä järjestelmästä esim jäykkäkouristurokotteen antoajan esim.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]
Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin?
[/quote]
Pitäisi
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]
Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin?
[/quote]
Pitäisi
[/quote]
Ei
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:02"]Sinne jää tieto jos potilaan tietoja on katsottu ja potilaalla on oikeus saada tietää kuka tietoja on katsonut.
Ei tietoja voi katsella tuosta vain ja huvikseen. Pitää olla syy ja sellainen ei esimerkiksi ole ajanvaraus.
Onneksi itsellä ei ole sellaista salattavaa että tarvitsisi omia tietojaan peitellä. Löytävätpä järjestelmästä esim jäykkäkouristurokotteen antoajan esim.
[/quote]
Ei ole kyse salailusta, vaan siitä, että itse valitsee kenelle tiedot näkyvät.
Kävin katsomassa, ihan triviaalin käynnin yhteyteen oli kirjoitettu että olin "asiallinen ja orientoitunut" :D hassua että ihan peruskäynteihin kirjoitetaan tuollaista, mutta kai se liittyy jotenkin että suljetaan luulosairauden tms. mahdollisuus pois.
Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun.
Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin.