Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Kanta.fi lukemassa potilastietojasi?

Vierailija
11.07.2015 |

Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.

Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja. 

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun.

Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin.

Vierailija
2/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kieltää omien tietojen katselu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:48"]Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun.

Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin.
[/quote]

Haha

Vierailija
4/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkevätkö vain lääkärit tiedot vaiko myös esim. ne, jotka toimivat ajanvarauksessa?

Vierailija
5/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:49"]Kannattaa kieltää omien tietojen katselu.
[/quote]

Miksi?

Vierailija
6/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:48"]Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun. Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin. [/quote] Haha

[/quote]

En näe alkoholismissa mitään nauramisen aihetta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:49"]Kannattaa kieltää omien tietojen katselu.
[/quote]

Miksi?
[/quote]

Ei ne tiedot kuulu muille.

Vierailija
8/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"]Näkevätkö vain lääkärit tiedot vaiko myös esim. ne, jotka toimivat ajanvarauksessa?
[/quote]

Ne ajanvarustyypit myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:48"]Välillä kirjoittavat omaan pussiin. Jättävät kivasti omaa kielenkäyttöään pois ja lisäävät potilaalle sanoja suuhun. Heitäkin on niin moneksi siellä töissä. Yksikin lääkäri oli aina kännissä töissä. Välillä se joutui kantamaan pyöräänsäkin olalla iltaisin, kun oli niin humalassa ha onneton kadottanut vielä avaimenkin. [/quote] Haha

[/quote]

En näe alkoholismissa mitään nauramisen aihetta...
[/quote]

Ei, mutta pyörän kantamisessa kyllä. Lekurilla on varaa taksiin.

Vierailija
10/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla ollut kuin rokotuskäynti ja parit hammaslääkärikäynnit otsikkoina. Onneksi on terve ettei tarvitse tällaisia asioita miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:54"]Näkevätkö vain lääkärit tiedot vaiko myös esim. ne, jotka toimivat ajanvarauksessa? [/quote] Ne ajanvarustyypit myös

[/quote]

Ok. No sittenpä kannattaa todellakin kieltää omien tietojen katseleminen...

Vierailija
12/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä näkee diagnoosit?

Vierailija
14/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Aina huomaa, että lääkäri ihan kuutamolla eikä ole yhtään kuunnellut. Itken vastaanotolla masennusta, kun ongelmia miehen ja teinin kanssa, ja lääkäri kirjoittaa / sanelee, että "mieliala hyvä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]Ketkä näkee diagnoosit?
[/quote]

Kaikki hoitoon osallistuvat

Vierailija
16/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne jää tieto jos potilaan tietoja on katsottu ja potilaalla on oikeus saada tietää kuka tietoja on katsonut.
Ei tietoja voi katsella tuosta vain ja huvikseen. Pitää olla syy ja sellainen ei esimerkiksi ole ajanvaraus. 

Onneksi itsellä ei ole sellaista salattavaa että tarvitsisi omia tietojaan peitellä. Löytävätpä järjestelmästä esim jäykkäkouristurokotteen antoajan esim.

Vierailija
17/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]

Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin?

[/quote]

Pitäisi

Vierailija
18/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]

Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin?

[/quote]

Pitäisi
[/quote]

Ei

Vierailija
19/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:02"]Sinne jää tieto jos potilaan tietoja on katsottu ja potilaalla on oikeus saada tietää kuka tietoja on katsonut.
Ei tietoja voi katsella tuosta vain ja huvikseen. Pitää olla syy ja sellainen ei esimerkiksi ole ajanvaraus. 

Onneksi itsellä ei ole sellaista salattavaa että tarvitsisi omia tietojaan peitellä. Löytävätpä järjestelmästä esim jäykkäkouristurokotteen antoajan esim.
[/quote]

Ei ole kyse salailusta, vaan siitä, että itse valitsee kenelle tiedot näkyvät.

Vierailija
20/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa, ihan triviaalin käynnin yhteyteen oli kirjoitettu että olin "asiallinen ja orientoitunut" :D hassua että ihan peruskäynteihin kirjoitetaan tuollaista, mutta kai se liittyy jotenkin että suljetaan luulosairauden tms. mahdollisuus pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi