Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Kanta.fi lukemassa potilastietojasi?

Vierailija
11.07.2015 |

Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.

Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja. 

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli kyllä tekisi lukea. Vielä en ole uskaltanut ja halunnut. Tiedän, että romahtaisin jos siellä jotain ilkeää ja vääristeltyä totuutta lukisi.

Vierailija
22/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei enää kiinnosta lukea potilastietoja kun niissä kirjoitellaan niin kummallisia juttuja. Joskus mun papereissa luki mm. että "potilas hymyilee kohteliaasti". Selvä. Se oli oleellista mun hoidon kannalta miten? Olen menneisyyteni takia tosi herkkä olemustani koskeville kommenteille ja valitettavasti nuo jäävät vaivaamaan. Lääkärissä käynti muuttuu kamalaksi kun miettii että mitä ne nyt katsoo ja miten sen tulkitsee. Että parempi kun ei tiedä niin ei tule paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei

[/quote]

Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei.

Vierailija
24/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei

[/quote]

Kyllä siellä näkyy ja tulokset myös.

Vierailija
25/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei

[/quote]

Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei.
[/quote]

Jep. Ei mulla ainakaan lähetteet siellä näy.

Vierailija
26/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei

[/quote]

Kyllä siellä näkyy ja tulokset myös.
[/quote]

Riippuu varmaan paikkakunnasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:01"]Olen. Aina huomaa, että lääkäri ihan kuutamolla eikä ole yhtään kuunnellut. Itken vastaanotolla masennusta, kun ongelmia miehen ja teinin kanssa, ja lääkäri kirjoittaa / sanelee, että "mieliala hyvä".
[/quote]

Sama. Lääkäreistä osa on ihme aspergereita. Ei yhtään ymmärrä peruspsykologiaa. Empatia puuttuu täysin.

Vierailija
28/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen käynyt ja ei kyllä kaikki pidä läheskään paikkaansa mitä sinne kirjoitetaan. Pahimmassa tapauksessa asian varsinainen ydin jää kokonaan huomiotta!

Mihin niistä voi sanoa? Terveyskeskukseen? Kenelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei näy. Hoitajalla olen käynyt pari vuotta sitten eikä sitäkään näkynyt.

Vierailija
30/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei [/quote] Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei. [/quote] Jep. Ei mulla ainakaan lähetteet siellä näy.

[/quote]

Mulla ne näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinne mitään romaaneja on kenestäkään saneltu, jotkut yrittävät nyt huijata.

Vierailija
32/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei

[/quote]

Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei.
[/quote]

Jep. Ei mulla ainakaan lähetteet siellä näy.
[/quote]

Pitää näkyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ja käyn aina katsomassa uudet kirjaukset. Ärsyttää vaan kun psyk.puolen tekstit on pääasiassa sellaisia, etten niitä näe. Näkyy vaan tyhjä merkintä. En tiedä liittyykö tuo siihen, kun kaikki paikat eivät ole vielä mukana järjestelmässä, mutta toisaalta en usko kun saman paikan psykiatrin tekstit kyllä näkee. Salailua salailua...

Vierailija
34/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä näkynyt yhtään mitään. "Käynti/hoitojakso" kohdassa oli 24.4.2015-24.4.2015 ja "palveluyksikkö" kohdassa luki kotikaupunkini nimi.

Miksi? En ole käynyt vuosiin kuin yksityisellä lääkärillä, ja siitäkin on jo reilusti aikaa. Miksi siellä oli tuo päivämäärä?

 

Kirjataanko tuonne jossain vaiheessa myös kaikki menneet tapahtumat? Eli esim. synnytyksiin liittyvää dataa nyt ainakin pitäisi löytyä kunnalliselta puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö tuolla hammaslääkärikäynnit?

Vierailija
36/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin näkyy lähetteet verikokeisiin. t. 53

Vierailija
37/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tapauksesaaainakin haluan että muut näkevät tietoni, mulla oli keuhkoveri tulppa raskaana ollessani jota hoidettiin sairaalassa, joten tiedot pystyy näkemään tk neuvola ja synnytys sairaala ja nkl joka otti jatkon hoitaakseen

Vierailija
38/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:15"]

Minullakin näkyy lähetteet verikokeisiin. t. 53

[/quote]

Minulla ei näy edes verikokeiden tuloksia.

Vierailija
39/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut muita tietoja kuin 3 e-reseptiä, olisi kyllä kiinnostanut lukea potilaskertomuksiakin. Tampereella on ilmeisesti siirrytty suhteellisen myöhään tuohon.

Vierailija
40/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt tietojeni tallentamisen, eli eipä ole mitään luettavaa. Reseptitkin otan paperisina ihan niin kauan kuin vain pystyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi