Oletko käynyt Kanta.fi lukemassa potilastietojasi?
Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.
Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja.
Kommentit (136)
En ole. Ei enää kiinnosta lukea potilastietoja kun niissä kirjoitellaan niin kummallisia juttuja. Joskus mun papereissa luki mm. että "potilas hymyilee kohteliaasti". Selvä. Se oli oleellista mun hoidon kannalta miten? Olen menneisyyteni takia tosi herkkä olemustani koskeville kommenteille ja valitettavasti nuo jäävät vaivaamaan. Lääkärissä käynti muuttuu kamalaksi kun miettii että mitä ne nyt katsoo ja miten sen tulkitsee. Että parempi kun ei tiedä niin ei tule paha mieli.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei
[/quote]
Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei
[/quote]
Kyllä siellä näkyy ja tulokset myös.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei
[/quote]
Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei.
[/quote]
Jep. Ei mulla ainakaan lähetteet siellä näy.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei
[/quote]
Kyllä siellä näkyy ja tulokset myös.
[/quote]
Riippuu varmaan paikkakunnasta
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:01"]Olen. Aina huomaa, että lääkäri ihan kuutamolla eikä ole yhtään kuunnellut. Itken vastaanotolla masennusta, kun ongelmia miehen ja teinin kanssa, ja lääkäri kirjoittaa / sanelee, että "mieliala hyvä".
[/quote]
Sama. Lääkäreistä osa on ihme aspergereita. Ei yhtään ymmärrä peruspsykologiaa. Empatia puuttuu täysin.
Joo, olen käynyt ja ei kyllä kaikki pidä läheskään paikkaansa mitä sinne kirjoitetaan. Pahimmassa tapauksessa asian varsinainen ydin jää kokonaan huomiotta!
Mihin niistä voi sanoa? Terveyskeskukseen? Kenelle?
Mitään ei näy. Hoitajalla olen käynyt pari vuotta sitten eikä sitäkään näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei [/quote] Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei. [/quote] Jep. Ei mulla ainakaan lähetteet siellä näy.
[/quote]
Mulla ne näkyy.
Tuskin sinne mitään romaaneja on kenestäkään saneltu, jotkut yrittävät nyt huijata.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"] Pitäisikö siellä muuten näkyä lähete verikokeisiin? [/quote] Pitäisi [/quote] Ei
[/quote]
Eli täytyy varmistaa ajanvarauksesta? Tuosta lääkäristä kun ei ikinä tiedä, onko hän muistanut laittaa lähetteen vai ei.
[/quote]
Jep. Ei mulla ainakaan lähetteet siellä näy.
[/quote]
Pitää näkyä
Olen käynyt ja käyn aina katsomassa uudet kirjaukset. Ärsyttää vaan kun psyk.puolen tekstit on pääasiassa sellaisia, etten niitä näe. Näkyy vaan tyhjä merkintä. En tiedä liittyykö tuo siihen, kun kaikki paikat eivät ole vielä mukana järjestelmässä, mutta toisaalta en usko kun saman paikan psykiatrin tekstit kyllä näkee. Salailua salailua...
Eihän siellä näkynyt yhtään mitään. "Käynti/hoitojakso" kohdassa oli 24.4.2015-24.4.2015 ja "palveluyksikkö" kohdassa luki kotikaupunkini nimi.
Miksi? En ole käynyt vuosiin kuin yksityisellä lääkärillä, ja siitäkin on jo reilusti aikaa. Miksi siellä oli tuo päivämäärä?
Kirjataanko tuonne jossain vaiheessa myös kaikki menneet tapahtumat? Eli esim. synnytyksiin liittyvää dataa nyt ainakin pitäisi löytyä kunnalliselta puolelta.
Näkyykö tuolla hammaslääkärikäynnit?
Minullakin näkyy lähetteet verikokeisiin. t. 53
Kyllä mun tapauksesaaainakin haluan että muut näkevät tietoni, mulla oli keuhkoveri tulppa raskaana ollessani jota hoidettiin sairaalassa, joten tiedot pystyy näkemään tk neuvola ja synnytys sairaala ja nkl joka otti jatkon hoitaakseen
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 18:15"]
Minullakin näkyy lähetteet verikokeisiin. t. 53
[/quote]
Minulla ei näy edes verikokeiden tuloksia.
Ei ollut muita tietoja kuin 3 e-reseptiä, olisi kyllä kiinnostanut lukea potilaskertomuksiakin. Tampereella on ilmeisesti siirrytty suhteellisen myöhään tuohon.
Olen kieltänyt tietojeni tallentamisen, eli eipä ole mitään luettavaa. Reseptitkin otan paperisina ihan niin kauan kuin vain pystyn.
Mieli kyllä tekisi lukea. Vielä en ole uskaltanut ja halunnut. Tiedän, että romahtaisin jos siellä jotain ilkeää ja vääristeltyä totuutta lukisi.