Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin laittaa hautajaisiin musta mekko, jonka alla on punainen kangas.

Vierailija
09.09.2023 |

Tilasin joskus aikoinaan EMP:stä kyseisen mekon ja löysin hieman heikkolaatuisen kuvan Googlen avulla joltain ulkomaalaiselta sivulta, joten pystytte arvioimaan onko sopivaa vai ei. Mekon tyyli on hieman viktoriaaninen. Tai sitten ostan kaverilta sen mustan pitsimekon, joka hieman olkapäät paljastaa mutta jakulla peitän sen.

Olen netistä löytänyt tietoa, että jos ei ole kokomustaa vaatetta, niin joustaa voi sallimalla tummempia sävyjä kuten tummansininen. Miten on punaisten sävyjen laita? Onko liian negatiivinen sävy kirkolle?

Mekko: https://www.freenet.de/fashion/fashion/Gothicana-by-EMP/Gothicana-by-EM…

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään jos haluat julkisesti näyttää viktoriaaniselta ilotytöltä.

Vierailija
2/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä mustat sukkahousut laitan jalkaan ja mustat korkokengät, jossa hieman hopeat niitit. En ajatellut ihan jalkoja esitellä. Mekko polviin saakka, joten ihan minimekossa ole lähdössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minä mustat sukkahousut laitan jalkaan ja mustat korkokengät, jossa hieman hopeat niitit. En ajatellut ihan jalkoja esitellä. Mekko polviin saakka, joten ihan minimekossa ole lähdössä.

Miksei saa näkyä jalat?

Ihme sääntöjä teillä.

Kunhan on pääosin mustaa. Säkkiin ei tarvitse pukeutua.

Viimeksi itsellä oli musta mekko ilman sukkahousuja. En pidä niistä ja paskan maku mitä ne mummelot ajattelee siitä. Saakoon slaakin jos tykkävät.

Minä pukeudun siten mikä itselle on mieleen.

En muiden takia tai vuoksi.

Vierailija
4/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana on ja kelpaa kyllä hyvin hautajaisiinkin.

Vierailija
5/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkattu

Vierailija
6/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaton tuo on. Punainen sävy ei kuulu hautajaisiin, vaikka miten olisi mustalla pitsillä peitetty. Tuo on enemmän bilemekko kuin hautajaismekko. Eikö voi keksiä jotain asiallista, vaikka edustaakin eri tyyliä?

Niittikorkkaritkaan ei ole asialliset.

Ja sille, joka sanoi, että jalat peittoon: ei tarvi peittää, mutta pukukoodiin kyllä kuuluisi virallisesti käyttää vähintään ihonvärisiä sukkahousuja tai sukkia. Mutta jos nyt ei minimekossa mene hautajaisiin, ei kukaan katso niitä jalkoja.

Itseä varten voi pukeutua kaikkina muina päivinä, paitsi juhlapäivänä (oli sitten ristiäiset, häät, hautajaiset) kunnioitetaan "juhlakalua"/vainajaa pukeutumalla asiallisesti perinteisen koodin mukaan. Itsekkäät minä-minä-ihmiset, jotka ei yhtenä päivänä voi luopua tyylistään, kun MINULLA ON OIKEUS, voi jättää menemättä kokonaan.

Vierailija
7/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan väärin. Kunhan on suurimmalta osin mustaa tosiaan.

Tuo käy hyvin.

Ei se kirkko katso niitä värejä... vaan ahdasmieliset ihmisethän on nämä kummalliset säännöt on keksineet.

Pitää olla sitä ja tätä. Unohda ne.

Vierailija
8/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saa näkyä jalat?

Ihme sääntöjä teillä.

Kunhan on pääosin mustaa. Säkkiin ei tarvitse pukeutua.

Viimeksi itsellä oli musta mekko ilman sukkahousuja. En pidä niistä ja paskan maku mitä ne mummelot ajattelee siitä. Saakoon slaakin jos tykkävät.

Minä pukeudun siten mikä itselle on mieleen.

En muiden takia tai vuoksi.

Saatan olla hieman skeptinen ja varovainen, kun mietin että loukkaanko kirkon etikettiä mekollani. Minä, joka en kuulu kirkkoon, mutta ei silti kävisi mielessä laittaa liian paljastavaa tai printtihupparia missään kirkon tilaisuuksissa tai hautajaisiin liian kirkkaita värejä. Sen verran kunnioitusta minullakin on kirkkoa kohtaan. En laittaisi kuvan mekkoa töihin, niin en sen enempää menisi hautajaisiin farkuissa ja printtipaidassa.

Vierailija
9/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pue mitä puet - juhlakalu on jo kuollut - ei se välitä

Vierailija
10/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Mikä siinä on, että nykyisin ei osata pukeutua sopivasti eri tilaisuuksiin, tai itse arvioida, onko joku asu sopiva.

Vierailija
11/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ei ole "musta mekko, jonka alla on punainen kangas".

Vaan punainen mekko, jonka päällä on mustaa pitsiä.

Itse en tuollaista pukisi hautajaisiin, mutta meitähän on moneen junaan.

Vierailija
12/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaton tuo on. Punainen sävy ei kuulu hautajaisiin, vaikka miten olisi mustalla pitsillä peitetty. Tuo on enemmän bilemekko kuin hautajaismekko. Eikö voi keksiä jotain asiallista, vaikka edustaakin eri tyyliä?

Ja sille, joka sanoi, että jalat peittoon: ei tarvi peittää, mutta pukukoodiin kyllä kuuluisi virallisesti käyttää vähintään ihonvärisiä sukkahousuja tai sukkia. Mutta jos nyt ei minimekossa mene hautajaisiin, ei kukaan katso niitä jalkoja.

Itseä varten voi pukeutua kaikkina muina päivinä, paitsi juhlapäivänä (oli sitten ristiäiset, häät, hautajaiset) kunnioitetaan "juhlakalua"/vainajaa pukeutumalla asiallisesti perinteisen koodin mukaan. Itsekkäät minä-minä-ihmiset, jotka ei yhtenä päivänä voi luopua tyylistään, kun MINULLA ON OIKEUS, voi jättää menemättä kokonaan.

Voi oksennus sinuakin.

Se vainaja ei kyllä sitä asua näe jos meinaat että häntä siinä pitää kunnioittaa.

Olet aikamoinen lammas. Jatka toki.

Itse kyllä aion päättää omasta pukeutumisestani.

Vierailija
13/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yhtä hutsahtavaa.

Vierailija
14/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis bilemekko, hautajaisasuna hirveä. Jo musta pitsi yksinään on todella tyylitön hautajaisiin.

Vierailija
15/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin sanoo että punaisen väri ei kuulu hautajaisiin?

Minulla oli lapseni hautajaisissa punainen pusero ja tummanharmaa hame. En usko että olisin surrut yhtään enempää kokomustassa jakkupuvussa.

Vierailija
16/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse pidät asua kauniina, laita se, äläkä kuuntele muita.

Makuja on monia.

Omaan silmää asu näyttää tarpeeksi mustalla tai tummalta joten käy kyllä hautajaisiinkin koodin puitteissa.

Pilkkua ei tarvitse viilata niiden koodien kanssa. Sakkoja siitä ei saa.

Eli mene sillä mikä tuntuu susta hyvältä.

Vierailija
17/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hautajaiset ovat vainajan päivä. Siellä kunnioitetaan tätä edesmennyttä ja pukeudutaan sen mukaisesti. Tuo mekko on gootti-bileisiin ja siksi en sitä pukisi.

Vierailija
18/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ostaa (edullisen) mustan mekon?

Esim. H&M, VeroModa, ymv. myyvät yksinkertaisia neulemekkoja (pituus hyvä olla polveen tai alle) mitkä ok hautajaisiin, ja arjessakin monikäyttöisiä (jos eock-tyyli vaikka niitivyön tmv. kanssa voi myöhemmin käyttää)

Vierailija
19/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hautajaiset ovat vainajan päivä. Siellä kunnioitetaan tätä edesmennyttä ja pukeudutaan sen mukaisesti. Tuo mekko on gootti-bileisiin ja siksi en sitä pukisi.

Joo ei sun tarvikaan.

Joku muu saa kyllä.

Vierailija
20/120 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kanssa mennään pikkujouluihin, ei hautajaisiin. Toki jos ei kertakaikkiaan ole varaa muuhun, ei sieltä ulos heitetä.