Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sterilisaation jälkeen kivulias olo,

Vierailija
08.10.2012 |

kuinka pitkään? Jos siis tehdään naiselle ja ilman muuta vatsan alueen toimenpidettä?



Olen ollut nyt 2kk ilman hormonikierukkaa ja muuttunut ihan toiseksi ihmiseksi, omaksi itsekseni. Mielihaluja on ihan koko ajan, enne ei huvittanut ikinä! Enkä todellakaan tahdo minipillereitä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle operaatio on hankalampi. Mieheni oireili kaksi viikkoa, nyt ei mitään ongelmia enää. Kannattaa tehdä miehelle, jos mahdollista.

Vierailija
2/5 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä, että hän kokee sen jotenkin vaikeaksi psykologisesti. Lisäksi mies voi tulla isäksi vielä myöhemminkin, jos vaikka menettäisi minut ja lapset. Itse taaas olen jo 42v ja lapsentekoikä alkaa olla loppusuoralla muutenkin.



Lueskelin netistä tietoa tässä samalla ja löysin tällaisen pätkän sairasloman pituudesta:



Naisen sterilisaatio



Naisen sterilisaatio tehdään useimmiten nukutuksessa tähystysleikkauksessa eli laparoskopiassa. Se tulisi tehdä mielellään viikon kuluessa kuukautisten alkamisesta raskauden mahdollisuuden poissulkemiseksi. Kunnallisella puolella sterilisaatioon on 3-6 kk:n jonot.



Laparoskopiassa vatsaontelo täytetään napapoimusta menevää neulaa pitkin näkyvyyden parantamiseksi hiilidioksidikaasulla. Se työntää suolistoa kevyesti pois tieltä. Samasta pienestä viillosta viedään tähystyskamera, jonka avulla leikkaava lääkäri näkee operoida. Alavatsaan tehdään apuviilto, josta tuodaan munanjohtimien ympärille laitettavat puristimet tai munanjohtimen katkaisemiseen tai tarvittavat välineet. Toimenpiteen jälkeen kaasu johdetaan pois vatsaontelosta ja haavoihin laitetaan tikit. Operaatio kestää noin tunnin. Jos vointi on hyvä, kotiin voi päästä jo samana iltana, yleensä viimeistään seuraavana päivänä. Sairaslomaa tarvitaan yleensä alle viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehty ja oli lähes yhtä nopeaa, kuin kierukan laittaminen.

Vierailija
4/5 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehty ja oli lähes yhtä nopeaa, kuin kierukan laittaminen.

Mullekin on tehty Essure. Kivulias olo oli noin kaksi tuntia toimenpiteen jälkeen. Sen jälkeen täysin normaali olo. Suosittelen.

Vierailija
5/5 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehty ja oli lähes yhtä nopeaa, kuin kierukan laittaminen.

Kuin myös, sairauslomaatarvitaan vain toimenpidepäivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan