Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajan sijainen saa palkan koko lukuvuodelta,

Vierailija
19.06.2012 |

jos opettaja hakee virkavapaata koko lukuvuodeksi. Siis 12 kuukaudeksi. Jos hakee virkavapaata lyhyempinä pätkinä, sijainen palkataan niiksi pätkiksi. Näin voin kertoa ihan omasta kokemuksestani, omilta hoitovapailtani sijaiset saivat aina koko vuoden palkan, koska en tietenkään hyvällä omallatunnolla olisi voinut viedä ihmisiltä heidän tienaamaansa palkkaa.



En tiedä valehtelevatko opettajat itselleen vai vain muille, kun väittävät, että sijainen ei kuitenkaan olisi saanut palkkaa. No minun sijaiseni saivat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää myöntää syyksi se, että haluaa sen rahan, vaikka ei työtä sen eteen ole tehnytkään, kun sen kerran voi saada, eikä väittää, että sijainen ei sitä kuitenkaan saisi.

Vierailija
2/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä olisitkin poissa useampia vuosia, ei sijaista palkata koko ajaksi. Ensinnäkin yli vuoden ajaksi pitäisi olla pätevä, ja tiedäthän sinä pätevän ja epäpätevän palkan eron.



Toiseksi, kunnat säästävät! Ei mikään velvoita pitämään sijaisia töissä loman aikana.



Mistä luulet johtuvan, että minä määräaikaisia opettajan sijaisuuksia tekevänä en ole katsonut mitenkään hyödylliseksi liittyä OAJ:n jäseneksi?



Siihen on kaksikin syytä: Nykyinen liittoni ja varsinkin sen työttömyyskassa on palvellut minua aivan kiitettävästi. Toiseksi: OAJ ajaa vain vakivirassa olevien opettajien etua (jos niitäkään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joilla on jostain syystä erityisoikeuksia.

Nimimerkki Itsekin opettaja ja oikeasti ajattelen näin sijaisten riistämisestä

Vierailija
4/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää myöntää syyksi se, että haluaa sen rahan, vaikka ei työtä sen eteen ole tehnytkään, kun sen kerran voi saada, eikä väittää, että sijainen ei sitä kuitenkaan saisi.


Omat opettajatuttuni eivät muuta väitäkkään. Vain idiootti jättäisi ilmaisen rahan ottamatta noin ylipäätään.

Vierailija
5/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaiset oli palkattu ajalle 13.8.2011-31.5.2012. Lukuvuoden loput kaksi päivää sijaisten ryhmiä vetivät koulunkäyntiavustajat. Jos viranhaltija ei palannut töihin kesäksi, meni säästyneet rahat kunnan pohjattomaan kassaan. Näin eteläsuomalaisessa kasvukunnassa.

Vierailija
6/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä esitä omaa pikkuelämääsi yleisenä totuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle sanottiin aivan vasta, että tee niiden päivämäärien kanssa miten tykkäät, ota palkkasi tai jätä kunnan kassaan. Sijaiselle se ei mene. Epävarmuuksissani kyselin, kuinka kannattaisi toimia, virastossa neuvottiin, että totta ihmeessa otat sen rahan, koska et voi siirtää kesälomiasi vapaan päätteeksi, kuten muut.