Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Elikkä mulla olis sulle, Hanna, tosi mukava tarjous.."

Vierailija
12.02.2015 |

"Ei kiitos, en tilaa mitään."

"Voisit kuitenkin, Hanna, kuunnella tarjouksen loppuun, eikös.. Niin me täällä Lehtimoguli OY:ssä halutaan, Hanna, kiittää sua aiemmista lehtitilauksista ja tarjota sulle, Hanna, ihan ilmaiseksi Epäkiinnostavaa Lehteä ja tähän tulisi kaupan päälle, kuule Hanna, vielä Ihan Hirveä Paita tai vaihtoehtoisesti Todella Turha Sisustusesine. Ja tämä Epäkiinnostavan Lehden kuule Hanna saisit nyt ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi että varmaan laitetaan sulle, Hanna lehti tulemaan.."

"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä. Eikä tuo ilmainen ole, tuossa varmasti sitoudun vuoden tilaukseen ja saan kolmen kuukauden alennuksen. Kuluttajan harhaanjohtamista, josta voi tulla pahimmillaan rikossyyte."

"Öh. Niin siis kyllähän tämä ilmainen jakso on osa pidempää tilausta, mutta siis kuule Hanna saat kolme kuukautta lukea Epäkiinnostavaa Lehteä ihan ilmaiseksi ja.."

"Ei kiitos. Lehti ei kiinnosta minua."

"Meillä olis täällä toisiakin lehtiä, Vielä Tylsempi Lehti tai Krääsälehti tai kiinnostaiskos sua, Hanna, Aivottomien Kanojen Juorulehti?"

"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä, kuten jo sanoin."

"Näihin kaikkiin tulis kuule noita tilaajalahjoja mukaan. Ja kuule, Hanna, voin ihan näin meidän kesken laittaa sulle tulemaan vielä Kutittavat Tukisukat ja Muovisen Rannerenkaan, joka on ihan kuule Turhan Julkkiksen suunnittelema."

"Hei kuule, kiitos tarjouksesta. En todellakaan tilaa mitään lehtiä. Kiitos ja kuulemiin."

"Kuule Hanna.."

"Tuut-tuut-tuut.."

Mulla on työpuhelin, johon ei saa minkään valtakunnan estoja päälle, koska kaikki soittajat voivat olla potentiaalisia asiakkaita. Arvostan kaikkia töitä tekeviä ihmisiä, mutta kyllä tuo puhelinmyynti on niin pohjakakkaa kuin ikinä vaan voi olla. Voisi lailla kieltää puhelinmyynnin. 

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
2/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuunnella myyntipuhetta. Sano vain iloisesti että no hei hei sullekin, kiitos soitosta mutta en osta mitään. Kuulemiin! Ja paina punaista luuria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää keskustelemaan heidän kanssaan. Sanot vain normaalilla äänellä: Ei kiitos, en tilaa mitään. Hyvää päivänjatkoa. (Ja sitten puhelin kiinni)

Vierailija
4/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kerrot että he soittavat sinun työpuhelimeen ja sanot että eivät saa soittaa enää.. Kiitos päivän nauruista, sulla on kirjoittajan lahjoja :)

Vierailija
5/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lyön suoraan kuitin korvaan. Sanon vaan että ei kiinnosta, heippa.

Vierailija
6/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen kaikki sanat ja esitän kiinnostunutta ja melkein tilaan, kunbes sanon että saan töissä lukea kaikki lehdet ILMAISEKSI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, että on sokea.

Vierailija
8/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta. Vaikka nätisti sanoio, että kiitos, mutta nyt en tilaa niin jankataan ja jankataan. ÄRSYTTÄVÄÄ!  AP:N kirjoitus aivan mahtava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua?
Yritysten nimissä oleviin numeroihin ei edes soitella :)

Vierailija
10/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tollaisia myyntipuheita mäkin jaksaisin kuunnella ja varmaan ostaisinkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano heti puhelun alussa, että on soittanut  työpuhelimeen ja olet töissä etkä voi puhua henkilökohtaisia asioita.

Minulla tehoaa, pyytävät jopa anteeksi häiriötä.

 

Vierailija
12/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta.

[/quote]

Minä varmasti myyjänä arvostaisin enemmän sitä, että sanotaan heti suoraan ettei aiokaan ostaa, ja lopetetaan puhelu, kuin sitä että tuhlataan myyjän aikaa ja äänijänteitä turhaan löpinään viisitoista minuuttia. Sitä enemmänhän ne ehtii asiakkaita soitella läpi, mitä nopeammin pääsee turhista löpinöistä irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta. Vaikka nätisti sanoio, että kiitos, mutta nyt en tilaa niin jankataan ja jankataan. ÄRSYTTÄVÄÄ!  AP:N kirjoitus aivan mahtava!

[/quote]

Näin juuri. Olisi kiva olla ystävällinen ja toivottaa hyvää päivänjatkoa, mutta välillä se tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta. En ole koskaan lyönyt luuria korvaan. 

ap

Vierailija
14/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi puhutteleu muuten etunimellä ei ollut niin yleistä vielä parikyt vuotta sitten. Tuollainen puhetyyli "että mukamas ollaan niin kavereita ja tuttavallisia" ja puhutellaan etunimellä on rantautunut lähinnä tuolta markkinoinnin kultamaasta eli USA:sta. On muuten tosi ärsyttävää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta.

[/quote]

Minä varmasti myyjänä arvostaisin enemmän sitä, että sanotaan heti suoraan ettei aiokaan ostaa, ja lopetetaan puhelu, kuin sitä että tuhlataan myyjän aikaa ja äänijänteitä turhaan löpinään viisitoista minuuttia. Sitä enemmänhän ne ehtii asiakkaita soitella läpi, mitä nopeammin pääsee turhista löpinöistä irti.

[/quote]

Antaako tuo "Ei kiitos, en tilaa mitään" sinulle sellaisen käsityksen, että kyseessä on potentiaalinen ostava asiakas? Eikö tuo ole jo ihan selvästi sanottu, ettei tilaa mitään?

Vierailija
16/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]

Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua? Yritysten nimissä oleviin numeroihin ei edes soitella :)

[/quote]

Kyllä, puhelinmyynti pitäisi kieltää. Ihan kaikki myyminen puhelimitse.

Vierailija
17/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:27"]

Toi puhutteleu muuten etunimellä ei ollut niin yleistä vielä parikyt vuotta sitten. Tuollainen puhetyyli "että mukamas ollaan niin kavereita ja tuttavallisia" ja puhutellaan etunimellä on rantautunut lähinnä tuolta markkinoinnin kultamaasta eli USA:sta. On muuten tosi ärsyttävää...

[/quote]

Niinpä. Suomessa tuollainen tekotuttavallisuus on töykeää, ei kuulu kulttuuriimme. Eivät vaan tajua nuo "puheluiden käsikirjoittajat" että tuolla tavalla saadaan potentiaalinen asiakas ärtyneeksi heti alkuun.

Vierailija
18/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta.

[/quote]

Minä varmasti myyjänä arvostaisin enemmän sitä, että sanotaan heti suoraan ettei aiokaan ostaa, ja lopetetaan puhelu, kuin sitä että tuhlataan myyjän aikaa ja äänijänteitä turhaan löpinään viisitoista minuuttia. Sitä enemmänhän ne ehtii asiakkaita soitella läpi, mitä nopeammin pääsee turhista löpinöistä irti.

[/quote]

Antaako tuo "Ei kiitos, en tilaa mitään" sinulle sellaisen käsityksen, että kyseessä on potentiaalinen ostava asiakas? Eikö tuo ole jo ihan selvästi sanottu, ettei tilaa mitään?

[/quote]

No jos et sano kuulemiin ja lopeta puhelua, oletan että haluat varmaan kuulla vielä lisää. Sillä lailla se myynti ja markkinointi kuule toimii.

Vierailija
19/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmetteln aina sitä mikä ihmeen kiitos aiemmista tilauksista.... mulle ei ole tullut mitään tilauksia sen jälkeen kun äiti lopetti akuankan 25v sitten.... eikä ainakaan työpaikan yhteystietoihin :) 

 

Tai ne kun aloittaa, että mitä sinne Kotikaudulle kuuluu... Joo, olin Kotikadulla töissä 2v sitten, firma muutti sen jälkeen parikin kertaa, että en todellakaan tiedä mitä Kotikadulle nykyisin kuuluu.

Vierailija
20/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]

Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta.

[/quote]

Minä varmasti myyjänä arvostaisin enemmän sitä, että sanotaan heti suoraan ettei aiokaan ostaa, ja lopetetaan puhelu, kuin sitä että tuhlataan myyjän aikaa ja äänijänteitä turhaan löpinään viisitoista minuuttia. Sitä enemmänhän ne ehtii asiakkaita soitella läpi, mitä nopeammin pääsee turhista löpinöistä irti.

[/quote]

 

Sanonkin, mutta myyntipuhe vain jatkuu ja jatkuu....