Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Elikkä mulla olis sulle, Hanna, tosi mukava tarjous.."

Vierailija
12.02.2015 |

"Ei kiitos, en tilaa mitään."

"Voisit kuitenkin, Hanna, kuunnella tarjouksen loppuun, eikös.. Niin me täällä Lehtimoguli OY:ssä halutaan, Hanna, kiittää sua aiemmista lehtitilauksista ja tarjota sulle, Hanna, ihan ilmaiseksi Epäkiinnostavaa Lehteä ja tähän tulisi kaupan päälle, kuule Hanna, vielä Ihan Hirveä Paita tai vaihtoehtoisesti Todella Turha Sisustusesine. Ja tämä Epäkiinnostavan Lehden kuule Hanna saisit nyt ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi että varmaan laitetaan sulle, Hanna lehti tulemaan.."

"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä. Eikä tuo ilmainen ole, tuossa varmasti sitoudun vuoden tilaukseen ja saan kolmen kuukauden alennuksen. Kuluttajan harhaanjohtamista, josta voi tulla pahimmillaan rikossyyte."

"Öh. Niin siis kyllähän tämä ilmainen jakso on osa pidempää tilausta, mutta siis kuule Hanna saat kolme kuukautta lukea Epäkiinnostavaa Lehteä ihan ilmaiseksi ja.."

"Ei kiitos. Lehti ei kiinnosta minua."

"Meillä olis täällä toisiakin lehtiä, Vielä Tylsempi Lehti tai Krääsälehti tai kiinnostaiskos sua, Hanna, Aivottomien Kanojen Juorulehti?"

"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä, kuten jo sanoin."

"Näihin kaikkiin tulis kuule noita tilaajalahjoja mukaan. Ja kuule, Hanna, voin ihan näin meidän kesken laittaa sulle tulemaan vielä Kutittavat Tukisukat ja Muovisen Rannerenkaan, joka on ihan kuule Turhan Julkkiksen suunnittelema."

"Hei kuule, kiitos tarjouksesta. En todellakaan tilaa mitään lehtiä. Kiitos ja kuulemiin."

"Kuule Hanna.."

"Tuut-tuut-tuut.."

Mulla on työpuhelin, johon ei saa minkään valtakunnan estoja päälle, koska kaikki soittajat voivat olla potentiaalisia asiakkaita. Arvostan kaikkia töitä tekeviä ihmisiä, mutta kyllä tuo puhelinmyynti on niin pohjakakkaa kuin ikinä vaan voi olla. Voisi lailla kieltää puhelinmyynnin. 

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua mutta täällä on yksi puhelinmyyjä, olen ollut samassa toimistossa jo päälle viisi vuotta. Oman alan töitä ei ole ja työttömäksi en halua jäädä, mieluummin olen vaikka puhelinmyyjä. Itse pärjään ihan hyvin ja tienaankin mukavasti vaikka työskentelen vain 9 - 14:30 arkisin.

Musta on ihan kiva jos asiakas sanoo alussa jos häntä ei tosiaankaan kiinnosta niin voimme lopettaa puhelun eikä kummankaan aika mene hukkaan. Toivotan aina asiakaalle mukavaa päivänjatkoa vaikka en muuta pääsisi sanomaan, ihan turha alkaa tuputtamaan väkisin. Osa asiakkaista tykkää kun soitan, mulla on ihan sellaisia vakituisia asiakkaita joille soitan aina kun nykyinen tilausjakso on ohi. Pääsääntöisesti asiakkaat ovat mukavia ja ymmärtävät että teen työtäni. Törkeimpiä kokemukseni mukaan ovat keski-ikäiset naiset, saa kuulla haistattelua ja vaikka minkänäköistä kielenkäyttöä vaikka itse koittaa olla kohtelias ja lopettaa puhelua heti kun huomaa ettei toista tosiaankaan kiinnosta.

Tuota nimellä puhuttelemista en ymmärrä, meidänkin toimistossa muutama myyjä puhuu niin.

Vierailija
142/155 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa soittajalle ettet halua myyntipuheluita jotta laittaa kiellon edes heidän firmaansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua mutta täällä on yksi puhelinmyyjä, olen ollut samassa toimistossa jo päälle viisi vuotta. Oman alan töitä ei ole ja työttömäksi en halua jäädä, mieluummin olen vaikka puhelinmyyjä. Itse pärjään ihan hyvin ja tienaankin mukavasti vaikka työskentelen vain 9 - 14:30 arkisin.

Musta on ihan kiva jos asiakas sanoo alussa jos häntä ei tosiaankaan kiinnosta niin voimme lopettaa puhelun eikä kummankaan aika mene hukkaan. Toivotan aina asiakaalle mukavaa päivänjatkoa vaikka en muuta pääsisi sanomaan, ihan turha alkaa tuputtamaan väkisin. Osa asiakkaista tykkää kun soitan, mulla on ihan sellaisia vakituisia asiakkaita joille soitan aina kun nykyinen tilausjakso on ohi. Pääsääntöisesti asiakkaat ovat mukavia ja ymmärtävät että teen työtäni. Törkeimpiä kokemukseni mukaan ovat keski-ikäiset naiset, saa kuulla haistattelua ja vaikka minkänäköistä kielenkäyttöä vaikka itse koittaa olla kohtelias ja lopettaa puhelua heti kun huomaa ettei toista tosiaankaan kiinnosta.

Tuota nimellä puhuttelemista en ymmärrä, meidänkin toimistossa muutama myyjä puhuu niin.

Pitää vielä mainita että meidän firma työllistää suomessa yli 200 henkilöä jos mukaan lasketaan ulossoittokamppanjat, pari meille ulkoistettua aspaa ja muut toimistohenkilöt. Kyllä siinä jäisi iso määrä ihmisiä työttömäksi ja valtiolta verorahoja saamatta jos puhelinmyynti kiellettäisiin lailla. Meillä on kaikilla takuupalkka ICT-tessin mukainen ja päälle provikat kuka niitä sitten saakaan.

Vierailija
144/155 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon superärsyttävään etunimellä puhutteluun kun lisää vielä jonkun "lupsakan" (=teennäisen) murteen mukaan, niin kyllä verenpaine nousee ja kiukku kasvaa.

Vierailija
145/155 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuuntelen kaikki sanat ja esitän kiinnostunutta ja melkein tilaan, kunbes sanon että saan töissä lukea kaikki lehdet ILMAISEKSI

Mä olen myös yhdellä lehtitalolla töissä ja saan lehdet ilmaiseksi työkappaleina. Tämän aina lehtimyyjille kerron saman tien jolloin kyllä antavat olla, mutta kerran yksi tokaisi: "Niinhän ne kaikki sanoo." :D

Vierailija
146/155 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää entiset puhelinmyyjäthän ovat nykyisin myös asiakaspalvelijoita Soneralla tai Elisalla. Kyllä on asiakaspalvelun taso just sitä luokkaa, kun Santeri 18v yrittää esittää asiantuntevaa, vaikka on pihalla kun olkiukko. En ymmärrä oikeasti, miten isoilla firmoilla on varaa ulkoistaa asiakaspalvelu joidenkin kouluttamattomien tyhjäpäitten käsiin.

Vierailija
147/155 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikon uppaus.

Vierailija
148/155 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että odotin kerran lääkärin soittoa (soittoaika varattu) ja samaan aikaan sattuikin soittamaan puhelinmyyjä. Kerroin asiallisesti, että valitettavasti en ehdi nyt puhua kun lääkäri soittaa minulle ihan juuri, mutta voitko soittaa tunnin kuluttua uudelleen, että olen itseasiassa tilaamassa siskolleni lahjaksi erästä lehteä. Myyjä täräytti "No ei sulle mikään hiton lääkäri soita että hoidetaan tämä nyt kerralla kuntoon" Ei siinä auttanut kun lyödä luuri korvaan, niitä soittoaikoja kun ei ihan joka väliin saa.

Vierailija
149/155 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin en vastaa. Jos vahingossa vastaan ja alkaa myyntipuhe, suljen vain puhelimen. Jos se soi uudestaan, en vastaa. Kätevää, vai mitä? Aiemmin olin usein vihainen puhelinmyynnin takia mutta tällä keinoin voi neutraalisti ohittaa häiriön.

Vierailija
150/155 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon superärsyttävään etunimellä puhutteluun kun lisää vielä jonkun "lupsakan" (=teennäisen) murteen mukaan, niin kyllä verenpaine nousee ja kiukku kasvaa.

KYLLÄ! Kyllä on verenpaineet tapissa, kun mulle soittelee kaikenmaualiman Pekka Puupiät!!!

Vierailija
151/155 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ! Kyllä on verenpaineet tapissa, kun mulle soittelee kaikenmaualiman Pekka Puupiät!!!

:D

Vierailija
152/155 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä toimintaa kyllä joillain tässä ketjussa mainituilla puhelinmyyjillä/firmoilla, näin itsekin kyseistä työtä tehneenä. Ensinnäkin, älytön jankkaus ei johda mihinkään jos asiakas on vaan suoraan torjuva. Parempi lopettaa puhelu sellaisen kanssa ja siirtyä seuraavaan. Älytöntä, jos joku esimies ei tätä tajua vaan vaatii jankkaamaan. Toisekseen, huonon hetken selitys on paras uskoa, koska se ihminen voi oikeasti ostaakin jotain jos sille suostuu soittamaan parempana ajankohtana uudestaan. Itse oon aina laittanut nämä uudestaan soitettavaksi, en ole pakottanut kuuntelemaan spiikkiä heti koska sillä se kauppa ainakin satavarmasti kaatuu. Jos asiakas sanoo että on markkinointikielto, niin puhelu lopetetaan heti ja otetaan tieto ylös että on numerossa kielto, tämä on käsittääkseni suoramarkkinointiliiton linja myös.

Vierailija
153/155 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin siten, että kyselen myytävään tuotteeseen tai meneillään olevaan kampanjaan liittyen niin vaikeita kysymyksiä, ettei myyjä osaa niihin vastata. Siinä vaiheessa, kun myyjä on joutunut myöntämään tietämättömyytensä 20-30 esittämäni kysymyksen kohdalla, kehotan häntä ottamaan aluksi hieman selvää myymästään tuotteesta tai palvelusta ja ottamaan sen jälkeen uudestaan yhteyttä. En ole töykeä tai tyly, vaan puhuttelen myyjää erittäin ystävällisesti. Jos hän puhuttelee minua etunimeltä, niin minäkin teen saman hänelle, vieläpä oikein korostetusti. Jos sama myyjä soittaa uudelleen, keksin kyllä lisää vaikeita kysymyksiä ja teen saman uudelleen.

Vierailija
154/155 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toimin siten, että kyselen myytävään tuotteeseen tai meneillään olevaan kampanjaan liittyen niin vaikeita kysymyksiä, ettei myyjä osaa niihin vastata. Siinä vaiheessa, kun myyjä on joutunut myöntämään tietämättömyytensä 20-30 esittämäni kysymyksen kohdalla, kehotan häntä ottamaan aluksi hieman selvää myymästään tuotteesta tai palvelusta ja ottamaan sen jälkeen uudestaan yhteyttä. En ole töykeä tai tyly, vaan puhuttelen myyjää erittäin ystävällisesti. Jos hän puhuttelee minua etunimeltä, niin minäkin teen saman hänelle, vieläpä oikein korostetusti. Jos sama myyjä soittaa uudelleen, keksin kyllä lisää vaikeita kysymyksiä ja teen saman uudelleen.

Olisinpa minäkin noin viitseliäs!

Vierailija
155/155 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat aina väärään aikaan, yleensä olen asiakkaan luonna. Olisi. Kohteliasta kysyä soitinko hyvään aikaan, ymv. Lyön luurin päälle kun soittaja kysyy vaikka sanon että huonoon aikaan soitit olen asiakkaan luona mutta tivataan onko yrityksen päättäjä linjoilla …. Järkyttävän epäkohteliasta