Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Elikkä mulla olis sulle, Hanna, tosi mukava tarjous.."

Vierailija
12.02.2015 |

"Ei kiitos, en tilaa mitään."

"Voisit kuitenkin, Hanna, kuunnella tarjouksen loppuun, eikös.. Niin me täällä Lehtimoguli OY:ssä halutaan, Hanna, kiittää sua aiemmista lehtitilauksista ja tarjota sulle, Hanna, ihan ilmaiseksi Epäkiinnostavaa Lehteä ja tähän tulisi kaupan päälle, kuule Hanna, vielä Ihan Hirveä Paita tai vaihtoehtoisesti Todella Turha Sisustusesine. Ja tämä Epäkiinnostavan Lehden kuule Hanna saisit nyt ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi että varmaan laitetaan sulle, Hanna lehti tulemaan.."

"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä. Eikä tuo ilmainen ole, tuossa varmasti sitoudun vuoden tilaukseen ja saan kolmen kuukauden alennuksen. Kuluttajan harhaanjohtamista, josta voi tulla pahimmillaan rikossyyte."

"Öh. Niin siis kyllähän tämä ilmainen jakso on osa pidempää tilausta, mutta siis kuule Hanna saat kolme kuukautta lukea Epäkiinnostavaa Lehteä ihan ilmaiseksi ja.."

"Ei kiitos. Lehti ei kiinnosta minua."

"Meillä olis täällä toisiakin lehtiä, Vielä Tylsempi Lehti tai Krääsälehti tai kiinnostaiskos sua, Hanna, Aivottomien Kanojen Juorulehti?"

"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä, kuten jo sanoin."

"Näihin kaikkiin tulis kuule noita tilaajalahjoja mukaan. Ja kuule, Hanna, voin ihan näin meidän kesken laittaa sulle tulemaan vielä Kutittavat Tukisukat ja Muovisen Rannerenkaan, joka on ihan kuule Turhan Julkkiksen suunnittelema."

"Hei kuule, kiitos tarjouksesta. En todellakaan tilaa mitään lehtiä. Kiitos ja kuulemiin."

"Kuule Hanna.."

"Tuut-tuut-tuut.."

Mulla on työpuhelin, johon ei saa minkään valtakunnan estoja päälle, koska kaikki soittajat voivat olla potentiaalisia asiakkaita. Arvostan kaikkia töitä tekeviä ihmisiä, mutta kyllä tuo puhelinmyynti on niin pohjakakkaa kuin ikinä vaan voi olla. Voisi lailla kieltää puhelinmyynnin. 

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:15"]

Olen muuten nuoruudessani tehnyt puhelinmyyntitöitä n.6kk ajan. Olin koko sen ajan mitä jaksoin sitä touhua niin konttorini paras myyjä eräässä isossa etelä-suomalaisessa kaupungissa. Myin osa-aikaisena iltatyöntekijänä samoja ja parempia kappalemääriä mitä kokopäiväiset päivätyöläiset. Tuos hommat paras tili tehdään iltaisin, päivisin tavalliset ihmiset on töissä eivätkä ehdi juttelemaan ja eläkeläisten kanssa kuluttaa vaan aikaansa. Työhön perehdyttämisessä annettiin se a4 paperi kouraan josta lueskella, viskasin sen heti ensi alkuun roskiin. Sitten oli tämä esimiesrouva joka puhui aina "miten tällä alalla toimitaan" niin pari kertaa huomautti asiasta kun huomasi, et puhun ihan omiani. No eka 2viikkojakso niin olin kappalemäärissä heti konttorin ykkönen + oikeasti toteutuneet tilaukset eli ne jotka tilas multa lehden niin maksoivat sen 95% kun normaalisti tuo lukema on jotain 50-80% kun niitä myydään asiakkaille väkisin. Kyllä sillä touhulla teki nuori ihan hyvää tiliä iltaisin en ees työskennellyt kun n.4h arki-iltaisin. Mut multa on tullut tuo paskanpuhuminen aina niin luonnostaan ja siihen lisättynä miellyttävä puhelinääni niin menee niinku veitti voihin noi myyntipuheet. Mä tein kauppaa ainoastaan 20-60v naisten ja 30-50v miesten kanssa. ja 30-50v miehissäkin vielä aika valikoivasti. Eläkeläisten huolia en alkanut kuuntelemaan ja nuoret ja vanhat miehet myös pois, koska kummatkaan asiakasryhmät ei osta mitään. Huomaatte sitten tulleenne vanhoiksi, kun puhelin soi tuntemattomasta numerosta, mutta teille lyödään luuria korvaan. Se ei ole mikään ahdistelija vaan ammattitaitoinen puhelinmyyjä joka tunnistaa heti puhelun alkaessa kannattaako alkaa myymään vai siirrytäänkö seuraavaan. Värisevällä äänellä kun joku Saimi-Mummi vastaa sieltä niin seuraavaan. Sama kun joku juntin kuuloinen PENTTI vastaa niin seuraavaan. Mutta osan Penteistä kanssa tehdään kauppaa. Eläkeläiset jätetään rauhaan, kansaneläkeläisen oppii tunnistamaan miten se vastaa puhelimeen. Ääni on köyhän värinää siihen ei kannata kuluttaa aikaansa, se on pois oikeasti tuottavilta kontakteilta. Parhaiten tos pärjää, jos on luonnostaan supliikki ja juttelee ihan ex-tempore jokaselle asiakkaalle yksilönä. Mut jos siihen pystyy niin yleensä löytää jotain mielekkäämpääkin tekemistä missä voi käyttää sitä hyödyksi. Lehden myynti on lopulta siis ihan yhtä helppoa kuin yhmammojen pokaaminen, ei mitään rakettitiedettä.

[/quote]

Eli nauhotan saimimamman "haloon" ja vastaan sillä kaikkiin outoihin numeroihin ;) Kiitos vinkistä.

[/quote]

Oleppa hyvä. T.Jorma69

Vierailija
62/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas teen niin että kieltäydyn heti kohteliaasti kahdesti, nopeasti. "Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä." ja "Ei kiitos, en tilaa mitään, hei."

Jos myyjä kahden jälkeen jatkaa selittämistä, niin lasken puhelimen pöydälle puhelun vielä ollessa kesken ja annan myyjän höpöttää itsekseen loppuun. Ne muuten puhuu pitkään, jos antaa, jopa minuutteja. :D

Mä en lyö luuria korvaan ikinä, jos vastapuoli vielä puhuu, se on töykeää. Enkä luovu omista käytöstavoista silloinkaan kun vastapuoli käyttäytyy törkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua?
Yritysten nimissä oleviin numeroihin ei edes soitella :)
[/quote]

Maksan nykyisestä 10e, netti ja tekstaripaketti, saa mielellään tarjota 20e nykyistä halvemmalla :Dd
[/quote]
No tämä koskee sellaisia ihmisiä joilla on ihan kivikautinen liittymä, esimerkiksi maksavat 50€ 300min puhetta? Ottaisitko tässä tapauksessa mieluummin halvemman liittymän (kuten nykyisesi) vai pitäisitkö kalliimman huonommilla eduilla vain siksi ettet pidä puhelinmyyjistä? Ja kyseessä toistaiseksi voimassa oleva sopimus :) kaikki ihmiset ei osaa päivittää niitä liittymiä itse eivätkä ymmärrä että voisivat saada halvempaa ja parempaa kuin se kivikautinen kallis liittymä.
[/quote]

Osaan kyllä siinä tapauksessa mennä ihan liikkeeseen ja työskentelen it-alalla, joten tiedän miten asiat menee :) Nytkin poikaystävälle olisi tarjottu 2e nykyistä halvempi liittymä, mutta se liittymä oli 12kk, nykyisen pystyy irtisanomaan vaikka heti. En itsekkään vaihtaisi parin euron takia, jos liittymää ei pystyisi irtisanomaan heti, vaikka puhelinmyyjä tarjoaisi sen liittymän pari euroa halvemmalla. Aina se hinta ei ole kaikki.
[/quote]
No sitten toi mun kirjoitus ei varmaan koskenut sua kerran osaat itse päivittää liittymäsi. Lueppa se ensimmäinen lause uudestaan kun ei taida toi sun lukutaito olla kunnossa vaikka kuinka it-alalla työskentelet..
[/quote]
Ja esimerkissä oli myös toistaiseksi voimassaoleva sopimus kyseessä. Jospa rouva it-alalla työskentelevä vähän harjoittaisi luetunymmärtämistään? Et vastannut millään muotoa tuohon lainaamasi viestiin.

Vierailija
64/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teistä puhelinmyyjä vihaajista moraalisesti oikein että annettaisiin esimerkiksi vanhusten maksaa se 50-80€ liittymistään kun eivät tiedä muusta?

Vierailija
65/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:31"]

Olisiko teistä puhelinmyyjä vihaajista moraalisesti oikein että annettaisiin esimerkiksi vanhusten maksaa se 50-80€ liittymistään kun eivät tiedä muusta?

[/quote]

Jos maksaa liittymästään tuollaisia summia, ei varmaan ole kykenevä tekemään niistä sopimuksia puhelimitse. Jos teillä olisi mitään häpyä, ilmoittaisitte nuo asiakkaat ennemmin kunnan sosiaalitoimelle, kuin soittelette myyntipuheluitanne.

Vierailija
66/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:35"]

[/quote]

Jos maksaa liittymästään tuollaisia summia, ei varmaan ole kykenevä tekemään niistä sopimuksia puhelimitse. Jos teillä olisi mitään häpyä, ilmoittaisitte nuo asiakkaat ennemmin kunnan sosiaalitoimelle, kuin soittelette myyntipuheluitanne.

[/quote]

Tälläisiä liittymiä on ihan keski-ikäisilläkin asiakkailla. Joitain ei vain kiinnosta ne maksut kunhan vain puhelin toimii. Ja täysin kykeneviä ovat tekemään sopimuksia niin puhelimessa kuin liikkessäkin :D Eri asia on jos asiakkaalla on merkintä edunvalvonnasta, sillon ei tietysti sopimuksia tehdä. Erään asiakkaan tytär veti mulle herneet nenään koska en voinut päivitystä tehdä koska häntä ei ollut merkitty edunvalvojaksi.

Vierailija
67/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Monella on suoraveloitus käytössä eivätkä edes näe laskujaan.

Vierailija
68/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mitäpä jos ne vanhusten lapset vaikka kiinnittäisivät asiaan huomiota eikä mikään sosiaalitoimi? Ja puhelinmyyjälle ei todellakaan kuulu mihinkään sosiaalitoimeen ilmoittelu suurten laskujen vuoksi. voi herran jestas.

Vierailija
69/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:08"]

Ei tarvitse kuunnella myyntipuhetta. Sano vain iloisesti että no hei hei sullekin, kiitos soitosta mutta en osta mitään. Kuulemiin! Ja paina punaista luuria.

[/quote]

Taannoin täällä oli puhelinmyyjä joka sanoi soittavansa uudestaan, jos myyntipuhetta ei kuunnella. Kuulemma on loukkaavaa pistää vain luuri kiinni, ja ensin pitää kuunnella myyntipuhe jos haluaa, että myyjä uskoo ettei sua kiinnosta.

Vierailija
70/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivän ekan YLLÄTYSGALLUPIN aika. GALLUP: Panisitko Jorma69 ?

Vierailija
71/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

Mitäpä jos ne vanhusten lapset vaikka kiinnittäisivät asiaan huomiota eikä mikään sosiaalitoimi? Ja puhelinmyyjälle ei todellakaan kuulu mihinkään sosiaalitoimeen ilmoittelu suurten laskujen vuoksi. voi herran jestas.

[/quote]

Ei kuulu ei ... niille kuuluu vain vainuta otollista riistaa välittämättä millainen tapaus siellä toisessa päässä on.

Vierailija
72/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua?
[/quote]

Maksan nykyisestä 10e, netti ja tekstaripaketti, saa mielellään tarjota 20e nykyistä halvemmalla :Dd
[/quote]
No tämä koskee sellaisia ihmisiä joilla on ihan kivikautinen liittymä, esimerkiksi maksavat 50€ 300min puhetta? Ottaisitko tässä tapauksessa mieluummin halvemman liittymän (kuten nykyisesi) vai pitäisitkö kalliimman huonommilla eduilla vain siksi ettet pidä puhelinmyyjistä? Ja kyseessä toistaiseksi voimassa oleva sopimus :) kaikki ihmiset ei osaa päivittää niitä liittymiä itse eivätkä ymmärrä että voisivat saada halvempaa ja parempaa kuin se kivikautinen kallis liittymä.
[/quote]

Osaan kyllä siinä tapauksessa mennä ihan liikkeeseen ja työskentelen it-alalla, joten tiedän miten asiat menee :) Nytkin poikaystävälle olisi tarjottu 2e nykyistä halvempi liittymä, mutta se liittymä oli 12kk, nykyisen pystyy irtisanomaan vaikka heti. En itsekkään vaihtaisi parin euron takia, jos liittymää ei pystyisi irtisanomaan heti, vaikka puhelinmyyjä tarjoaisi sen liittymän pari euroa halvemmalla. Aina se hinta ei ole kaikki.
[/quote]
No sitten toi mun kirjoitus ei varmaan koskenut sua kerran osaat itse päivittää liittymäsi. Lueppa se ensimmäinen lause uudestaan kun ei taida toi sun lukutaito olla kunnossa vaikka kuinka it-alalla työskentelet..
[/quote]

Lueppa itse, aloit pälpättämään kivikautisesta liittymästä, vaikka kerroin nykyisen tekstari+netti-pakettini olevan 10e :D Olisit voinut jatkaa aiheesta lainaamatta viestiäni.

Vierailija
73/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei kuulu ei ... niille kuuluu vain vainuta otollista riistaa välittämättä millainen tapaus siellä toisessa päässä on.
[/quote]
No mikä tahansa tarjous on parempi kuin 80€/kk

Vierailija
74/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:23"]

Mutta kun ystävä hyvä se ei ole kiinni siitä ymmärryksestä. Kuuluu työnkuvaan, että sitä kauppaa kalastellaan jos siihen vain on mahdollisuus. Ja aina on mahdollisuus jos poka jää roikkumaan luurin toiseen päähän. Tällä filosofialla ne myyjät on liikkeellä. Totta kai siinä kuullaan jos puhelin jätetään pöydälle eikä luurin toisessa päässä ole ketään. Silloin puhelu lopetataan. Mutta jos langalle jäädään muka kohteliaisuuttaan notkumaan kun ei kehdata lopettaa puhelua, niin voitte varautua siihen että myyntipuheet jatkuu vain. Ja sen lisäksi jokaiseeen yleisimpään tekosyyhyn on keksittynä vastapuhe. Eli kaikista tehokkainta on se "ei kiitos ja heippa" ja punainen luuri.

Itse olin ihan paska myyjä ja yhden kesän siinä hommassa vuokrarahoja tienaamassa opiskelijana notkuin. Se oli rasittavinn duuni missä olen ollut ja opiskeluaikana tuli oltua vaikka millasissa hanttihommissa. Voi kuinka olisikaan tehnyt mieli ensimmäisen ei kiitoksen jälkeen antaa periksi. Mutta kun ei voinut koska natsi-esimies kuunteli puheluita ja tuli haukut jos et jatkanut myymistä niin kauan kuin langan toisessa päässä joku hengitti.

[/quote]

Eipä teidän firma hääppöinen päässyt olemaan. Ja paska myyjä varmana olitkin noilla esimiehen ohjeilla. Hyvä myyjä lopettaa nopeasti sellaiset puhelut joista jo heti näkee ettei kauppaa tule, eikä jää tuhlaamaan aikaansa.

nim. puhelinmyyjänä toiminut 1v

Vierailija
75/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Lueppa itse, aloit pälpättämään kivikautisesta liittymästä, vaikka kerroin nykyisen tekstari+netti-pakettini olevan 10e :D Olisit voinut jatkaa aiheesta lainaamatta viestiäni.
[/quote]
No sä vastasit mun kirjoittamaan viestiin ja kerroit kuinka sulla on niin ja niin halpa ja mä kerroin kenelle me niitä tarjouksia tehtiin ja kenelle ne oli tarkoitettu. Soitettiin me myös ihmisille joilla lasku oli 5-15e kk mutta mä ainakin sanoin etten voi tarjota parempaa ja se oli siinä. Voitko uskoa että joillakin se lasku voi olla sen 50€/kk ja operaattori haluaa tarkota edullisempaa jos ihminen ei itse osaa kymmenessä vuodessa sitä päivittää. Ei Suomessa kaikki ole mitään tekniikkaguruja.

Vierailija
76/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa näistä myyjien kirjottamista viesteistäkin et on ärsyttävää porukkaa. Mikään vastaus ei oikeesti kelpaa olkoo millane vaa jos ei myöntävä ole. Ainaha sitä omaa työtä puolustaa ja ois kova pala mennä sossuu ja nostaa kela rahaa. Toivon et toi homma lopetettais ku estotkaan ei auta ja keksittäis jotain muuta...

Vierailija
77/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:56"]Huomaa näistä myyjien kirjottamista viesteistäkin et on ärsyttävää porukkaa. Mikään vastaus ei oikeesti kelpaa olkoo millane vaa jos ei myöntävä ole. Ainaha sitä omaa työtä puolustaa ja ois kova pala mennä sossuu ja nostaa kela rahaa. Toivon et toi homma lopetettais ku estotkaan ei auta ja keksittäis jotain muuta...
[/quote]
Toisissa ketjuissa haukutaan sossun ja kelan elättejä ja täällä siihen kannustetaan?
Mä olin myyjänä vähän aikaa, homma oli ihan hauskaa kunnes alettiin esimiesten taholta painostamaan jankuttamiseen ja ein kiertämiseen. Kaikki myyjät ei ole moraalittomia huijareita ja jotkut tarjoaa joskus hyviäkin asioita. Lisäksi se perutusoikeus pätee myös puhelinkaupoissa. Mä sain potkut koska en halunnut alkaa häikäilemättömäksi ja nyt ollaan kelan elättinä. Tyytyväinen?

Vierailija
78/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:53"]

Mulle viime puhelinmyyjä halusi lähettää jotain vitamiini valmisteita ja se soittaja kuulosti 100% identtiseltä ääneltänsä tähän mieheen:

Voisin vannoa että toi sama mies soitti mulle.

Noh, kuuntelin rauhassa kaikki löpinät ja sitten sanoin ei kiitos, siitä seurasi lisää jankutusta, sanoin uudelleen etten silti tarvii. Lopulta sanoin että "Olen sanonut jo 3 kertaa ei, eikä se mun vastaus muutu miksikään siitä neljännellä kerrallakaan." Tähän soittaja sanoi mulle semmoisellä ärsyttävällä ylimielisellä kälätys äänellänsä "Kyllä se vaan yleensä muuttuu." Ja sitten puhelinmyyjä löi mulle luurin korvaan.

[/quote]

Törkeästi tehty. Usein on juuri alalle tulleilla näitä mokia, mutta pitempään olleet tietävät, ettei noin voi toimia!

[/quote]

Ei tuo ole edes eka kerta, kun puhelinmyyjä lyö mulle luurin korvaan. :) Osaan ehkä tehdä todella nopeasti sellaisen vaikutuksen että he tuhlaavat vain aikaansa kanssani.

Vierailija
79/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua?
[/quote]

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]
Ja esimerkissä oli myös toistaiseksi voimassaoleva sopimus kyseessä. Jospa rouva it-alalla työskentelevä vähän harjoittaisi luetunymmärtämistään? Et vastannut millään muotoa tuohon lainaamasi viestiin.
[/quote]

En rouvittelisi 20-vuotiasta :) Tässä vastaus: Kyllä, pitäisin sinua turhana myyjänä.

Vierailija
80/155 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

Monella on suoraveloitus käytössä eivätkä edes näe laskujaan.

[/quote]

Jos aikuinen ihminen ei itse tiedä rahaliikennettään, seuraa tilitapahtumiaan... niin edunvalvonta ei ole huono ajatus.