"Elikkä mulla olis sulle, Hanna, tosi mukava tarjous.."
"Ei kiitos, en tilaa mitään."
"Voisit kuitenkin, Hanna, kuunnella tarjouksen loppuun, eikös.. Niin me täällä Lehtimoguli OY:ssä halutaan, Hanna, kiittää sua aiemmista lehtitilauksista ja tarjota sulle, Hanna, ihan ilmaiseksi Epäkiinnostavaa Lehteä ja tähän tulisi kaupan päälle, kuule Hanna, vielä Ihan Hirveä Paita tai vaihtoehtoisesti Todella Turha Sisustusesine. Ja tämä Epäkiinnostavan Lehden kuule Hanna saisit nyt ilmaiseksi kolmeksi kuukaudeksi että varmaan laitetaan sulle, Hanna lehti tulemaan.."
"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä. Eikä tuo ilmainen ole, tuossa varmasti sitoudun vuoden tilaukseen ja saan kolmen kuukauden alennuksen. Kuluttajan harhaanjohtamista, josta voi tulla pahimmillaan rikossyyte."
"Öh. Niin siis kyllähän tämä ilmainen jakso on osa pidempää tilausta, mutta siis kuule Hanna saat kolme kuukautta lukea Epäkiinnostavaa Lehteä ihan ilmaiseksi ja.."
"Ei kiitos. Lehti ei kiinnosta minua."
"Meillä olis täällä toisiakin lehtiä, Vielä Tylsempi Lehti tai Krääsälehti tai kiinnostaiskos sua, Hanna, Aivottomien Kanojen Juorulehti?"
"Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä, kuten jo sanoin."
"Näihin kaikkiin tulis kuule noita tilaajalahjoja mukaan. Ja kuule, Hanna, voin ihan näin meidän kesken laittaa sulle tulemaan vielä Kutittavat Tukisukat ja Muovisen Rannerenkaan, joka on ihan kuule Turhan Julkkiksen suunnittelema."
"Hei kuule, kiitos tarjouksesta. En todellakaan tilaa mitään lehtiä. Kiitos ja kuulemiin."
"Kuule Hanna.."
"Tuut-tuut-tuut.."
Mulla on työpuhelin, johon ei saa minkään valtakunnan estoja päälle, koska kaikki soittajat voivat olla potentiaalisia asiakkaita. Arvostan kaikkia töitä tekeviä ihmisiä, mutta kyllä tuo puhelinmyynti on niin pohjakakkaa kuin ikinä vaan voi olla. Voisi lailla kieltää puhelinmyynnin.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:31"]
Olisiko teistä puhelinmyyjä vihaajista moraalisesti oikein että annettaisiin esimerkiksi vanhusten maksaa se 50-80€ liittymistään kun eivät tiedä muusta?
[/quote]
Jos maksaa liittymästään tuollaisia summia, ei varmaan ole kykenevä tekemään niistä sopimuksia puhelimitse. Jos teillä olisi mitään häpyä, ilmoittaisitte nuo asiakkaat ennemmin kunnan sosiaalitoimelle, kuin soittelette myyntipuheluitanne.
[/quote]
Monella on suoraveloitus käytössä eivätkä edes näe laskujaan.
[/quote]
Jos aikuinen ihminen ei itse tiedä rahaliikennettään, seuraa tilitapahtumiaan... niin edunvalvonta ei ole huono ajatus.
[/quote]
Sitten ois kyllä puoli suomea edunvalvonnassa. Ette ehkä usko mutta toi on hyvin yleistä eikä rajoitu vain vanhuksiin.
Mulle ei muuten koskaan ole soitettu ja tarjottu lehtiä tai mitään vitamiineja yms, mitenhän ne ne valitsee? :D ei tietääkseni ole edes mitään estoja.
Ja hyvä keino päästä suoraan eroon puhelinmyyjistä on sanoa että on edunvalvonnassa, myyjä sanoo ettei näy heillä koneessa, niin sanot vaan että kyllä olen ja puhelu loppuu nopeammin kuin kerkeääkään alkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:31"] Jos aikuinen ihminen ei itse tiedä rahaliikennettään, seuraa tilitapahtumiaan... niin edunvalvonta ei ole huono ajatus. [/quote] Sitten ois kyllä puoli suomea edunvalvonnassa. Ette ehkä usko mutta toi on hyvin yleistä eikä rajoitu vain vanhuksiin.
[/quote]
Olispa sitten ainakin niillä edunvalvojilla töitä ja toisella puolella suomea se 30€ enemmän rahaa käytössä.
Jos oikeasti ollaan huolissaan vanhuksen puhelinlaskun suuruudesta, niin fiksumpi olisi lähestyä vaikka kirjeellä jota vanhus voi sitten näyttää lapselleen tai naapurille. Kuin soittaa päläpäläpälä ja laitetaanko tulemaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:31"] Jos aikuinen ihminen ei itse tiedä rahaliikennettään, seuraa tilitapahtumiaan... niin edunvalvonta ei ole huono ajatus. [/quote] Sitten ois kyllä puoli suomea edunvalvonnassa. Ette ehkä usko mutta toi on hyvin yleistä eikä rajoitu vain vanhuksiin.
[/quote]
Olispa sitten ainakin niillä edunvalvojilla töitä ja toisella puolella suomea se 30€ enemmän rahaa käytössä.
Jos oikeasti ollaan huolissaan vanhuksen puhelinlaskun suuruudesta, niin fiksumpi olisi lähestyä vaikka kirjeellä jota vanhus voi sitten näyttää lapselleen tai naapurille. Kuin soittaa päläpäläpälä ja laitetaanko tulemaan.
[/quote]
No mites ne keski-ikäiset jotka hoitaa laskunsa ihan samalla lailla?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:39"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:35"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:31"] Jos aikuinen ihminen ei itse tiedä rahaliikennettään, seuraa tilitapahtumiaan... niin edunvalvonta ei ole huono ajatus. [/quote] Sitten ois kyllä puoli suomea edunvalvonnassa. Ette ehkä usko mutta toi on hyvin yleistä eikä rajoitu vain vanhuksiin. [/quote] Olispa sitten ainakin niillä edunvalvojilla töitä ja toisella puolella suomea se 30€ enemmän rahaa käytössä. Jos oikeasti ollaan huolissaan vanhuksen puhelinlaskun suuruudesta, niin fiksumpi olisi lähestyä vaikka kirjeellä jota vanhus voi sitten näyttää lapselleen tai naapurille. Kuin soittaa päläpäläpälä ja laitetaanko tulemaan. [/quote] No mites ne keski-ikäiset jotka hoitaa laskunsa ihan samalla lailla?
[/quote]
Idiootteja. Jos ei omat raha-asiat kiinnosta, niin parempi siirtää rahat soneran tilille.
Yli 10 vuotta alalla olleena surettaa viha ammattiani kohtaan. En ala enempaa avautumaan mutta yksinhuoltajana tämä on minulle tapa tuoda leipä pöytään. Itse arvostan ja opetan lapseni arvostamaan kaikkia ammatteja. Tämä on yhtä rumaa kommentointia kuin nimien haukkuminen ja pilkkaaminen ylipäänsä.
Mulle soitti tänään lehtimyyjä, joka löi luurin korvaan. Puhelu meni näin:
Minä: "Maija Meikäläinen."
Puhelinmyyjä: "No hei Maija, mukava kun tavoitin sinut. (Myyntipuhetta turhasta lehdestä minuutti yhteen pötköön).
Minä: "Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä."
Puhelinmyyjä: "No entäs Roope Ankka?"
Minä: "Ei kiitos, en tilaa mitään lehtiä."
Puhelimyyjä: "Moikka."
HALLELUJA, SE USKOI!!
Mahtava teksti! :D
Mut joo, mulla kerran oven taakse tuli joku kaupustelija, sanoin että voi nyt mulla ei oo rahaa. Se rupes siinä näyttelemään halvempia krääsiä, tovin siinä kuuntelin ja sit sanoin että, joo nyt mä en osta mitään, kiitos, heihei.
Seuraavalla kerralla avasin oven (ei kurkistusreikää) ja samantien sanoin vaan "sori, kiire" ja paiskasin oven kiinni. :D ehkä vähän töykeää, mutta kun ne ei usko. Ja vielä ulkomaisia, ei välttämättä edes ymmärrä.
Kyllä paremmissa puhelinmyyntifirmoissa jo ymmärretään, että turha jäädä jankkaamaan. Ehkä yksi "ei" pitää yrittää torjua, mutta pidempään ei kannata. Se vaan ärsyttää asiakasta.
Huonommissa sitten eri meininki.
Hyväänkin firmaan voi tulla liian innokas myyntijohtaja/valmentaja. Ne ovat aina sellaisia tosi energisiä ja ulospäinsuuntautuneita ja ehkä tehneetkin aikanaan hyvin kauppaa, kun ovat niin mukavia moottoriturpia. Heillä sitten on ideoina sitä ja tätä ja tuota, joita pitää tarjota/sanoa asiakkaalle, vaikka se ei sopisi myyjän suuhun ollenkaan. Huonoa jälkeä tulee. Tai sitten idea jo lähtökohtaisesti on ihan typerä, mutta tämä alexanderstubbin ja cheekin sukulaissielu ei sitä vaan tajua.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:12"]
Sitä haluais olla kohtelias kun ymmärtää, että työtään nuo myyjätkin tekee...mutta kun eivät millään usko puhetta.
[/quote]
Minä varmasti myyjänä arvostaisin enemmän sitä, että sanotaan heti suoraan ettei aiokaan ostaa, ja lopetetaan puhelu, kuin sitä että tuhlataan myyjän aikaa ja äänijänteitä turhaan löpinään viisitoista minuuttia. Sitä enemmänhän ne ehtii asiakkaita soitella läpi, mitä nopeammin pääsee turhista löpinöistä irti.
[/quote]
No tuossa esimerkissähän asiakas sanoi moneen kertaan, että ei aio tilata mitään. Myyjänä osaisit varmaan itsekin viimeistään toisen kerran jälkeen sanoa, että asia selvä ja hyvää päivän jatkoa. Näin asiakkaan ei tarvitsisi olla epäkohtelias eikä sinun aikasi myyjänä tuhrautuisi turhaan löpinään.
Kyllä minä ymmärrän, että työtään he vaan tekevät. Mutta onko pakko vaikuttaa niin idiootilta, ja saada kuulijakin vaikuttamaan yhtä ääliöltä?
Paras puhelu oli se, kun joku mies kutsui minut ... öh, tuota, juttelemaan ... En saanut koskaan tietää, mitä hän olisi minulle kaupannut. Vieläkin harmittaa, kun en ollut oikein ajan tasalla sen puhelun aikana enkä älynnyt sanoa sitä mitä jälkeen päin vasta hoksasin. Kerroin kyllä, että niin harvoin minua enää nykyään miehet pyytävät yhtään mihinkään, että tulisin oikein mielelläni, mutta taitaa hänen työnantajansa yliarvioida hänen viehätysvoimansa, jos kuvittelee minun ajavan sen tapaamisen vuoksi noin tuhat kilometriä.
Minä en todellakaan halua enää kuulla yhtään lisää, jos sanon "kiitos ei"! Tämä tiedoksi sinne 24:n työpaikalle.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:15"]Pidätkö muakin turhana myyjänä jos tarjoan sulle nykyiseltä operaattoriltasi 20€ halvempaa liittymää? Ja lopetan puhelun ystävällisesti jos et sitä halua?
Yritysten nimissä oleviin numeroihin ei edes soitella :)
[/quote]
Kyllä, todella turhana. Liittymäni maksaa ja speksaa työnantaja vaikka se minun nimissäni toki onkin.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:08"]Mä lyön suoraan kuitin korvaan. Sanon vaan että ei kiinnosta, heippa.
[/quote]
Ja en sano edes tota, lyön vaan luurin korvaan.
Paras minulle soittanut oli todella lipevä mies, joka myi kalaöljykapseleita. Aloitti kysymällä: Kuules "Leena", syötkö paljon kalaa? Vastasin, että en syö, koska olen allerginen kalalle. Siihen tämä mies: No kuule "Leena", voitko olla samassa huoneessa kalan kanssa?
Äimistyin täysin - luulin, että kyseessä on jokin pilari ja vastasin: No, se riippuu ihan siitä, mitä se kala tekee.
Mulle soitti keväällä puhelinmyyjä, joka kauppasi jotain lehteä (tilaajalahjoineen). Mies puhui todella nopeasti ja innokkaasti, eikä lopettanut myyntipuhettaan vaikka sanoin useaan otteeseen etten aio tilata mitään. Lopulta minun oli pakko sanoa "hei hei" ja lyödä luuri korvaan. Myyjä soitti vielä kuitenkin uudelleen ja siskoni vastasi puolestani (en naurultani kyennyt). Myyjä jatkoi myyntipuhettaan tervehtimättä ja siskoni sai vakuutella vielä ainakin viisi kertaa etten tilaa mitään.
Olin joskus teininä muutaman viikon puhelinmyyjänä. Pomo vahti meitä jatkuvasti, jos asiakas sanoi ettei ole kiinnostunut lehdestä, pomo raivosi niskan takana että jatka jatka, puhu päälle, kerro lisää, lue toinenkin kappale. Hävetti aivan kamalasti ihmisille jankuttaa aku ankan tarjouksesta kolmatta kertaa, senkin jälkeen, kun ihmiset erittäin ärsyynytyneinä kyselivät että eikä mene perille, en ole v*ttu kiinnostunut.
Puhelinmyynti tekee huonolle tuulelle sekä asiakkaat. Ennemmin oisin työtön, kuin Suomen kamalimmassa työssä..
Jos ei kerta sanomisella usko, laitan puhelimen pöydälle , välillä kuuntelen joko on lopettanut.
Minulla on kysymys puhelinmyyjille: miksi te huudatte niin kauhean kovaa? Te ette puhu, te huudatte. Pakko vetää luuri 30 sentin päähän korvasta, kun joku kiekuu (useimmiten) itäsuomalaisella aksentilla täyttä kurkkua. Ja miksi on niin vaikeaa näihin firmoihin hankkia kunnon puhelinlinjoja? Viimeksi joku nuori mies esitteli itsensä tyyliin "hhhmmhhmm:stä Matti Meikäläinen, hei hei, mitäs sinne Turkuun tänään kuuluu?" Haluaisin mieluummin tietää sen firman nimen kuin sen myyjän nimen, myyjän nimellä ei ole minulle yhtikäs mitään väliä. Onneksi se veti henkeä tuon jälkeen sen verran, että sain sanottua "en osta mitään, en tilaa mitään, kiitos, hei", ja luuri kiinni. Minulla on vielä prepaid-numero, joten luulisi näiden osaavan olla soittelematta. Äitini kuoleman jälkeen otin hänen lehtitilauksensa haltuuni ja annoin lehtien tulla jo maksetun ajan, mutta sen jälkeen on näitä kaupustelupuheluita alkanut tulla, koska tilausten siirtyminen minulle merkitsi sitä, että jouduin antamaan osoitteeni ja puhelinnumeroni näille verenimijöille. Ja piru vie osaavat käyttää sitä myös hyväkseen, soitteleminen ei näy loppuvan sitten ikinä.
Kaikkein hupaisin juttu tänä kesänä sattui kyllä miehelleni, joka ei yleensä koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin tarkistamatta numeroa Finderista työpaikallaan. Puolihuolimattomasti työajallaan oli vastannut puhelimensa soidessa, jolloin hänelle oli tarjottu alushousuja ostettavaksi. Mieheni oli todennut myyjälle, että hän on vielä sen verran nuori, että osaa itse käydä kaupassa alushousunsa ostamassa, kun siihen tarvetta tulee. :D
Mä annan puhelimen aina mun kroonisen puheripulin omaavalle lapselle, tämän yhdessä lauseessa tulee aina 10 eri asiaa. Tämä siis sen jälkeen kun olen jo sanonut että en osta mitään. Siinä saa lapsi jutteluharjoitusta puhelimessa ja myyjä hyvän mielen. Kahta kertaa ei ole samasta firmasta soitettu. Piruakos soittelevat illalla, kun aletaan hiljalleen laittaa lapsia nukkumaan.