Lue keskustelun säännöt.
Syyllistävä äiti
12.10.2009 |
huokaus. Olen kohta 40-vuotias nainen, mutta silti äitini taidokkaasti onnistuu syyllistämään ja latistamaan mielialani. Soitin hänelle kysyäkseni miten menee. (Sellaista soittoa harvoin saan häneltä). Vastaukseksi tuli ryöppy: Et ole ehtinyt käymään, hyvää tässä kuuluu (äänessä marttyriutta..) jne. En todellakaan jaksa aina käydä hänen luonaan. On alkoholinkäyttöä, valitusta, tupakinsavua. Olen hiukan oppinut elämään omaa elämääni mutta näemmä hänen vaikutusvaltansa on rajaton. Tulee syyllisyys, kun viikonloppu meni omaan hyvinvointiin eikä äitini auttamiseen/valitusten kuunteluun. Onko tällainen kenellekään tuttua?
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hyvä ketju, pidetään aktiivisena.
💛