Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avustaako teillä isovanhemmat jotenkin lapsenlapsia taloudellisesti?

Vierailija
06.10.2024 |

Havahduin epäsuhtaan kun omilta vanhemmiltani tuli hieman rahaa lapsen autokouluun. Toiset isovanhemmat eivät anna koskaan mitään vaikka heillä on vain yksi lapsi ja kaksi lapsenlasta. Suunnilleen sama varallisuus. Mietin lähinnä että onko tässä jokin perinne-ero suvuissa. Myös minun isovanhemmat auttoivat aikanaan. Ja äitini kertoi että hänen isovanhemmat maksoivat hänelle oppikoulun. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai siinä on eroja. Sehän on jokaisen oma valinta miten rahojaan käyttää.

Vierailija
2/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi kantaa aina sampoota, saippuaa ja makaronia opiskelijalapsenlapselleen.  Ja kerää sieniä ja marjoja kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rahan antaminen ole mitenkään pakollista. Älä puutu toisten henkilökohtaisiin asioihin. Sinä otat vastaan vain sen mitä tarjotaan. Tyydyt siihen.

Vierailija
4/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvuissa on eroja. Meillä vanhemmat avustaa lapsenlapsiaan, jopa minä saan jonkinlaista kuukausirahaa yhä vaikka ikä lähenee viittäkymppiä. Aion jatkaa perinnettä kun aika jättää vanhemmistani. 

Vierailija
5/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä niin mieleni pahoitan aina kun isovanhempi tuo lapsenlapsille herkkuja ja rahaa. Sit mä oon vaan, et äiti hei entäs minä?!

Vierailija
6/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ostanut haalareita ja lapsi saa joskus synttärinä esim. 40 e.

Vierailija
7/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en itse ole koskaan isovanhemmilta mitään avustuksia odottanutkaan.

Henkistä tukea kyllä saanut paljon. Se onkin rahaa arvokkaampaa.

Vierailija
8/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat antaa kolmen vuoden välein 4999€ verovapaan lahjan 👍

Vierailija
9/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs siitä toisten varallisuudesta edes tietää, ei kaikkia velkoja esimerkiksi muille huudella. Monet haluaa myös säästää oman vanhuuden varalle ettei lapset joudu siinä kohtaa vaikeuksiin kun tarvitsee ostaa hoitoa. 

Vierailija
10/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isovanhemmiltakin odotetaan rahaa? Kummallista tämä nykyaika.

Vierailija
11/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät anna rahaa. Syntymäpäivänä voi lahja olla muutama kymppi kirjekuoressa. 

Vierailija
12/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat antoivat vain suosikkilastenlapsille etuja. Kieroonkasvanutta sukua, joka mainostaa itseään kasvattajina. Totuus on muuta.

Vierailija
13/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvä isovanhempi sellainen, joka kylvää omaisuuttaan lapsenlapsilleen ja jättää omat tarpeensa huomioimatta?

Vierailija
14/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin tehdään vain hieman paremmissa piireissä. Miksi ei annettaisi rahaa jos niin voi tehdä? Köyhyys ei opeta rahan käyttöä vaan raha. Omaisuuden hallintaa oppii vain omistamalla jotain. Köyhyys ei opeta muuta kuin tulemaan toimeen hyvin vähällä ja olemaan tyytyväinen siihen. 

Vierailija
15/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isovanhemmat antoivat vain suosikkilastenlapsille etuja. Kieroonkasvanutta sukua, joka mainostaa itseään kasvattajina. Totuus on muuta.

Epätasa-arvoisuus on ärsyttävää. Parempi olla antamatta kenellekään kuin suosia yhtä. Ja miksi se jolle rahaa lykitään on aina se, joka sitä kovimmalla äänellä ja röyhkeiten vaatii? Eikä sekään ole oikein, että aina tuetaan sitä, joka ei osaa raha-asioitaan hoitaa. 

Vierailija
16/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse jakaa omia säästöjä työttömyyden ja/tai sairauksien varalle. Elämä lopusta voi tulla aika kalliiksikin.

Joltain isovanhemmilta on lypsetty ihan kaikki niin ettei edes hautausrahoja löytynyt. Vähän noloa.

Vierailija
17/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani on useana syksynä ostanut lapsille (2kpl) talvivaatteet, nyt alkaa isomman vaatteet olla sopivan kokoisia ja onneksi hyvälaatuisia pienemmällekin. Arvostan suuresti.

Vierailija
18/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hyvä isovanhempi sellainen, joka kylvää omaisuuttaan lapsenlapsilleen ja jättää omat tarpeensa huomioimatta?

Ainakin meillä se on ihan haluttu tila mikä ei muutu. Omaisuutta on satoja tuhansia ja tileillä on rahaa kymmeniä tuhansia, mutta se on ihan tahallista jättää muutaman sadan euron toive täyttämättä. Se ei ole silloin muiden ongelma miettiä, koska se toive ei toteudu ikinä vaikka sitä rahaa ei jaettaisikaan.

Vierailija
19/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsilta ja jopa lastenlapsilta odotetaan apua ja hoivaa? Kummallista tämä nykyaika.

Vierailija
20/36 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin tehdään vain hieman paremmissa piireissä. Miksi ei annettaisi rahaa jos niin voi tehdä? Köyhyys ei opeta rahan käyttöä vaan raha. Omaisuuden hallintaa oppii vain omistamalla jotain. Köyhyys ei opeta muuta kuin tulemaan toimeen hyvin vähällä ja olemaan tyytyväinen siihen. 

Ja paskat. Normaali ihminen opiskelee, tekee vaikka osa-aikatöitä ja pyrkii eteenpäin elämässä itse, eikä yritä loisia sukulaisten kustannuksella. Rahaa saa kun menee töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän