Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ulkoilette lasten kanssa 2xpvä, milloin ehditte tehdä

Vierailija
17.06.2008 |

ruokaa, kotityöt, jotain omaa?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että riittää pakkaseen tai seuraavaksi päiväksikin.



Ulkoillaan aamulla 9-11,30-12, tullaan kotiin lounaaksi, kuopus 1,5 v ottaa päikkärit, isomman 4 v kanssa tehdään jotain leikkiä, askartelua ym silloin kahden tai hän leikkii jotain ja mä esim. laitan tiskikoneen päälle. Pesen myös aina koneellisen silloin.



Iltapäivällä tai alkuillasta käydään usein vain joku tunti-1½ h ulkona. Ollaan kotona taas noin viiden 17.30 aikaan, jonka jälkeen on normaali-ilta. Lapset nukkumaan 20.



Pari kertaa viikossa lähden yksin ulos, uimaan, jumppaan tai vaikka kirjastoon nettiin tai kylään jonkun kaverin luo tai vaikka leffaan (tosin ehkä vaan kerran kuussa leffaan).



Siivoan yhdessä miehen kaa viikonloppuna tai hän vie lapset ulos ja siivoan aamupäivällä (on 2-vuorotyöläinen eli joskus päivälläkin kotona). Jonkun pikaimuroinnin (esim. eteisen hiekat ja keittiön) kerkeän tehdä jos on tarpeen kun kuopus herää.

Vierailija
2/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä minun olisi pitänyt tehdä kaikki kotityöt, kun kerran olin kotona, mutta koska halusin ulkoilla paljon aika ei kertakaikkiaan riittänyt.



Meidän perheen aikataulu oli suurinpiirtein seuraava



n klo 8 aamupala

leikkiä lapsille ja kotitöitä äidille

n klo 10.00 ulos

n klo 12 lounaalle (jonka olin valmistanut edellisenä iltana)

n klo 13 nuorempi päiväunille, askartelua ym rauhallista puuhaa esikoisen kanssa

n klo 14.30 välipala

kotitöitä

n 15.30 ulos

n klo 17 sisään ja illallisen laitto

kotitöitä

n klo 20 iltapala lapsille

n klo 21 lasten nukutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätään aamulla seittemältä, itse yleensä himpun aiemmin. Rupean samantien melkein laittelemaan pyykkiä ja siivoamaan. Joka aamu sama rutiini. Lapset herää, syövät aamupalan. Mennään ulos.Ulkoillaan pari tuntia, mennään sisälle (tai pienimmät lapset tulee kanssani) laittamaan ruokaa. Ruoan valmistuessa ollaan yleensä ulkona. Mennään sisälle syömään. Ruoan jälkeen siistitään keittiö ja mennää taas ulos . Sisälle tullaan valmistamaan vain iltapalaa (tämä kesäaikana) vietämme suurimman osan päivästä siis ulkona. Iltapalan jälkeen lapset pesulle ja nukkumaan. Itse saatan tehdä myös illalla seuraavan päivän ruoan. Yleensä lasten nukkumaan menon jälkeen menen lenkkeilemään koirien kanssa ja vielä puuhastelemaan pihamaalle. Sisälle tullessa vielä pientä järjestelyä ja tv:n kattelua. Näin ne päivät menee, ja saan tehtyä yleensä kaiken tarvittavan.

Vierailija
4/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestä minun olisi pitänyt tehdä kaikki kotityöt, kun kerran olin kotona, mutta koska halusin ulkoilla paljon aika ei kertakaikkiaan riittänyt.

Meidän perheen aikataulu oli suurinpiirtein seuraava

n klo 8 aamupala

leikkiä lapsille ja kotitöitä äidille

n klo 10.00 ulos

n klo 12 lounaalle (jonka olin valmistanut edellisenä iltana)

n klo 13 nuorempi päiväunille, askartelua ym rauhallista puuhaa esikoisen kanssa

n klo 14.30 välipala

kotitöitä

n 15.30 ulos

n klo 17 sisään ja illallisen laitto

kotitöitä

n klo 20 iltapala lapsille

n klo 21 lasten nukutus

Vierailija
5/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noustaan ylös noin klo 8.30

teen ruuan

klo 10 ulos

11.30 sisälle ja syödään se ruoka

12.30 päiväunet+mulla kotityöt

17-18 mies lähtee ulkoilemaan lasten kanssa (mun oma-aika) noin pari tuntia

Vierailija
6/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ystäville ja omille menoille otan kerran kahdessa viikossa. Silloin valmistelen illallisen ja lähden ulos heti kun mies tulee töistä. Ja sinä iltana mies hoitaa kaikki iltahommat.

Lisäksi omalle liikunnalle otan aikaa 1 krt viikossa jolloin mies hoitaa iltapalan minun jumpan aikana.

Miehen mielestä minun olisi pitänyt tehdä kaikki kotityöt, kun kerran olin kotona, mutta koska halusin ulkoilla paljon aika ei kertakaikkiaan riittänyt.

Meidän perheen aikataulu oli suurinpiirtein seuraava

n klo 8 aamupala

leikkiä lapsille ja kotitöitä äidille

n klo 10.00 ulos

n klo 12 lounaalle (jonka olin valmistanut edellisenä iltana)

n klo 13 nuorempi päiväunille, askartelua ym rauhallista puuhaa esikoisen kanssa

n klo 14.30 välipala

kotitöitä

n 15.30 ulos

n klo 17 sisään ja illallisen laitto

kotitöitä

n klo 20 iltapala lapsille

n klo 21 lasten nukutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi lähellä asuvia lapsellisia voi nähdä ulkoilun merkeissä tai käydä kylässä lasten kanssa, saavat lapsetkin leikkiseuraa.

Vkonloppuna voi sitten nähdä/ tehdä enemmän ja vapaammin.

Se on niitä elämän valintoja taas... ja tokihan on niitä boheemimpia kasvatustyylejä, jolloin eletään vapaammin rutiineista ja syödään/ nukutaan missä ikinä ollaankaan, mutta raskasta mun mielestä semmonenkin.

Vierailija
8/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei kerkeäisi? hyvinhän sitä aikaa on, meillä on kolme lasta, en tiedä sitten jos olisi enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunu siihen, että herään aamulla aikaseen. Siivoan ja järkkään kodin hei aamutuimaan. Sen jälkeen ulkoillaan ja laitetaan ruoka.

Koko loppupäivä onkin sitte aikaa touhuta kaikkea mukavaa lasten kanssa.



En oo edes ikinä ajatellu, ettei aika riittäs. Hyvin ainakin mä kerkeän tehdä kaikki hommat ja vähän päällekki. Lapsia on yhteensä, neljä mut eipä se lastenlukumäärä nyt tähän mitään vaikuta.

Vierailija
10/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en tee kaikkea yksin. Myös mies ulkoilee lasten kanssa ja tekee kotitöitä.



Silti 2x/pv ulkoilua, ei ole ehdoton. Kun kyläillään, ollaan kaupungilla tai joku muu meno sotkee ulkoiluja. Harrastan kuntoilua n. 2-4 krt/vko. Siinä on oma-aikani kodin ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi tässä välillä viestini jo kadota, joten uudestaan yhyesti:

- lapsia 2, molemmat vaipoissa

- herätys ennen 6, vanhempi lapsi nukahtaa illalla 21, yöllä herätyksiä molempien lasten toimesta

- eivät nuku päiväunia yhtäaikaa (isompi jättää jo usein päiväunet väliinkin)

- mies töissä koko päivän (ehtii kotiin niin, että muutaman kerran viikossa nukuttaa isomman)



Joten tähän yhtälöön tuntuu hankalalta, että ehdittäisiin ulos 2x päivässä ja onnistuisin vielä tekemään ruuat (varastoon), kotitöitä enemmän kuin sieltä täältä vähän isompia sotkuja siivoten, tai saisin edes hetken omaa aikaa.

Vierailija
12/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis me emme ehdi.



Ulkoillemme aamupäivällä.

Sitten sisään, lounas ja lapset nukkumaan.

Iltapäivä kuluu kotitöissä ja ruuanlaitossa jne.



Kun mies tulee, syömme päivällisen ja sen jälkeen käymme kaupassa, tapaamme ystäviä (yleensä yhteisiä eli koko perheen voimin) tai joskus olemme ulkona.

Useimmiten emme ehdi illalla ulos kun on muuta puuhaa.



Ehkä jos karsisimme sosiaalista elämää niin sitten, mutta ulkoilu 2x pvä ei ole mielestäni sen arvoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, nehän vaan laiskottelee!

Vierailija
14/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mulla silloinkaan kesken päivää ole aikaa kotitöille eikä ruoanlaitolle, nyt lomalla on toki sitä enemmän päivälläkin. Eli illalla teen ruoan valmiiksi seuraavalle päivälle. Siitä riittää kahden päivän lounaaksi. Iltapäiväruoan teen lastenohjelmien aikaan. Jos en aina ehdi tai viitsi, kaupastaa saa kaikkea pikana valmista, vaikka nuudeleita tai pakastekeittoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Ylös ja aamupala klo 8-9

* ulkoilu/kyläily lapsiperhetutuilla klo 9.30-11

* ruoka 11-12

* ulkoilu/leikkiä sisällä (lapset 2- ja 4-vuotiaat eivät kotona enää nuku päikkäreitä)

* välipala klo 14-15 (voi olla joskus esim.kahvilassa leipä/jätski)

* ulkoilu/kyläily/kauppa klo 15-16/17

* ruoka 16-17.30

* ulkoilu/kyläily/kauppa klo 17/18- 19/19.30

* 19.30-20 iltapala ja iltatoimet

* lapset nukahtaa n. klo 20-21.30



Ohho, taidetaan ulkoilla aika paljon, jotkin ulkoiluista olen pienemmän kanssa sisällä ja vahdin isompaa ikkunasta, kun leikkii naapurilasten kanssa. Näin paljon ulkoillaan siis kesäaikaan vaan, talvella 2krt/pv.

Eli siivoilen aamulla herättyä, päivällä välipala-aikoihin ja illalla. Joskus,kun mies lasten kanssa ulkona saan siivota rauhassa.

Miehellä 3-vuorotyö.

* omaa aikaa 2-4krt/vko jumpna merkeissä (miehellä ollut aamuvuoro)

* tuttuja näkee lasten kanssa puistossa/kyläily

* kyläillään n. krt/2viikossa koko perheen voimin

Vierailija
16/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taitaa ne lapset lähteä kuitenkin hieman aikaisemmmin kuin mitä menevät yöunille? niin ja tosiaan tekevät työtä, joten ei mitään muuta ole tarkoituskaan kai sinä aikana tehdä kuin hoitaa lapsia?

Vierailija
17/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on pph:n homma vaan lasten hoitoa... Minun päiväni oli eilen tälläinen: herätys 5.15. Kuuteen mennessä olin laittanut lounaan tulemaan ja otin ensimmäiset kaksi lasta vastaan. Pelasimme Afrikan Tähteä seitsemään asti ja samalla hautui puuro. 7.00 tuli seuraava lapsi ja söimme aamupalan. Lapset leikkivät 8.30 asti ja lähdimme ulos. Sisälle 10.45 ja lounas valmiiksi. 12.00 olin siivonnut jälkemme, lukenut sadun ja silitellyt uneen. Vanhin ei nuku ja hänen kanssaan askartelimme ja teimme välipalan. 14 välipala ja 14.30 ulos. Viimeinen lapsi lähti kotiin 17.00. 17.30 olin hoitolapsen kotona tekemässä varhaiskasvatussopimusta. Kävin kaupassa ostamassa lapsille tämän päivän muonituksen ja kotona olin 19.30. Imuri käteen ja siivoomaan päivän hiekat. Ja minulla on vielä se omakin perhe, aikaa heille ei vain ole :(

Vierailija
18/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys klo 7

Ulos klo9

sisään klo 11

ruoka 11.30

nukkumaan 12.30

välipala 14-14.30

ulos 15

ruoka 17-17.30

iltapala 20-20.30'

lapset nukkumaan 21

itse nukkumaan 23

Ajat ovat n. aikoja tietenkin ja niihin tulee poikkeuksia.

Vierailija
19/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä nyt jokapäivä hoitolasten kotona käy???

Vierailija
20/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaippaikäisiä. Meillä yöllä valvotaan paljon eli itse saan unta yön aikana pätkissä 2-4h, joskus en edes sitä. Lapset heräävät 4-5 aikaan aamulla, nukkuvat päiväunet aivan eri aikaan ja isompi pienistä nukahtaa illalla noin 21:30, pienempi noin 20:00. Samaan aikaan en saa nukkumaan koskaan lapsia.

Kyllä mulla menee aikaa kotitöihin, ruuan laittoihin jne. ja väsymys tuo oman lisänsä hitauteen ja saamattomuuteen. Kerran päivässä ulkoillaan, jollei sada en lähde pienien kanssa kaatosateeseen seisomaan. Näin meillä nyt, vuoden kahden päästä voi olla, että jo ulkoillaankin 2 kertaa päivässä, kun elämässä toisenlainen rytmi ja toivottavasti yöllä nukutaan edes hieman paremmin. Ateriat ja muut toimet meillä samaan aikaan päivästä.

Aikaa mulla ei ole harrastuksille tai ystäville, saati että jaksaisin jotakin tehdä.