Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ulkoilette lasten kanssa 2xpvä, milloin ehditte tehdä

Vierailija
17.06.2008 |

ruokaa, kotityöt, jotain omaa?

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan lasten kanssa ruokakaupassa ja vielä työpäivän jälkeen ehdin muutakin kun kaupassa käydä. Itsellä on myös pienilapsi joka vaatii osansa illalla.

Organisointi on aika kovasana :)

Vierailija
22/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapset leikkii ja puuhaa, mutta entä te aikuiset? Hierotte persettä siihen Sotkan Badenbaden-tuoliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapset leikkii ja puuhaa, mutta entä te aikuiset? Hierotte persettä siihen Sotkan Badenbaden-tuoliin?

Herätään aamulla seittemältä, itse yleensä himpun aiemmin. Rupean samantien melkein laittelemaan pyykkiä ja siivoamaan. Joka aamu sama rutiini. Lapset herää, syövät aamupalan. Mennään ulos.Ulkoillaan pari tuntia, mennään sisälle (tai pienimmät lapset tulee kanssani) laittamaan ruokaa. Ruoan valmistuessa ollaan yleensä ulkona. Mennään sisälle syömään. Ruoan jälkeen siistitään keittiö ja mennää taas ulos . Sisälle tullaan valmistamaan vain iltapalaa (tämä kesäaikana) vietämme suurimman osan päivästä siis ulkona. Iltapalan jälkeen lapset pesulle ja nukkumaan. Itse saatan tehdä myös illalla seuraavan päivän ruoan. Yleensä lasten nukkumaan menon jälkeen menen lenkkeilemään koirien kanssa ja vielä puuhastelemaan pihamaalle. Sisälle tullessa vielä pientä järjestelyä ja tv:n kattelua. Näin ne päivät menee, ja saan tehtyä yleensä kaiken tarvittavan.

Vierailija
24/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että lapset leikkii ja puuhaa, mutta entä te aikuiset? Hierotte persettä siihen Sotkan Badenbaden-tuoliin?

Herätään aamulla seittemältä, itse yleensä himpun aiemmin. Rupean samantien melkein laittelemaan pyykkiä ja siivoamaan. Joka aamu sama rutiini. Lapset herää, syövät aamupalan. Mennään ulos.Ulkoillaan pari tuntia, mennään sisälle (tai pienimmät lapset tulee kanssani) laittamaan ruokaa. Ruoan valmistuessa ollaan yleensä ulkona. Mennään sisälle syömään. Ruoan jälkeen siistitään keittiö ja mennää taas ulos . Sisälle tullaan valmistamaan vain iltapalaa (tämä kesäaikana) vietämme suurimman osan päivästä siis ulkona. Iltapalan jälkeen lapset pesulle ja nukkumaan. Itse saatan tehdä myös illalla seuraavan päivän ruoan. Yleensä lasten nukkumaan menon jälkeen menen lenkkeilemään koirien kanssa ja vielä puuhastelemaan pihamaalle. Sisälle tullessa vielä pientä järjestelyä ja tv:n kattelua. Näin ne päivät menee, ja saan tehtyä yleensä kaiken tarvittavan.

Jotkut aikuiset tykkäävät laittaa pihaa, ja seillähän tekemistä riittää kokoajan kesäsin.

Vierailija
25/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

06.30 herätys, nuorimmat lapset heräävät. (2kk, 1v8kk ja 3v)

Tuon jälkeen sisällä leikkiä, ja vanhemmat lapset heräävät. (6v ja 7v) Ammupalaa.

n klo 9 siivoan, ja pesen pyykkiä . Aikaa menee noin tunti-kaks.

n.klo 11. ulos. Ulkona ollaan parisen tuntia.

n. klo.13 sisälle laittamaan ruokaa. Tuon jälkeen leikkiä sisällä ja pyykkien pesua ja laittelua mulla...

n klo.15 ulos, ulkona ollaan säästä riippuen siihen saakka kunnes mies tulee töistä klo. 17.00. Tuon jälkeen pientä syömistä ja jälleen ulos jos sää on hyvä.

klo. 19 sisälle ja lapset pesulle, samalla laitan iltapalaa.

klo. 20.30 lapset nukkumaan. Siinä sitten itte siistin vielä paikkoja ja laittelen aamun syömiset valmiiksi.

Joku ihmetteli mitä me aikuiset tehdään ulkona kun lapset leikkii ja puuhastelee. Itse hoidan pihaa, laittelen kukkasia näin kesäisin. Kokoajan riittää touhua sillä piha on omasta halustani suuri. En edes omista pihatuoleja joissa voisi persustaan hieroa:)

Vierailija
26/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä marise vaan ala yksityiseksi hoitajaksi = saat valita lapset ja työajat ja itse vielä määrät palkan,



AP seli seli. Se toinen ulkoilu voi olla toisen lapsen unien aikaan ihan hyvin. Aamulla vaan reippasti ekana ulos. Meillä ollaan pihalla klo 8.30-10.30 aamuisin, sitten jaksaa lapset hyvin odotella ruokaa ja se maistuu hyvin. Sitten unien jälkeen välipala ja ulkona ollaan taas klo 14.30-16.30. Sitten on pesut ja iltaruoka, ennen hampaiden pesua ja iltasatua on vielä aikaa leikeille. Itsekin voin paljon paremmin kun ulkoilen paljon. Niin ja en tosiaan istu badenbadenissa. Meillä lapset jaksavat kävellä useita kilometrejä alueemme eripuistoihin. Ei tosiaan tarvii olla aina autolla liikenteessä, se on vaan tottumiskysymys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taitaa ne lapset lähteä kuitenkin hieman aikaisemmmin kuin mitä menevät yöunille? niin ja tosiaan tekevät työtä, joten ei mitään muuta ole tarkoituskaan kai sinä aikana tehdä kuin hoitaa lapsia?

Lastenhoidon lisäksi täytyy varmastikin tehdä kotityöt, joita voi toki tehdä sittenkin kun hoitolapset ovat lähteneet. Eihän muualla kuin kotona töitä tekevätkään työpäivän aikana pysty kotitöitä tekemään...

Pph:n päivään ei ainkaan PITÄISI kuulua netissä roikkumista ja/tai ystävien tapaamista, jota kotiäidit sentään saavat tehdä -jos ehtivät.

Vierailija
28/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein syömme lounaaksi edellisen päivän päivällistä. Pyrin tekemään suht helppoja ruokia, uuniruuan voi jättää uuniin ulkoilun ajaksi. Silloin ulkoillaan omalla pihalla, joten voin käydä välillä uuniin kurkkaamassa.



Siivoan, pyykkään jossain välissä, koko ajan ei tarvitse viihdyttää lasta. Aina emme ulkoile ennen päivällistä, vaan vasta sen jälkeen. Omaa aikaa otan tarpeen mukaan iltaisin ja/tai viikonloppuisin. Lapsiperheitä tapaamme ulkoilun merkeissä tai sadepäivinä kyläilemme toistemme luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/144 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä joka päivä, mutta puistoreissuun yhdistettynä ihan ok! Kyllä päiväkotilapsiakin kuljetetaan siellä sun täällä, jopa kaupassa joskus! Yksi pph eduista on juuri se vapaus valita ja muokata päivän kulkua haluamallaan tavalla!



T:lto

Vierailija
30/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityiskiitos 23:lle - hän taisi ymmärtää tilanteen parhaiten samankaltaisen elämäntilanteen vuoksi :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei ainakaan arkipäivinä edes yritetä ehtiä kahdesti ulos. Meillä on kolme lasta, kaikki vielä enemmän tai vähemmän vaipoissa. Unirytmit ei ole vielä kaikilla samat. Kukaan ei ehtisi leikkiä kotona mitään enkä minä ehtisi tehdä yhtään kotihommia jos oltais koko lasten hereilläoloaika ulkona. Helpompaa näin!

Vierailija
32/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti voimme ulkoilla ainakin 2 kertaa päivässä. Teen myös kaksi kertaa lämpöisenaterian. Ootte te avuttomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vertaa kaltaiseesi täydellisyyteen, arvoisa nro 36.

Vierailija
34/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hatunnosto Sinulle!

ja silti voimme ulkoilla ainakin 2 kertaa päivässä. Teen myös kaksi kertaa lämpöisenaterian. Ootte te avuttomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai sentään kaikki alle 2-vuotiaita....

Vierailija
36/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on oikein passeli lapsiperheelle ja puistoissakin on väkeä juuuri tuohon perinteiseen ulkoiluaikaan. Jos ei tykkää aikatauluista niin eihän niiden mukaan tarvitse elää!

Vierailija
37/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hoitolapsi jonka vanhemmat protestoivat kaikkea säännöllisyyttä vastaan. Jonkin verran se hiertää päivieni kulkua. Lapset kaipaavat myös sillä omassa kodissa rutiineja. Ne rutiinit helpottavat myös vanhempia. Kotiäiditkin (isät) voisivat kokeilla rytmittää sen päivänsä kuten pph:jat.

Vierailija
38/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikata naamansa samannäköiseksi kuin pph:t, että lapsi ei ainakaan vierastaisi..

Vierailija
39/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa vapaaehtoisesti elää jonkun pph-aikataulun mukaan?

Itse en varmasti olisi viihtynyt kotona näin pitkään jos elämä olisi päivästä toiseen samaa, aamusta iltaan.



Ja toisekseen, mitä hienoa siinä on jos ulkoilee 2x päivässä?

Me ulkoilemme kerran TAI kaksi, jos ei ole muuta tekemistä. Ja näin kun esim. sataa vettä, emme ulkoile lainkaan! Sisälläkin voi tehdä kaikenlaista kivaa.



Itseäni monesti naurattaa ja vähän säälittääkin naapuruston kotiäidit, jotka seisovat tuolla pihalla joka aamu klo 10, satoi tai paistoi. Kesät talvet sama rytmi, oli arki tai pyhä. Tulee väistämättäkin mieleen, että eikö heillä ole mitään muuta elämää.

Vierailija
40/144 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join aamukahvin rauhassa mieheni kanssa 7. Hän lähti töihin ja minä laitoin pyykit kuivumaan (yösähkö). Keittelin puuron ja pilkoin makkarakeiton ainekset. Lapset (3kpl) heräs ja hoidimme aamutoimet ja söimme. Nyt juon taas kahvia ja lapset rakentaa legoilla. Paikat on ihan järjestyksessä koska iltaisin laitan kaiken paikoilleen. Sängyt petaan sitä mukaan kun heräävät. Kohta lähdetään ulos vaikka sataakin. Kurakakkuja on mukava tehdä.