Milloin lääkäriin?
4v, kuumetta lauantaista asti. Korkeimmillaan ollut 38.8 ja juuri äsken oli 38.7. Käynyt alempana päivällä. Muita oireita: pientä yskää ja vähän nenä vuotaa. Eli milloin lääkäriin? Monta päivää saa kuumetta olla?
Kommentit (6)
jos saat juomisia menemään. Jos tulee kipua korvaan tai muualle tai oireet pahenevat, soittaisin ainakin päivystykseen.
No soita vaikka sinne terveysneuvontaan (09)10023. Jos oma lapsi olis kipee, niin en nyt ainakaan roikkuis missään av:lla...
Enkä mä täällä roiku, tulin tän kysymyksen tekemään ja luen vastaukset tähän. Pitäiskö sunkin mennä jo nukkumaan?
Huolehdi riittävästä juomisesta, kuumelääkitse tarvittaessa, jos lapsi jaksaa leikkiä ja seurustella, ei hätää.
Menee ohi vain sairastamalla. Lääkäriin pitää mennä, jos lapsi alkaa uudestaan kuumeilla parannuttuaan, jos tulee hengitysvaikeuksia, tai kouristuksia, lapsi menee jotenkin veteläksi ja ei jaksa mitään. Virusflunssat nostavat tyypillisesti korkean kuumeen ja voi se jatkua monta päivää. Meilläkin on ollut tuollaista.
No soita vaikka sinne terveysneuvontaan (09)10023. Jos oma lapsi olis kipee, niin en nyt ainakaan roikkuis missään av:lla...