Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko mennä seurakunnan perhekerhoon vaikka ei kuuluta kirkkoon = ei makseta kirkollisveroa?

Vierailija
22.09.2006 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siis mennä ellei itsestä tunnu siltä ettei voi.

Vierailija
2/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en muutenkaan tykkää maksattaa kulujani muilla. Monia tuo asia ei näytä vaivaavan lainkaan (päinvastoin ovat tyytyväisiä, jos saavat ilmaiseksi jonkun toisen maksamaa palvelua).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon/seurakunnan tilaisuudet on tarkoitettu _kaikille_, ei vain kirkkoon kuuluville.

Vierailija
4/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene kuluttamaan kirkon palveluita, kun et niistä ole maksanutkaan.

Vierailija
5/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoivat, että kaikki on tervetulleita... ja toivoivat että näin voivat jopa joskus saada perheen liittymään kirkkoon

Vierailija
6/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kävisivät kaikki kaverini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kirkon perustehtävä on levittää kristillistä sanomaa. Kun kirkkoon kuulumaton tulee kirkon tilaisuuteen, se on aina plussaa.



Kirkko/seurakunta ei suinkaan ole liikelaitos, josta saa tiettyjä etuja jäsenyyttä vastaan.

Vierailija
8/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enpä ole ikinä ajatellut että sitä pitäisi hävetä. Kerhothan on jonkunlaista lähetystyötä ja he nimenomaan toivovat sinne myös kirkkoon kuulumattomia. Kuka lapselleni uskonnosta sitten kertoisi jos ei sinne saisi mennä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et tunnusta kristillisiä arvoja? sitä vain ihmettelen, minun ja kirkonkin puolesta voit viedä lapsesi sinne, tottakai!

Vierailija
10/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän noissa kerhoissa on mitään uskonnollista, jokunen laulu ehkä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä erosin kirkosta niin pappi sanoi ettei tulevat lapseni voi sitten tulla srk:n kerhoihin, ja musta se oli ihan ok ja ymmärrettävää. en ymmärrä miks haluaa osallistua kirkon toimintaan jos on siitä eronnut, jos mua huvittais olla kirkon toiminnassa millään lailla niin varmaan liittyisin takaisin mutta kun ei kiinnosta.

Vierailija
12/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys pysyy: miksi haluat viedä lapsesi kerhoon jossa tunnustetaan sinulle vieraita arvoja? ei se ole kehtaamisesta kiinni, minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinkuin joku sanoi, suurimmassa osassa seurakuntia ovat varmasti vain tyytyväisiä, että mahdollisimman moni osallistuu toimintaan. En kuitenkaan ollenkaan voi käsittää, miksi ihmeessä ette kuulu kirkkoon jos kuitenkin haluatte osallistua kirkon toimintaan?!?! Järki käteen ap!

Vierailija
14/14 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon että lapseni saa itse valita uskontonsa, sitten kun se aika on. Me ei opeteta hänelle mitään kristinuskosta, koska meillä ei sellaista harjoiteta. Mielestäni on kuitenkin hyvä että hänelle jossakin kerrotaan jumalasta ja uskosta yleensä. Ei se että minä en usko, tarkoita etteikö hän saisi uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan