Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea vai s-pankki? Kumpi parempi?

Vierailija
02.08.2022 |

S-pankissa ollut tili jo vuosikausia, + säästöjä ja rahastoja. Eivät ole suostuneet luottokorttia myöntämään, vakityö vuosia ja ihan hyvät kk-tulot.
Nordeasta myönsivät Mastercardin, vaikkei minulla ole edes tiliä siellä.
Nyt pohdinkin, kannattaisiko siirtää kaikki pankkipalveluni Nordeaan? Tässä vähän tunteella ajattelen, koen itseni S-pankin silmissä huonoksi asiakkaaksi. Toisaalta s-pankki on ilmainen, Nordeassa juoksisi kk-maksut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan erehdy Nordeaan. Kokeile jotain muuta pankkia jos S ei käy. Tutki mitä pankkien maksutaulukot ja ohjeet sanovat, voi vertailla. Ulkomaiset ja muut.

Vierailija
2/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat ja kumpikin ihan hyviä, Nordea on pääpankkini ja S-pankissa rahaa vain ja luottokortti jota en käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on viime aikoina ollut kaikenlaisia häiriöitä.

Vierailija
4/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan erehdy Nordeaan. Kokeile jotain muuta pankkia jos S ei käy. Tutki mitä pankkien maksutaulukot ja ohjeet sanovat, voi vertailla. Ulkomaiset ja muut.

Mulla on vain positiivusta sanottavaa Nordeasta. Asiat hoituu ripeästi ja hyvää asiakaspalvelua.

Vierailija
5/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki on oikeasti tosi outo tuon luottokorttiasian kanssa. Olisin itse kerran vaihtanut pankkia. Vakituinen työ, tili ollut nordeassa jotain 20 vuotta ja siellä luottokortti ja sitä ennen OP:ssa. Olisin vaihtanut pankkia, kun nordeassa nousivat palvelumaksut kun ei ollut enää asuntolainaa. Olisin siirtänyt ihan kaikki tilit S-pankkiin , mutta tuo luottokortin saanti oli ns. kynnyskysymys eli mitä ihmettä teen pankilla, jos en saa luottokorttia samaan pankkiin

Eivät edes perustelleet päätöstään. Melkein irtisanoin Arinan jäsenyydenkin kun hermostuin niin.  Sitten päätin, että pitäköön tunkkinsa. S-pankki ei selkeästikään ole mikään oikea pankki

Vierailija
6/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki on oikeasti tosi outo tuon luottokorttiasian kanssa. Olisin itse kerran vaihtanut pankkia. Vakituinen työ, tili ollut nordeassa jotain 20 vuotta ja siellä luottokortti ja sitä ennen OP:ssa. Olisin vaihtanut pankkia, kun nordeassa nousivat palvelumaksut kun ei ollut enää asuntolainaa. Olisin siirtänyt ihan kaikki tilit S-pankkiin , mutta tuo luottokortin saanti oli ns. kynnyskysymys eli mitä ihmettä teen pankilla, jos en saa luottokorttia samaan pankkiin

Eivät edes perustelleet päätöstään. Melkein irtisanoin Arinan jäsenyydenkin kun hermostuin niin.  Sitten päätin, että pitäköön tunkkinsa. S-pankki ei selkeästikään ole mikään oikea pankki

Jatkona tähän vielä, että säilytin Arinan jäsenyyden ja päätin pitää S-pankkia säästöpossuna ja väliaikaisena säilytystilinä tiettyyn tarkoitukseen jemmatuille pikkusummille. Siellä on nyt ilman palvelumaksua ja kuluja  mulla jotain 10  tiliä tyyliin KoiranSairauskulujemma, Harrastushankinnat, Kesälomarahasto yms.  

Vierailija
7/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusta en tiedä mutta pyysin remontti lainatarjouksen S-pankista niin myönnettiin vaikka tili tulee Osuuspankkiin.

Vierailija
8/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S pankin Visa korko 3% isompi kun Nordea ja Op

Vierailija
9/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syynä ettei s-pankista ole myönnetty luottokorttia?

Vierailija
10/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut S-pankin asiakas melkein sen perustamisesta asti. Vaikka olin työtön silloin, sain 5000 euron luottokortin. Tiedän, että homma on kiristynyt tuon jälkeen. Jakoivat luottokortteja liian hövelisti ja kärsivät luottotappioita tämän takia melkoisesti.

Vierailija
11/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö palkkarahat mennä s pankin tilille jotta sieltä voi saada luottokortin? Siis pitääkö sen olla ns. ensisijainen pankki?

Vierailija
12/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin vanha, että muistan ajan, kun Elanto meni konkkaan ja kaikki ihmiset eivät saaneet rahojaan säästökassasta vai mikä lie siihen aikaan ollut. Ajattelin heti, kun S-pankki perustettiin, että tuohon en lähde ikinä.

Mulla oli aiemmin tili Nordeassa ja olin ihan tyytyväinen. Asuntolainan myötä siirsin pankkiasiani Osuuspankkiin ja olen ollut vielä tyytyväisempi. Joskus aikoinaan oli myös toinen tili, kortti ym. Sampossa ja sitä seuranneessa Danskessa ja se oli selkeästi surkeampi kuin Nordea.

Tuo on minusta outoa, että pankki ei myönnä luottokorttia vakityössä olevalle, eikä edes perustele mitenkään. Kuka edes tulee toimeen ilman luottokorttia nykypäivänä, kun esim. ruokakauppojen verkko-ostokset, suoratoistopalvelut jne. veloitetaan luottokortilta? Itse en varsinaisesti osta luotolla koskaan mitään, mihin ei ole oikeasti saman verran ns. käteistä, mutta kaikki verkko-ostokset kiertää kyllä luottokortin kautta, niin on myös turva ostoksissa. 

Vierailija
13/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö palkkarahat mennä s pankin tilille jotta sieltä voi saada luottokortin? Siis pitääkö sen olla ns. ensisijainen pankki?

Ei tarvitse. Mulla s-pankkiin menee vaan bonukset, mutta luottokortin sain ilman ongelmia. Muistaakseni luottokorttia jopa hieman tyrkytettiin

Vierailija
14/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Mulla s-pankkiin menee vaan bonukset, mutta luottokortin sain ilman ongelmia. Muistaakseni luottokorttia jopa hieman tyrkytettiin

Samoin! Siksi ihmettelen ettei kaikki saa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä