Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menitte naimisiin?

Vierailija
22.09.2006 |

Ollaan oltu 10 vuotta kihloissa. Onko jotain eroa olla avioliitossa tai avoliitossa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentiin naimisiin koska rakastettiin toisiamme (rakastetaan yhä) ja haluttiin perustaa perhe.

Vierailija
2/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta mitään eroa avoliittoon. Sitten varmaan jos eroaa tai puoliso kuolee. Niin no sukunimi vaihtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla oli tunne että tää on se oikea, ja haluttiin vielä yhteinenkin lapsi. Ei ne häät ollut päätarkoitus, vaan avioliitto.

Vierailija
4/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika symbolinen juttu. Olemme olleet avoliitossa 2,5vee ja olemme yhden lapsen onnellisia vanhempia. Kumpikaan ei pidä avioliittoa pakollisena asiana, mutta kumpikin on nyt alkanut kuitenkin haluta avioon.



Yksi syy on puolison aseman turvaaminen, se asema kun ei avopuolisoilla häävi ole jos toiselle tapahtuu jotain. Mutta se on vain yksi syy. Muista syitä lienevät ne, että olemme itse todistaneet erittäin sopuisaa perhettä, jossa vanhemmat aviossa ja vuosia ja haluamme myös kokea pitkän liiton. Pidämme avioliiton onnistumista aivan mahdollisena juttuna, koska teemme nytkin töitä perheemme ja suhteemme eteen.



Lisäksi minä haluan sen päiväni prinsessana ja ja haluamme pitää kunnon kemut ystäville ja sukulaisille. Juhlia varten on varattu iso jugendhuvila keskeltä kaupunkia ja biletämme siellä hääseremonioiden jälkeen tunti kausia. Meillä ystävä- ja sukulaispiirissä on tapana juhlia aiheesta kuin aiheesta ja tämä on yksi parhaita syitä saada aikaan kunnon kekkerit.

Vierailija
5/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ollaan oltu 10 vuotta kihloissa. Onko jotain eroa olla avioliitossa tai avoliitossa?

Avo- ja avioliitolla on laillinen ero. Aviopuolisot ovat laillisesti samaa perhettä vaikkeivät asuisikaan yhdessä. Heillä on avio-oikeus toistensa omaisuuteen, he ovat oletusarvoisesti toistensa lähiomaisia ja esim oikeutettuja tietoihin toisistaan onnettomuustapauksissa, aviomies on oletusarvoisesti syntyvien lasten isä, oikeus leskeneläkkeeseen ja niin edelleen. Avoliitossa näin ei ole.

Me menimme naimisiin itse asiassa juuri silloin kun halusimme pysyä samana perheenä vaikka asuimme töiden takia eri maissa.

Vierailija
6/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti mulla itselläni ei ollut mitään periaatteellisia eikä käytännön syitä sille, että naimisiin nyt on pakko päästä. Mutta eräänä iltana se mies, jonka kanssa

joka tapauksessa

halusin viettää koko lopun elämäni, otti ja kysyi, että tulisinko hänen vaimoksensa. Miksikäs siihen nyt muuta sanomaan, kuin että no totta kai? :)

En odottanut, että olisi ollut mitään eroa. Arkielämä on tietenkin ihan sitä samaa. Mutta ympäristö suhtautuu ehkä hieman erilailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen perhe painosti kun tulin raskaaksi, etenkin anoppini. muuten naimisiin ei olisi ollut niin kova kiire.

Vierailija
8/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille avioliitossa on tärkeitä sen taloudelliset ja juridiset edut, myös yhteinen sukunimi oli tärkeä (senhän toki saisi ilman avioliittoakin), mutta meille avioliitto instituutiona oli ihan tärkeä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten syntyi lapsi ja rakastamme edelleen toisiamme ja TAHDOMME rakastaa myös jatkossa, niin yhdistimme meidät yhdeksi perheeksi.

Halusimme toisemme lähiomaisiksi.

Vierailija
10/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka yhteisen sukunimen saisi ilman avioliittoa ? tietääkseni ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kaikkia nimiä, esim. suojattuja tai muuten sopimattomia ei kuitenkaan voi ottaa)

Vierailija
12/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RisaMaya:


(kaikkia nimiä, esim. suojattuja tai muuten sopimattomia ei kuitenkaan voi ottaa)

tarkoitatko että avopuolisot siis vaihtaisivat molemmat sukunimensä johonkin ihan uuteen, keksittyyn nimeen ? kyllä sukunimen vaihdolle pitää olla perusteet enkä usko että avopuolisoiden nimiä noin vaan suostutaan vaihtamaan. helpompi olisi mennä naimisiin ja ottaa joko miehen tai vaimon nimi yhteiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimensä silloin olikaa jotka vaihtoivat sen Snellmanniksi.

Vierailija:


RisaMaya:


(kaikkia nimiä, esim. suojattuja tai muuten sopimattomia ei kuitenkaan voi ottaa)

tarkoitatko että avopuolisot siis vaihtaisivat molemmat sukunimensä johonkin ihan uuteen, keksittyyn nimeen ? kyllä sukunimen vaihdolle pitää olla perusteet enkä usko että avopuolisoiden nimiä noin vaan suostutaan vaihtamaan. helpompi olisi mennä naimisiin ja ottaa joko miehen tai vaimon nimi yhteiseksi.

Vierailija
14/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen voi muuttaa jos haluaa. Suojatut nimet vaativat sukulaisuuden todistamisen. Myös keksittyjä sukunimiä voi ottaa. Näin teki eräs tuttuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi ottaa toisen sukunimeä muuta kuin menemällä naimisiin. Kaikki nimet on nykyisin yhtä lailla ' suojattuja' ja nimeen pitää olla joku side että sen voi noin vain ottaa, esim. äidin tyttönimi. Eli jos haluaa miehen/vaimon sukunimen, niin kyllä sitä naimisiin joutuu menemään.

Vierailija
16/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme silloin edes ajatelleet mitään taloudellisia seikkoja, eikä meillä ollut lapsia. Se oli vain luonteva vaihtoehto.



Ja sillä ON oikeasti merkitystä. Minusta on ihana tunne, että " kuulun" miehelleni. Olemme oikeasti ja virallisesti sitoutuneet toisiimme.

Enää ei pidetä " takaportteja" auki.

Vierailija
17/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni ja kaikki asiat olivat muutoin kunnossa.

Vierailija
18/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ehdottomasti mennä naimisiin. Muuten erossa ei mitenkään huomioida kaikkea sitä palkatonta työtä, jota nainen on tehnyt perheensä eteen vuosikaudet.



t. realisti

Vierailija
19/19 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen voi vaihtaa ilman sukulaisuutta. Kaikki nimet eivät ole suojattuja. Myös keksityt kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän