Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
Uusi pino kuulostaa hyvälle, etenkin kun arki on taas koittanut lomien jälkeen..
Just kun kirjottelin tänne toiveissani että josko olisin raskautunut, niin eikös se tätin prkl tule sitten kylään! Että osaa ottaa päähän! Me ei onnistuta ikinä :( Taas tarvii odottaa kuukausi ja jännittää että onnistutaankohan...
Hei
Päätin vaihtaa nimimerkkiä, kun ei tuo vanha enää suostu toimimaan. Mulle ainakin passaa, et kirjoitellaan koko kesä sama pinoon jos tämä ei ihan mahdottomuuksiin kerkeä paisua. :) Aika hiljaista ollut ainakin viimeaikoina. On tainnut päivitys ja kesän alku häätää kaikki koneiden ääreltä.
on: Hirveä väsy ensimmäisen kesätyöviikon jälkeen. Muutenpa ei ihmeitä, ainakin viikko vielä jännätään menkkojen alkua. Muistaakseni to pitäis alkaa jos yhtä pitkä kierto kuin edellinen. Tarvittaessa täytyy testata viikon päästä lauantaina, kun on kaverin polttarit ja tahtoo tietää voiko kilistellä kuoharia päivänsankarin kunniaksi. Yhtään ei kyllä haittais vaikkei pääsiskään kilistelemään. ;)
Aurinkoisia päiviä odotellessa.
-ray
edelleen täti riehuu täällä. pian pitäis olla ohi sen riennot ja päästä aloittamaan uusi kierto kunnolla. kun saisi vielä nauttia kesästä samalla mutta ei toi muutema lämpö aste ja sade kesästä muistuta
Kiitos outii, kun perustit uuden pinon! Ja pidetään ihmeessä sama pino koko kesän. Näillä näkymillä ei "paisu yi" tämän vuoden puolella, kun on niin kovin hiljaista ollut... Toivottavasti aktiivisuus lisääntyy...
ON: Minulla on menossa kierron 13. päivä, mikäli oikein lasken ja muistan. Kriittiset hetket ovat siis käsillä... Ekana oli tarkoitus että vähintään joka toinen päivä petipuuhia 10. kp:sta asti noin viikon ajan - ja tässä ajatuksessa oli mieskin mukana - mutta olemme olleet molemmat tosi väsyneitä kesätöiden alettua, että näin ei ihan käynyt. Ei vain olla oikein jaksettu, enkä tosiaankaan usko, että on mitään hyötyä heilutella peittoja, jos on liian väsynyt eikä huvita.
Mutta katsellaan...Nyt on viikonloppu, ja olemme molemmat saaneet nukuttua, ja... En muutenkaan ole ollenkaan selvillä, milloin minulla on ovulaatio. Kierron pituus on viime aikoina ollut sellaista 24-27 päivää, joten ehkä joskus näillä paikkeilla...
Näimme tuossa muutama päivä sitten kaveriporukalla. Siellä oli ystäväni puolivuotias poika mukana, ja oikein ahkerasti me muut häntä ihastelimme. Jotenkin minulle tuli sellainen olo, että kasvoiltani suorastaan paistoi kuinka valtava vauvakuume minulla on. Tekisi toisaalta mieli kertoa asiasta ihan suoraan, mutta ei se olisi oikein. Sitten, jos ei pitkään aikaan tärppäisikään...
Nyt täytyy alkaa tekemään vähän hommia. Kirjoitelkaas muutkin tänne... Minne kaikki ovat kadonneet (toivottavasti odottajien puolelle)?
että millaiseksi tämä kierto tästä asettuu pillereiden lopettamisen jälkeen. Jos ovis oli niin kuin "oireista" tulkitsin, niin olisi voinutkin tärpätä..no jaa.. odotellaan, odotellaan..tuskin se heti nappaa..
Pillereide jälkeen ei kuukautiset alkanut ja nyt eka terolut-kuuri takana ja kuukautiset tulivat ja menivät. Ensi viikolla aletaan bongailemaan ovista sitten.. =) Toivottavasti onnistuisi pian.
Juu mullakin tää kirjoittelu vähän hyytynyt vaikka oonkin sivusta seurannut keskestelua..Kyllä tää päivitys ja kesä on vienyt porukkaa täältä, uskoisin? mä en oo edes uusia salasanoja hakenu nyt ja kiva outii kun perustit uuden pinon :)
Eli en tiedä muistaako kukaan enää mutta Manta täällä kirjoittelee ja on ottanut aika rennon asenteen vauvan suhteen, Kp9 menossa ja helmikuussa pillerit pois jätetty ja en aio oviksia laskeakkaan ainakaan nyt kesällä ja mieskin haluaa mennä rennolla asenteella niin turhaa minäkin ressaan vaikka välillä kyllä ressaan :)Nyt on ollut paljon töitä ja harrastukisa joten vauvaasia on hieman ollut taka-alalla vaikkakin vahvasti mielessä ja näin hyvä, koska tuntuu että aluksi kun lopetin pillerit niin en osannut muuta ajatellakkaan :)
Manta :)
Nyt on sitten uudet salasanat ja nimimerkistakin kun jatin yhden i:n pois niin johan alkoi toimia! :)
Ma oon kanssa aika renolla asenteella tassa. En muista tarkalleen kiertopaivaa, mutta luulisin, etta olis jotain.... 12 ehkapa..? Mutta mahan aina tunnen sen oviksen, joten eipa noita paivia tartte laskeakaan... Tosin mun oviskipu jostain syysta kestaa kolmisen paivaa! Etta en nyt sitten ihan varma voi olla mina paivana se itse Ovis sitten on....
Eniweis... Hyvin sopii mullekin, etta kirjotellaan koko kesa tahan pinoon. On niin hiljainen pino, etta tuskinpa mahdottomiin paisuu! :)
Tinttis
deeli86: tuosta ystäville kertomisesta.... Minä olen kertonut tästä yrityksestä lähimmille ystävilleni, koska tuntuu että tarvitsen nyt tukea ja pakko saada puhua jollekin.. toki miehen kanssa puhutaan kaikesta.. ja jos kaikki ei menekään hyvin niin senkin haluan jakaa jonkun kanssa.. Vanhemmillemme tai muille ei aiota kertoa ennen kun tärppää :) On kyllä vaikeaa olla kertomatta, kun on niin innoissaan ja jännää!
tänään aamulla tuli täti kylään.. kyllä ärsyttää.. kierto ja kaikki ihan sekaisin. en uskonutkaan, että heti tärppää..enemmän kiukuttaa se, että ei ole mitään hajua koska se ovis sitten on ja miten tästä eteenpäin..
ollaan tässä suunniteltu san franciscon reissua syyskuulle.. mietin vaan, että jos tärppääkin ennen sitä niin miten siellä matkalla sitten selviää mahdollisen pahoinvoinnin yms kanssa... hmh.. kauheasti kyllä haluttaisiin lähteä jonnekin pidemmälle.. mitäs olette mieltä??
hyvää viikon jatkoa kaikille :)
pitkästä aikaa! En ole jaksanu pitkään aikaan kirjotella, kun ei ole mitään ihmeempää kirjotettavaa. Enkä muista mitä olen jo kertonu, joten voipi tulla juttuja uudestaan...
Eli siis minulla oli prolaktiini, kilpirauaskokeet ja verenkuva hyvä, ei nyt ainakaan siltä puolelta selittävää. Joskus ehkä syyskuussa on sitte aika synen polille lapsettomuustutkimuksiin. Eli kunpa menis kesä siinä mielessä nopeasti... :)
Nyt menossa kp 15, ja eilen alkoi taas tuhruttelu. Tänään tuli runsaammin ruskehtavaa limaa, ja aloin jo kuvitella, että olisko peräti ovis... ;) No, enpä oikein usko, varmaan taas tätä minun kropan vittuilua. No tänään alko taas terot, joten ehkäpä tuo tuhruttelu sillä taas herkeää.
Eipä tänne muuta ihmeempiä.
Aurinkoa! :)
Eilen aamulla tuli vähän verta...nyt elättelen kovasti toiveita, et olis ollu kiinnittymisvuotoa. bd Koskaan aiemmin ei ainakaan oo ollu mitään tiputteluvuotoa ennen menkkojen alkua, eikä tänään oo ollu vuotoa. Tänään siis kp 27 ja edellinen kierto oli 29. Menkkojen alkua ennakoivasti mulla ei koskaan oo mitään oireita, mahan jomotus alkaa aina samalla aikaa kun menkatkin...eli paha sanoa onko toiveeni ihan hakoteillä, kun mitään raskausoireitakaan ei kyllä ole havaittavissa. Mutta täällä mennään vielä sillä ajatuksella, että mahdollinen testausajankohtana ois edelleen lauantaiaamu. Enää 4 yötä...;)
-ray
Moi kaikille!
Rennolla asenteella esikoishaaveen kanssa. Ihan uusi asia mulle ja meille, joten jo tämän asian kirjoittaminen kipristelee mukavasti mahan pohjaa..
Pillerit lopetin viime viikolla päättyneeseen laattaan. Mä olen 30-vuotias ja pillereiden kanssa kului varmaan turhankin monta vuotta (n.12!). Miehen kanssa ollaan oltu onnellisesti kimpassa reilu kuusi vuotta. Nyt sitten toimeen ryhdytään. Mulla on jotenkin jo etukäteen huolta, että miten mahtaa raskaaksi tulo onnistua kun mulla on noita pillerivuosia ja aikanaan kierron epäsäännöllisyyttä yms. säätöä ollut.
Kuitenkin päätös tästä yrityksen aloittamisesta tuli nyt ihanan kevyesti ja nopeasti tehtyä (ehkä se on kypsynyt salaa). Aloitusstrategia on luottaa tuuriin ja kesäfiilikseen :) eikä miettiä liikaa.
Hyvää mieltä!
Han
Tervetuloa Han. :)
En ole nyt krijotellu, kun ei ole ollu mitään uutta. Huomenna sinne verikokeisiin missä vähän tutkitaan sitä endoa. Ja elokuussa sit lapsettomuustutkimuksiin suoraan jos ei ole tärpänny. Ja tuskin on. Yritän nyt kuitenkin kirjotella, vaikka ei ole mitään kerrottavaa. :D
Reetu1 ja kierron puolta väliä elellään...
kirjoitin tuossa aikaisemmin, että täti tuli. vaan ei se tullutkaan.. kesti vain sen aamun..ihan vähän vaan.. pieniä kipuja kyllä oli ja siksi ajattelin, että olis ne varsinaiset nyt..mutta ei... omituista..!?
Oletko outii testannut raskaustestillä?
Reetu1
Reetu1: eeen vielä.. mutta ajattelin huomen aamulla kokeilla. jos menkat on säännölliset, niin tulisivat vasta ensi viikon alussa, taitaapa siis olla vielä liian aikaista testata? elättelen toiveita, että josko toi olisi ollut sitä kiinnittymisvuotoa, josta olen lueskellut täältä.. hmh.. ja tietysti olen kehittänyt itselleni kaikenlaisia raskausoireita myös :D
jännittävää!
Olipas ihanaa löytää tällainen keskustelupalsta, jossa on samasta asiasta haaveilevia! Itselläni menossa ensimmäinen kierto pillerien lopettamisen jälkeen, nyt on 29 päivä kuukautisista. Edelliset tulivat siis sen jälkeen kun lopetin pillerit. Nämä ensimmäiset luomumenkat joita odottelen. Millaisia kiertoja teillä muilla on ollut heti pillerien lopettamisen jälkeen? Koska "tasoittuivat"? Onko kuukautiset jääneet pillerien lopettamisen jälkeen tulematta, siis ihan muusta kuin raskaudesta johtuen?Itselläni on todella säännöllinen kierto ollut aina, tiedä sitten onko tämä viiden vuoden pillerien syönti sitä muuttanut johonkin suuntaan.
...uusi pino kehiin...