sheivataanko synnärillä alapää?
Kommentit (36)
vaikka kummallakin kerralla piti tikata. Mutta mä olen kyllä epäonnistunut karvankasvatuksessa. Jonnekin 25-vuotiaaksi odotin että pehko kasvaisi kunhan vähän aikuistun, mutta niukkaa on tarjonta vielä kymmenen vuoden päästäkin.
Ole onnellinen! itse haluaisin päästä näistä karvoistani kokonaan lopullisesti eroon.
Niin kysymykseen: molempiin synnytyksiin mennessä ajelin (tai mies) paikat paljaaksi.
Niin ei tartte asialla vaivata henkilökuntaa. Esim. tikkauksen takia karvat on melkoinen riski.
Häpykummun karvoitukset on synnytyksen kannalta ihan yks hailee!
Mutta toisaalta olen mennyt synnyttämään varsin pienessä ja siistissä karvoituksessa. Nyt kolmannella kerralla menen ihan ilman karvoja.
mutta ompelu on tosiaan helpompaa kun ei ole karvoja sitä hankaloittamassa
klö, en ole koskaan ketään ajellut :)
kuten myös karvat sääristäkin... joissakin tapauksissa vedetään myös kainalokarvat ja kulmakarvatkin......
jos niitä menee tikkailtavaan haavaan.... Älyäähän sen ihan ilman kätilökoulutustakin
Olettaisin että nykyisin suurin osa raskaana olevista mammoista huolehtii karvansa pois jo ennen synnärille menoa.
eihän sinne näe enää näin viimeisillään ollessaa, ja uskaltaako sitä sohia ihan käsikopelolta vain?
sinne niitä ajelemaan, saatikka nähny yhtään minne sohin... ekalla kerralla ainakin ajeltiin epparin takia ja jouduinkin sitten lopulta imukuppitouhuihin. Repeämät ja leikkaushaavat oli varmaan helpompi ommella ilman niitä jouhia.
eihän sinne näe enää näin viimeisillään ollessaa, ja uskaltaako sitä sohia ihan käsikopelolta vain?
Meillä mieheni on hoitanut karvojeni sheivauksen tän viimeisen kolmanneksen ajan. Säännöllisesti pari kertaa viikossa, ja kaikki on saanut lähteä.
Siis eihän sinne minkään puskan kanssa mennä. Hetihän ne tsekkaa et hei mikä mörkö tää on kun ei ole edes brasii.
Ja kato et legsit on jees. Itseruskettava must. Karmeet neonvalot ni millää valkosilla pohkeil mennä.
Tiisus kaikkii dillei hei..
Jotenkin ihohuokosista alkoi tulla verta!!! Koskaan aiemmin ei näin ole käynyt. Lotrasin sitten kylmässä suihkussa, että verenvuoto tyrehtyisi. Vielä synnytyksen jälkeenkin bikinialue oli täynnä pieniä rupia. Hiukan hävetti...
Olettaisin että nykyisin suurin osa raskaana olevista mammoista huolehtii karvansa pois jo ennen synnärille menoa.
ja heti alkoi kauheat supistukset
välilihan tienoolta sheivataan karvaa juurikin siksi, jos pitää leikata epparia ja ommella. A)ompeleminen on helpompaa vrt ommella päänahkaa kun hiukset on päässä. B) Ei jää karvoja tikkien (solmujen) väliin kiristämään. Tuntuu hyvin ikävältä liikkua jo kun alapää kirraa muutenkin.. C) Tulehdusriski pienenee kun karvoihin ei tartu hyytynyttä tai kuivunutta verta bakteerien elatusalustaksi epparihaavan kohdalla. Muistakaahan joka tapauksessa suihkutella alapään haavoja joka vessakäynnin yhteydessä oli eppari tai repeämä tai pelkästään normijälkivuotoa vain.
hirveitä piikkejä?? En mä voi kuvitellakaan sheivaavani alapäätä, hirvee kutitus ja ihan ruvelle menee! En antais missään synnärilläkään sheivata, onneks ei oo koskaan ehdoteltu sellasta...
kumallakaan kerralla ajeltu.
Muistelisin kuulleeni, että joskus aiemmin ( vuosikymmeniä sitten ? ) niin olisi toimittu.
Enkä ole itsekään ajellut kuin bikinirajat.
Hyvä kun sairaalan vaatteet olen kerennyt vaihtaa ja vessassa käydä ja sängylle synnyttämään :)