sheivataanko synnärillä alapää?
Kommentit (36)
kätilö selitti tekevänsä sen siksi että jos täytyy leikata välilihaa/ommella niin ei oo karvat tiellä.
(Onneksi ei leikattu, pari tikkiä tuli pintarepeämiin)
tokalla kerralla ei sheivattu kun olin itse sheivannut paria viikkoa ennen eikä muistaakseni epäilty että tarvisi leikata..
vaikka näytti virttyneeltä seinäryijyltä. Aika tuhero siis.
ja olin kuukausi ennen synnytystä vetänyt kiitoradan
Ne selitti jotain sellasta että parempi varautua kaikkeen, ja sit repesinki niin oli helpompi kun sai vaan ommella eikä sinä tarvinnu alkaa sheivaa. toisessa ei ajeltu, olin ite siistiny vähä ennenku lähin synnärille.
paikka oys. ja niin ne kysy sillon et saako ajella, ei ne ilman lupaa mitn tehny.
ettei löydy sitä reikää niin sitten. ja samoin jos epäillään että repeää tai joudutaan leikkaa väliliha niin silloin on parmepi jos ei oo tuuheaa karvaa sielläpäin.
Ei olla mitenkään puututtu alakarvoitukseen sanoin tai teoin. Ja ihan luonnonpuska on edelleen.
Ei kätilö multa mitään kysynyt, totesi vain harjoittelijalle vähän ennen ponnistusvaihetta, että parempi ajella nyt niin on helpompaa, jos tarttee tehdä eppari/ommella. Ei siellä toki kaikkea ajeltu.
eihän se mikään kauneushoitola ole, jonne mennään ottamaan sokerointeja bikinirajoihin. Mutta, jos sectioon lähdetään, siistitään karvoitusrajaa alemmaksi ettei karvat häiritse haavan tekoa ja ompelua. Alatiesynnytyksen yhteydessä harvemmin sheivaillaan. Ehkä lähinnä silloin, jos on kyse superkarvaisesta välilihan seudusta ja epäillään et tarvis tehdä episiotomia.
Otin sitten brassin kun ei siitä tarvinnut maksaa mitään ylimääräistä, ihan siihen samaan vrk-hintaan sai. Kysyin myös pedikyyriä mutta sitä en saanut kun se jalkahoitoja tekevä kätilö ei sattunut olemaan työvuorossa.
Alatiesynnytyksen yhteydessä harvemmin sheivaillaan. Ehkä lähinnä silloin, jos on kyse superkarvaisesta välilihan seudusta ja epäillään et tarvis tehdä episiotomia.
Mulla tais olla just sellanen. Esikoisen synnytyksessä hyvissä ajoin ennen ponnistusta kätilö sanoi että sheivataan tästä vähän siltä varalta että tarvii leikata eppari. Mut karvat lähti tosiaankin vain sieltä välilihan seudulta, en jälkeenpäin edes huomannut mistä oli leikattu ja mistä ei.
Sain lapset vuosina 88, 91 (sektio) ja 93. Eikä mitään lupaa kysytty. Kahdesta seuraavasta ei enää ajeltu.
vaikka kummallakin kerralla piti tikata.
Mutta mä olen kyllä epäonnistunut karvankasvatuksessa. Jonnekin 25-vuotiaaksi odotin että pehko kasvaisi kunhan vähän aikuistun, mutta niukkaa on tarjonta vielä kymmenen vuoden päästäkin.
Ei siis todellakaan mitään kokoposlaria ajeltu :D
Ne selitti jotain sellasta että parempi varautua kaikkeen, ja sit repesinki niin oli helpompi kun sai vaan ommella eikä sinä tarvinnu alkaa sheivaa. toisessa ei ajeltu, olin ite siistiny vähä ennenku lähin synnärille.
paikka oys. ja niin ne kysy sillon et saako ajella, ei ne ilman lupaa mitn tehny.