Mies ei KEHTAA lähteä minun ja lasten kanssa mihinkään, koska
pelkää sitä, että joku työkavereista tai muista kavereista näkee minut...olen siis ylipainoinen ja häpeää minua.
Ei lähde kaupungille, ruokakauppaan, kahvilaan, lasten tapahtumiin jne. Tiedän, että olen ylipainoinen ja haluan itsekin laihtua.
Lähdettiin pankkiasioille ja käveltiin tyyliin "en tunne sinua".
Kommentit (90)
Millainen mies suhtautuu noin vaimoonsa - naiseen, joka on hänen lastensa äiti?
Jätä se sika! Ansaitset parempaa.
ja vartalo on myös sen näköinen. Aikaa ei ole itselleen, kun pitää hoitaa penskat, duuni, hima ja se _vanha_ mies.
Mulla on kolme lasta. Mitat 173cm ja 56kg. Ei se kodin ja lasten hoitaminen silti saa olla itseltä pois! Raskaus, lasten hoitaminen ja kotona olo EI mitenkään lääketieteellisesti tee äidistä ylipainoista. Ellei se äiti ITSE sitä aiheuta omilla ravintotottumuksillaan ja fyysisellä inaktiivisuudellaan!!
Herätkää arvon ylipainoiset leidit!!
Tämä palsta on ihan kummallinen, luuletteko että nuo teidän mittanne ovat jotain ihmisarvon mittoja! Hävetkää!
Tämä(kin) keskustelu on luisunut ihan hulluksi, vaikka aloituksen aihe oli Ap:n saama ala-arvoinen kohtelu, joka ihan selvästi johtuu hänen miehensä surkeasta itsetunnosta! En voi uskoa, että olette oikeasti noin pinnallisia ihmisiä! Naisen arvo ei ole ulkokuoressa!
Olitko ylipainoinen tavatessanne? Tavallaan ymmärrän, että mies tuntee itsensä petetyksi, jos esim. naimisiinmenon jälkeen nainen antaa itsensä plösähtää -toki ulkoinen olemus iän myötä muuttuu, mutta jos mies rakastuu 60-kiloiseen, voi satakiloinen vaimo olla järkytys...
Syyttäkää vaikka pinnallisuudesta, mutta oma mieheni ainakin ensiksi kiinnitti huomiota ulkonäkööni. Ja vaikka sanoo rakastavansa minua sellaisena kuin olen, kokisin tuottavani pettymyksen jos päästäisin itseni lihomaan huomattavasti...Toisaalta se, että mies häpeäisi lähteä kanssani mihinkään, loukkaisi järjettömästi. Miehesi tulisi tukea sinua laihduttamisessa, mutta ei ikään kuin hylätä ja laittaa syrjään, kunnes taas kelpaat.
Voi olla vaikea laihduttaa, jos mies ei tue vaan tuomitsee.
en kirjoittanut niitä ap:tä varten! Kommentoin tuolla jo aikaisemmin hänelle, että laihduttaa ainoastaan siksi, jos kokee sen itselleen tärkeäksi. Joko oman terveytensä ja lasten terveyden takia. Ei miehensä takia.
Ja omat mittani ilmoitin taas siksi, että joku tuossa aikaisemmin väitti, että monen lapsen jälkeen äidin vähän niinkuin kuuluu tai on sallittua olla ylipainoinen ja homssaantunut. Ja niinhän se ei kyllä missään tapauksessa mene!!!
Kuule 19-vee, kyllä ne miehen silmät tarttuvat muihin naisiin olitpa sinä kuinka upea nainen tahansa. Maailma on katsos täynnä upeita naisia. Miehen luonto on kiinnittää huomiota naisiin ja jakaa siementään mahdollisimman laajalle. Joillakin on luonnetta kontrolloida tätä luolamies-käytöstään, osa antaa mennä aika kun 19-vuotiaan kauniit ja huolellisesti meikatut rypyttömät silmät välttävät...
Myös Hollywoodin kuumia kaunottaria petetään ja jätetään. Ulkonäöllä et saa miestä pidettyä vain itselläsi. Jos mies on uskollista sorttia, on hän sitä silloinkin kun näyttäydyt heikoimmillasi ja rumimmillasi.
Itse tulin petetyksi 19-vuotiaana, enkä voinut silloin ymmärtää, että aktiivinen (ja omasta mielestäni hyvä) seksielämä, vielä siinä iässä täydellinen vartalo ja kauneus eivät riittäneet. Olinhan kaikkien miesten halujen kohde, kuvittelin, että joka mies on onnesta soikea, kunhan vain on saanut MINUT! Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin olen ymmärtänyt, että miehen huomio hankitaan ulkonäöllä mutta pidetään aidolla yhteydellä ja rakkaudella.
Sinulla, 19-vee, tulee olemaan viekä paljon raakaakin opittavaa elämästä ja miehistä. Yleensä oppi tulee kantapään kautta...
Tuoko se omien mittojen ilmoittaminen todella sanomallesi lisää arvoa?
t.77
ole oikeutta puolustella ylipainoaan niillä raskauksilla ja lapsilla! Tämä maa hukkuu ylipainosta ja fyysisestä inaktiivisuudesta johtuviin ongelmiin ja niiden välittömiin vaikutuksiin ja seuraamuksiin! Ja ihmiset, varsinkin naiset. keksivät mitä omituisempia selityksiä ylipainolleen ja liikkumattomuudelleen. Oikeuttavat itsensä olemaan lihavia sillä, että ovat saaneet useamman lapsen. Sitä paitsi, useimmiten lihavalla äidillä (tai isällä) on usein myöskin paino-ongelmista kärsiviä lapsia. Ja usein jos äiti laihtuu, niin lapsikin laihtuu!
Että tuon edellä kirjoitetun vuoksi oli minun mielestäni ihan perusteltua ilmoittaa mittani näille vastuuntunnottomille naisille, joiden mielestä ylipaino olisi monen lapsen äidille jotenkin oikeutettua!
Esimerkiksi vuoden 2007 FINRISKI-tutkimuksen mukaan suomalaismiehistä normaalipainoisia on enää 33 prosenttia ja naisista 48 prosenttia.
Voiko ylipainosta puhua vain ilmoittamalla omat mittansa? Saavatko sanani painoarvoa vasta, kun ilmoitan mittani, joiden on oltava normaalipainon alarajoilla?
Mutta oikeasti, tämä keskustelu ei kuulu kyllä tähön ketjuun. Puhutaan mieluummin siitä, että Ap ei parisuhteessaan todellakaan ansaitse tulla kohdelluksi tuolla tavalla ylipainonsa varjolla.
t. 77
Että näyttäis vaan puolustaneen mielipidettään, kuten te muutkin.