Mies ei KEHTAA lähteä minun ja lasten kanssa mihinkään, koska
pelkää sitä, että joku työkavereista tai muista kavereista näkee minut...olen siis ylipainoinen ja häpeää minua.
Ei lähde kaupungille, ruokakauppaan, kahvilaan, lasten tapahtumiin jne. Tiedän, että olen ylipainoinen ja haluan itsekin laihtua.
Lähdettiin pankkiasioille ja käveltiin tyyliin "en tunne sinua".
Kommentit (90)
ja sinua sen perusteella pidetään lapsellisena, niin mistä ihmeestä sinä sitten noin hiillyt.
AP, pointti ei ole se että olet laihduttamisen tarpeessa vaan se että miehesi kieltäytyy normaalista perhe-elämästä kummallisen syyn takia. Ok, jos sinun pitää laihduttaa niin laihduta mutta se ei ole mikään järkiinkäypä syy siihen että perheen toinen vanhempi ja lasten isä ei osallistu koko perheen yhteisiin tekemisiiin! Hei haloo! Mitä sellainen perhe-elämä on? Minä ainakin ottaisin hyvin vakavan perhekeskustelun ja AP, mieti millaisen mallin lapsesi saa perhe-elämästä? Äitiä saa kohdella kuin vierasta sikaa kun se on ylipainoinen? Entä mites sitten lapset, mitkä kriteerit heidän pitää täyttää että armon mies tunnustaa heidät?!
ja sinua sen perusteella pidetään lapsellisena, niin mistä ihmeestä sinä sitten noin hiillyt.
Joo, ilmaisin asiani provosoivasti, toki minä sen myönnän. Päätin tuoda mielipiteeni, joka toki on edelleen mielipiteeni ulkonäön osalta parisuhdetta, esiin kärkkäästi siinä vaiheessa kun jotkut alkoivat kommentoimaan mittojani ylipainoisiksi, vain sen takia koska he hiiltyivät ilmeisesti siitä että pidän ulkonäköäKIN tärkeänä, enkä tuonut esiin sitä että toki myös muu on tärkeää sen takia kun tämä oli ulkonäkökeskustelu. Olisin voinut ehkä kertoa mikä muu mielestäni parisuhteessa on tärkeää, mutta kun kaikkien mielestä oli niin mukavaa kun luulivat löytäneensä juuri stereotypisen nuoren tytön joka on iskenyt vanhemman miehen ja luulee ettei tarvi elämässä muuta kun ulkonäköään. Mitä minä turhaa heitä korjaamaan, kun olivat niin innoissaan... :D
Ja sitten vielä kun kerroin olevani hevosenhoitaja niin sekin muka jotenkin liittyi siihen että minun oli pakko olla typerä... :D Vaikka todellisuudessa hevosia pienestä asti tosissaan hoitanut on ottanut aika paljon enemmän vastuuta kuin sellainen nuori joka pelaa tietokonepelejä harrastuksenaan tai käy kylillä ryyppäämässä. :D
Mutta siis älkää käsittäkö väärin, ei tämä keskustelu minua missään vaiheessa hiillyttänyt tai suututtanut, päinvastoin, olin hieman huvittunut miten kovasti ihmiset hermostuvat jos kertoo vain puolet mielipiteestään ja jättää sen toisen puolen pois. :D
jos ylipainoa on selvästi, mutta miehesi käytös on TÖRKEÄÄ. Miksi hyväksyt tuollaisen käytöksen? Miksi annat miehesi kohdella sinua noin ala-arvoisesti?
MInusta myös miehesi käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan. MInusta rakastustaan henkilöön/persoonaan eikä tämän henkilön ulkomuotoon. Muuten ainakin on ongelmia tiedossa kun ihminen väistämättä vanhenee eikä näytä enää samalata kuin 20 vuotta sitten kun tapasitte/rakastuitte.
Itselläni oli juuri tuossa 19-v tienoilla todellinen saalis, tai ainakin niin luulin. Olin silloin 175 pitkä ja painoin n. 57kg. Omasta mielestä suhteellisen hoikka kuitenkin. Jonkun aikaa jaksoin kuunnella miehen ehdotuksia laihdutuksesta ja sitä kuinka ihaili muita laihoja naisia suureen ääneen. ONNEKSI tajusin lähteä siitä suhteesta, jota kuitenkin katselin kaiken kaikkiaan 3 vuotta. Se todella söi itsetuntoa ja lisäksi aloin uskomaan, että olen todella läski. Tämä lisäksi mies itse ei ollut ollenkaan mitään hoikkaa lajia. Ääliöitä riittää.
Voisitteko the pro-anat nyt vaikka suksia vittuun tältä palstalta?? Ap, älä kuuntele näitä ihmeellisiä uuskonservatiivisia mielipiteitä, joiden mukaan syy miehesi käytökseen olisi siinä. Se ei ole; kaikki on miehesi (sairaassa) päässä, eihän hän muuten noin käyttäytyisi. Sinäkin olet ihminen, ap, ihan yhtä arvokas kuin hoikat kanssasisaresi!
Te vittupäät jotka aiheutatte masennusta ja syömishäiriöitä muille: pitäkää ne turpanne tukossa. Te olette yksi syy siihen miksi suomalainen mies uskoo tänäkin päivänä että naisen suurin homma elämässään on näyttää hyvältä.
Voisitteko the pro-anat nyt vaikka suksia vittuun tältä palstalta?? Ap, älä kuuntele näitä ihmeellisiä uuskonservatiivisia mielipiteitä, joiden mukaan syy miehesi käytökseen olisi siinä. Se ei ole; kaikki on miehesi (sairaassa) päässä, eihän hän muuten noin käyttäytyisi. Sinäkin olet ihminen, ap, ihan yhtä arvokas kuin hoikat kanssasisaresi!
Te vittupäät jotka aiheutatte masennusta ja syömishäiriöitä muille: pitäkää ne turpanne tukossa. Te olette yksi syy siihen miksi suomalainen mies uskoo tänäkin päivänä että naisen suurin homma elämässään on näyttää hyvältä.
Minulla on mielestäni suurempi puute ulkonäössä - olen 33-vuotias kalju nainen - ja mieheni ei todellakaan häpeä kulkea kanssani, vaikka itse on harvinaisen hyvännäköinen mies. Kuljemme paljon yhdessä ja tosiaan niin, että meistä näkee, että olemme pari. Miestä ei hävetä, eikä minuakaan enää. Siitä hän on erityisen ylpeä :-)
Ylipainolle tietysti voi tehdä jotain. Mutta ihan ensiksi asennetarkastusta miehelle.
teidän tyhmien, ennakkoluuloisten, ilkeiden, suvaitsemattomien naisten puolesta. Tämäkin "hyvinvointiyhteiskunta" on ja tulee olemaanlapsillemme niiiiiiiin surkea paikka kasvaa, kiitos teidän.
Ja niinkuin joku tuolla viisaasti sanoi typerät, typerät, typerät naiset pitävät yllä uskoa että ainoa naisen arvo on olla jonkun kapean kauneusihanteen mukainen. Sitten vielä luullaan että menossa on joku fiksukin vaihe ihmiskunnan historiassa. Tietoon ja mahdollisuuksiin nähden keskiverto av-palstan nainen on ehkä tyhmimpiä elämänmuotoja läpi koko maailmanhistorian.
Onneksi on muutamia valopilkkuja.
jonka elämä on sen varassa, että näyttää hyvältä. Onpa joo tosi saaliin saanut itselleen. Onneks oon onnistunut välttelemään tuollaisia miehiä, niin saan sentään elää rauhassa onnellisena.
Tuollaisia miehiä? En kyllä maininnut yhtään että millainen mies minulla on. Mieheni kyllä pysyisi rinnallani vaikka näyttäisin miltä, mutta kuten sanoin niin minulle itselleni on kunnia-asia näyttää hyvältä ja ettei mieheni joudu miettimään kunpa hänen naisensa näyttäisi yhä hyvältä. Minua hän rakastaa, mutta haluan hänen myös voivan edelleen katsoa minua ja pitää seksikkäänä. ;)
Lukekaa tarkemmin, minä olen se "pinnallinen" , ei mieheni. :)
Kuule 19 v., tuossa iässä näyttää hyvältä vaikkei olis minkäänmoista itsekuria! Joten tss-tss ny.
Ja ap, miksi ihmeessä siedät tuollaista? Ukkos on varmaan itse sitten täydellinen!
mennä. Vasta kun olen saanut sen väh. 15 kg pois.
Hei nyt. Nyt tämä taitaa olla sun korviesi välissä koko juttu. Minä voin kertoa, että viihtyisin 15 kiloa lihavampana, sillä jostain syystä tunnen itseni itsevarmemmaksi ja uhkeammaksi ja paremmaksi pikkuisen "liian lihavana". Mutta kun olen vatsangelmien vuoksi laiha! Olet varmasti kaunis nainen, miehes on vain saanut sut uskomaan päinvastoin. Itsevarma, huoliteltu, elämästään nauttiva ihminen on kaunis ja kerää katseet, mutta ei varmasti miehen varjossa luikkiva masentunut nyhjäke. Sairaalloinen lihavuus on aivan eri juttu, mutta ei kaikkien mielestä todellakaan nälkäkurjet ole kauniita! Ei edes kaikkien miesten mielestä!
Miksi et ap laihduta? Mun mielestä on törkeetä päästää itsensä repsahtamaan täysin sen jälkeen kun on papin aamen sanottu ja lapset saatu.
Ap, otan osaa että tuollainen pinnallinen kusipää-mies on elämässäsi! Ylipaino on vain ylipainoa, ihan turha sellaisen takia leikkiä "ei me tunneta"-leikkiä.
eihan nyt kukaan nainen tuollaista sietäisi mieheltään, eihän?
Itse pidän kunnia-asianani näyttää vetävältä aina mutta varsinkin mieheni kanssa liikkuessani jotta hän saa olla ylpeä saaliistaan :D Mitat 161/49 ja ikää 19v. (Mies minua vanhempi.)
Ei voi muuta sanoa:( miten sä voit hyväksyä tommosen kohtelun?
Ylipainosta on hyvä päästä eroon mutta on kertakaikkiaan TÖRKEÄÄ hävetä puolisoaan tämän kilojen takia tuttujen edessä. Kaikenlaisia kusipäitä sitä maailmaan mahtuukin.
häpeäisin, jos mies lihoisi sikana. Ja itse en todellakaan lihavana haluaisi paljoa ihmisten ilmoilla olla. Ja sitten vielä nainen on aina jotenkin pahemman näköinen lihavana kuin mies. En tiedä, mistä johtuu. En siis hyväksy miehesi käytöstä, mutta ymmärrän. Itse pidän ylipainoa vastenmielisenä ja hävettävänä asiana. Ei voi mitään.
Tiedän että miehet katselevat muita naisia ja itsekin katselen muita komeita miehiä. Mutta sanoin kuitenkin etten halua että mieheni joutuu ajattelemaan että kunpa hänenkin naisensa olisi noin upea, kun hänen naisensa on.
Lisäksi luulette ilmeisesti etten tiedä että mies hommataan ulkonäöllä muttei pidetä sillä. Tässä keskustelussa puhuttiin ulkonäöstä joten toin sitten esiin vain sen puolen elämästäni ja ajatuksistani. Tiedän aivan hyvin että suhde tarvii muutakin, ja meillä on erittäin paljon sitä muuta. En silti aio lopettaa huolehtimasta itsestäni. Ja vaikka vanhenenkin jossain vaiheessa, ei minun silti tarvitse antaa itseni lihoa ja lopettaa olemasta ikäisekseni hyvännäköinen.
Tiedän elämästä, miehistä ja ihmisistä yleensäkin paljon enemmän kuin annan ymmärtää...
Tämä keskustelu oli siis ulkonäöstä, joten siitä minä puhuin, muun jätin sanomatta, joten oletitte ettei päähäni muuta mahdukaan. :D