2010 HELMIVAUVA
Alotinpa sit meille helmikuun vauvaa yrittäville...
Tikutin tänään ovista ja ei ihan yhtä tumma ku kontrolliviiva eli luulis et ovis tulis tässä kuussa kuitenkin.
Plussa tuulia kaikille!!!
anna_liisa yk 5 kp11/26-27
Kommentit (160)
Millos teillä muilla haaveilijoilla on testipäivä? Mä tajusin just, että viikon päästä perjantaina saa jo vähän kipristää varpaita.... menis nyt tää aika vähän nopeempaa... tai jos jostain löytyis niitä jäitä hattuun. :/
Salsa kp30/38
Mulla ois muuten kans viikon päästä testipäivät....ajattelin viikonlopun aikaan....ei vaaaaaan malttais sinne asti odottaa.
Mulla alkaa kesälomakin viikon päästä ni sattuis niin sopivasti:) No katellaan taas miten käy.
Parempi kuin ei odottele taas liikoja.
Välillä tuntui että kun menkat alkoi, niin olikin tavallaan helpotus kun en ollutkaan raskaana, kun lapseni ovat nyt niin hyvässä iässä ja sitä rupeaa olemaan niiiin mukavuuden haluinen. Mut nyt sitä pientä vauvaa haluaa taas niin kovin:)
Mutta jospa se viikko nyt menis nopeeta ja päästäis pikku hiljaa taas jänskäilemään ja testailemaan:)
Iivokki yk8 kp30
täällä menee testailut tonne kesäkuun ekan viikonlopulle. en testaa ennen kun menkat on jo myöhässä normaalista. yks testi on olemassa enkä halua sitä tuhlata ku niin perkuleen kalliita paholaisia ne on eikä raha kasva tällee viime hetken opiskelijalla puussa.
odotellaan siis viel n. 2 viikkoa. menee helpolla kun nautin kesän alusta ja valmistumisesta
Kun kyselit testipäivästä, niin 'milloin' aiot testata? Tarkoitan että ennen oletettuja menkkoja, 1 ai 2 vai 3 pvää ennen, mikä on hyväksi havaittu testi? ÄÄÄ tein pienen laskutoimituksen noista sun päivistä, että meinaatko testata päivää ennen menkkoja? Niitähän on kuulemma sellaisiakin testejä että näyttäisivät hyvissä ajoin raskauden...mitkähän niitä testejä on?
Itse laskeskelin että menkat voisi alkaa 4.6 ja hain kauppareissulla samalla hyllystä 2 testin pakkauksen... milloinhan kannattais testata..ehkä just silloin 4 päivän tienoilla, ei menis turhaan..varsinkaan kun en ole varma tuosta kierrosta (tosiaan vasta 1menkat imetyksen jälkeen)
Tosiaan aamulla sain vahvan ovisviivan tikkuun ja eilen illalla pöllyteltiin lakanoita. Jos yrittäis kaataa miehen vaikka huomenna uudelleen petiin.. en kyllä mainitse ajoituksesta mitään ettei aiheuta paineita...muutenki ollu kränää nyt, joten nappaan vaan hiljaisuudessa miehen simpat ;) - kyllä hän on näyttänyt yritykselle vihreää valoa, etten salaa ole puuhissa..
s kp21/32-35
itse aijon testailla päivän kaksi oletettujen kuukautisten alkamis päivän jälkeen. pisin kierto 28 päivää joten joskus 29-30 kohdalla ajattelin pissata testiin. suht säännöllinen kierto ollut kokoajan joten uskon että sitten ollaan raskaana jos menkat ei saavu. varmistan vain testillä asian.
Heips,
täällä elätellään edelleen suuria toiveita huomiselle, ei näy eikä kuulu vuotoa. Jesjesjes!!
Tajusinkin vasta, että kun tulin kirjoittelemaan vasta tällä viikolla niin eihän täällä näy enää mitään mun viestejä eikä nyt sitten tiedä onko joku vielä eilen illalla kirjoittanut jotain =/
Kohta täytyy lähteä käyttämään poikaa lääkärissä, epäilen kovasti ettei korvatulehdus ole vieläkään parantunut =( Jos saa taas lääkekuurin niin ehkäpä ostan omatkin tarpeet samalla ;D
täällä elätellään edelleen suuria toiveita huomiselle, ei näy eikä kuulu vuotoa. Jesjesjes!!
Tajusinkin vasta, että kun tulin kirjoittelemaan vasta tällä viikolla niin eihän täällä näy enää mitään mun viestejä eikä nyt sitten tiedä onko joku vielä eilen illalla kirjoittanut jotain =/
Kohta täytyy lähteä käyttämään poikaa lääkärissä, epäilen kovasti ettei korvatulehdus ole vieläkään parantunut =( Jos saa taas lääkekuurin niin ehkäpä ostan omatkin tarpeet samalla ;D
ps. onko tää uudistus aiheuttanut muillekin entistä pahempaa sivujen hitautta????!!?? Aika helvetin raivostuttavaa!!!!
nyt ne tuli sitten molemmat samaan aikaan, ensin ei meinannut lähteä millään =( Eikös näihin sivuihin pitänyt tulla parannuksia.. ainakin viestien lähetyksessä pätee edelleen samat onkelmat kuin jo vuosia =/
Niinpä taisivat minunkin viestini kadota, ja käyttäjätunnuskin katosi, koska olen vaihtanut sähköpostiosoitetta sitten edellisten lasteni vauvaiän ja olisi pitänyt sen vanhan osoitteen kautta tehdä rekisteröityminen enkä enää muista edes salasanaa... Nyt on uusi käyttäjätunnus, ei kyllä eroa edellisestä kuin yhdellä kirjaimella.
Eli minullahan oli sellainen tilanne että olen hyvistä syistä miettinyt olenko raskaana siitä huolimatta että minulla on hormonikierukka. On kaksi lasta ennestään edellisestä liitosta ja ihana, lapsirakas uusi mies, joka valitettavasti asuu hyvin kaukana emmekä voi asua yhdessä tai edes tavata kovin usein ennen kuin hän löytää täältä töitä.
Minulla oli tässä juuri myöhästyneet kuukautisentapaiset, tosi niukat ja ruskeat ja näyttäisi siltä etteivät ne kestäneet edes kahta päivää! Sulhasen kanssa ehdittiin päätellä että en ole raskaana mutta taidan kuitenkin tehdä testin että pääsen tästä epävarmuudesta. Sitten toisaalta luin että hormonikierukka voi viedä kuukautiset kokonaan mennessään, eli selittäisiköhän tuo asiaa?
Joka tapauksessa vaikken luultavasti olekaan raskaana olen iloinen siitä että tämä olenko-vai-enkö-ole tuli käytyä läpi :) Tuntui niin hyvältä kun sekä minä että mies otettiin ajatus vauvasta niin rauhallisesti hymyillen vastaan! Ja nyt olemme tulleet siihen tulokseen että kehoni mullin mallin heittävä hormonaalinen ehkäisy saa tälle likalle riittää! Varasin itselleni hormonikierukan poiston ensi viikolle! Päätimme että hommaan semmoisen varmoja päiviä mittaavan Persona-tietokoneen :) Meitä ei pelota se että kuusi sadasta käyttäjästä tulee raskaaksi, sillä kuten jo sanoinkin, vauva on lämpimästi tervetullut jos niin kovasti on tullakseen.
Eli minulla on tosi hyvät fiilikset siitä että pääsen vihdoinkin eroon ehkäisyvälineistä, toivottavasti lopullisesti (jos saisin itse valita, haluaisin kaksi lasta lisää pienellä ikäerolla, toiset kaksoset olisivat kaikkein passelein ratkaisu, ja sitten piuhat poikki). Ehkäisyvälineistä minulla on melkein puolen elämän kokemus ja inhoan niitä kaikkia!! Bileet pystyyn! :D
Just aamulla kirjottelin tänne, että odotan testin kanssa viikonloppuun, mutten malttanut. Kp 37/38 (Fertilityfriendin ovulaatiosta laskettuna toi kierto) ja mitämitä...
SE ON PLUSSA!!!! Mä pyörryn! Ensimmäinen imetyksen jälkeinen kierto ja naps! Joku kirjoitteli aikaisen testaamisen harmista, jos menee varhain kesken, se on kyllä totta, mutta mun kuukautistaustalla tää on vaan positiivinen uutinen ja jos menee kesken, niin tietenkin on iso harmi, mutta niin positiivnen tieto!!!
Nyt peukut ja varpaat ja kaikki mahdolliset pystyyn! Odotan miehen puhelua töistä, laitoin viestin et soittais videopuhelun, kun esikoinen on "oppinut uuden jutun, mikä isin pitää heti nähdä" no se juttu on tietty toi pöydällä odottava ihanaakin ihanampi plussatesti!
Samoja positiivisia uutisia kaikille toivottaen,
Salsatar
Onnea hurjan paljon Salsattarelle!!!! Waudewau :D:D:D Aika hyvissä päivissä meetkin jo, että mikä jottei testata.. pitäisköhän munkin ;D
Mulla siis kp 30/31 ja "pakkohan" se testi oli ostaa tänään kun piti kuitenkin hakea apteekista pojalle korvatulehduslääkkeet =( uskaltaisinkohan mäkin jo.. apua, mut sit jos se onkin nega =o jos nyt yrittäis kuitenkin edes sinne huomisaamuun jaksaa odottaa.. katsellaan miten käy ;)
Onnea myös Vaisnavalle yrityksen aloituksen odotuksesta (voikohan noin edes sanoa:) Tai jos se pikkuinen vaikka jo olisikin tulossa, mistäs sitä vielä varmaksi tietää!
muuten toi Fertilityfriend oikein on, kun olen lukenut sen jo monen tekstistä???
Täälläkin jännitellään josko meille tulisi toinen helmi samaan aikaan ku edellinen eli helmikuun alussa. Mietittiin miehen kans eilen, että kyllä meidän tämän hetkinen kuopus voisi olla ihmeissään kun synttärilahjaksi syntyisikin vauva ja mahdollisesti ehkä jatkossa harmissaankin kun joutuis jakamaan synttärit?
Tosi tosi pienen pieni mahdollisuus tärppiin vaan olisi, mutta aina alkaa mielikuvitus laukata kun tätiä on odoteltu saapuvaksi muutama päivä oletettua pidempään ;) Maanantaina testasin negan ja täytynee testailla loppu viikosta uudelleen jos ei tätiä rupea näkymään kun alavatsa on kipuillu ja intohimoni kahvikin jotenki tökkiny.
Voivoi, se on pelkkää kuvitelmaa, pilviä hipoo pää, jne...
Evian: se on sellanen osittain maksuton (mä esim.en maksa mitään) palvelu www.fertilityfriend.com, minne voi syöttää kuukautiskierron ja siihen liittyviä juttuja, mä oon merkannut vaan lämmöt, menkat ja petipuuhat ja merkkas heti peruslämmön noususta ovulaation - mikä taitaa pitää tässä(kin) kierrossa paikkaansa, tiesi sen myös esikoisen kohdalla oikein :)))
Sinne vaan sekaan ja mukaan, eikä maksa mitään! :)
ONNEA SALSATAR! Tiedän miten uskomattoman ihana jännittävän kutkuttava leijumisfiilis tuo on :-D Toivottavasti kaikkia muitakin täällä onnistaa!
Minä testasin varmuuden vuoksi ja negaa näytti. Mutta hyvä näinkin, on tosiaan mahtavat fiilikset siitä että luovun muusta ehkäisystä kuin varmoista päivistä :-) Sattumalta vielä hyvä ystävättäreni on Irlannissa lomalla nyt ja sovittiin tekstareilla että hän tuo minulle sieltä tuliaisiksi modernin varmapäivämittarin eli Persona-tietokojeen. Niitä kun ei Suomessa enää myydä, ainoastaan laitteen käyttämiä testitikkuja.
Tosi upeeta saada ensimmäinen plussa tähänkin ketjuun!!
Toivottavasti vedät mahdollisimman monta meistä mukaasi odottajiin - vaikk en tarkoita että sun pitäisi jättää meidät, toki mielellään sut jutustelemassa pidetään.
Näköjään uudistuksen myötä voi kirjoittaa vaikk ei ole kirjautunutkaan, en onnistunut, vaikka sain uuden salasanankin..pitääköhän minunkin 'muokata' nimimerkkiäni ja luoda uusi.
Tuosta persona-tietokoneesta olen kuullut useankin puhuvan, onko se kallis (ulkomailla) ja miten paljon siihen niitä tikkuja tarvii, ja onko ne kalliita. Minuakin tuo kiinnostaisi, ja sisko kun ulkomailla asuu, niin voisin pistää asialle jos tulisi into hankkia. Siis onko tuo sitten kallis käyttää?
Mulla oletettu kiertopäivä 28/32-35 eli vasta ensi viikkoon testaukset..
Onnea teidän ajankohtaisten testauksiin, plussaa plussaa puhaltelen täältä!!
sinuvi
..moikka vaan ja ihanaa torstaita kaikille, aika jännä kun nuo kaikki viestit poistu - ihan hassua =))
Onnea Vaisnava kierukan poistosta! Mulla oli hormonikierukka 1.5v ja viimeisen noin vuoden ajan mulla ei käytännössä ollut menkkoja ollenkaan, pari ruskeaa tippaa ja se oli siinä..
On tää elämä ironista! Aina siitä kaikille puhuin, että miten ihanaa kun ei oo enää menkkoja - lällälää JA NYT keskenmenon jälkeen mulla on ollut jo 4vkoa "menkat" (jälkivuoto) ja kohta perään sitten ne oikeat menkat.. Apuaa!
Siis tietenkin JOS ne alkavat, mutta ei kai voi enää käydä yhtä hyvä tuuri raskautumisen kanssa.. Ei olla käytetty ehkäisyä km jälkeen, mutta ei kyllä mitään havaintoa onko ollut jo ovis vai tuleeko se sitten vasta kun vuoto loppuu ihan kokonaan !?!
fantasy
Hei minunkin puolestani helmikuuhun tähtääville!
Minulla on menossa ensimmäinen yrityskierros ja olen onnistunut hankkimaan ison läjän toivottavasti ei kuviteltuja raskausoireita.
Olen ihan luonnostaan kauhean hormooniherkkä, en ole ikinä pystynyt käyttämään mitään hormonivalmisteita, koska niiden vaikutus saa käytöksessä aikaan hurjia muutoksia.
Siksipä tänään ilmenneet kyyneleet keskustan vaalimainoksen katselusta ja synnytysblogin lukemisesta pisti uskomaan, että taitaa olla jotakin kummaa ilmassa. Ainakin hurja toive odotuksesta on!
Aiemmin raskaustesti on kohdallani näyttänyt plussaa hyvissä ajoin ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, että katsotaan kauanko maltan olla ennen testintekoa..
Lapsia ennestään kaksi ja ikä pikkuisen alle 40
Menossa on kp 19/27
Pakko kai se on uskoa täälläkin, haalea mutta kuitenkin selkeä viiva siihen testiin äsken ilmestyi!! :) Oli pakko laittaa puikko piiloon etten ois hampaiden pesun lomassa kurkkinut ennen aikojaan.. nyt siis kp31/31, ehkäpä se viiva siitä parin päivän päästä vielä vahvistuu :D On tää kyllä aika mahtava fiilis!!!
Piti vielä tarkistaa niin la on kahden eri laskurin mukaan joko 3. tai 6.2 :) Kesävauvan jälkeen olisi siis talvivauvaa tarjolla.
Nyt ei pitäisi ainakaan myöhästyä oviksesta, kuten viimeksi taisi käydä. ;)
Tärppionnea kaikille!
kp 7/28, yk 2